1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سایپا هم با هیوندای قرارداد بست

سایپا هم با هیوندای قرارداد بست

7 آبان 1396
  • 0

محمدرضا شیخ عطارمدیرعامل شرکت مگا موتور در حاشیه امضا این قرارداد گفت: مذاکرات شرکت مگاموتور با هیوندایی پاور تک از اوایل سال 95 آغاز شده و این همکاری با انعقاد این قرارداد بسیار گسترده تر از قبل وارد فاز دوم خود خواهد شد.

سایپا هم با هیوندای قرارداد امضا کرد

وی افزود: گروه سایپا بر اساس برنامه توسعه محصول خود و به منظور بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا بر روی پلتفرم های sp پس از بررسی تامین کننده های مختلف در خصوص قوای محرکه شرکت هیوندایی پاور تک را انتخاب و در اواخر سال 95 با این شرکت قراردادی جهت تامین گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای خودروی sp100 به امضا رساند.

مدیرعامل مگاموتور گفت: این گیربکس با توان 170 نیوتن متر از جمله گیربکس های پرکاربرد در سطح دنیاست که ضمن رعایت استانداردهای روز دنیا در مباحث آلایندگی و مصرف سوخت پایین تر، در حین رانندگی انتظارات راننده را از یک سیستم انتقال قدرت خوب فراهم می نماید.

وی تصریح کرد: در قرارداد اول تولید این نوع گیربکس، برای استفاده بر روی محصولات خودروی sp100 در نظر گرفته شده و امروز با انعقاد قرارداد دوم، گیربکس قوی تری با گشتاور 270 نیوتن متر برای خودروهای sp0 و همچنین مدل های کراس اوور پلتفرم sp است تولید خواهد شد.

شیخ عطار با اشاره به تغییر ذائقه مردم در استفاده از خودروهای اتوماتیک گفت: نظر مردم نسبت به گذشته تغییر کرده و علاقه بیشتری به استفاده از خودروهای اتوماتیک دارند و این موضوع اهمیت انتخاب و بهره گیری از گیربکس مناسب اتوماتیک را بیشتر کرده و مگاموتور بر همین اساس اقدام به انعقاد قرارداد با این شرکت معتبر بین المللی کرده است.

وی تاکید کرد: با همین رویکرد گروه سایپا برای خودروهای اقتصادی خود چون گروه ایکس 200 از گیربکس CVT شرکت پانچ بلژیک بهره گرفت و در حال حاضر این نوع گیربکس بر روی دو خودرو ساینا و کوییک مورد استفاده قرار گرفته است. مدیرعامل مگاموتورگفت: یکدستگاه خودروی تولید شده sp100 در اختیار شرکت هیوندایی پاور تک قرار گرفته که پس از نصب گیربکس مذکور در حال گذراندن مراحل پایانی تست های مربوطه می باشد.

وی افزود: با انتخاب این نوع گیربکس توانستیم گستره وسیعی از گیربکس های مختلف را برای پلتفرم های خود انتخاب کنیم و پوشش خوبی را برای محصولات متنوع گروه سایپا که در آینده به بازار وارد خواهد شد ارائه دهیم.

شیخ عطار گفت: نگاه به همکاری با این شرکت درسال های آینده، برای داخلی سازی و انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور است که قاعدتا برای این موضوع باید از مرحله مونتاژ عبور کرده و وارد ساخت پوسته و دنده های گیربکس شویم و البته این موضوع ارتباط بسیار زیادی با افزایش تیراژ تولیدی جهت اقتصادی شدن از نظر سرمایه گذاری آن دارد و با روندی که گروه سایپا در جایگزینی محصولات جدید خود دارد این موضوع در آینده ای نزدیک انجام خو
اهدشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر محصولات شرکت هیوندایی پاورتک در چهار کشور آمریکا، مکزیک، کره و چین تولید و مونتاژ می شود و بر اساس قراردادی که با گروه سایپا منعقد کرده، در آینده ای نزدیک محصولات این شرکت معتبر بر روی محصولات گروه سایپا، به بازار ایران هم وارد خواهد شد.



نظرات