1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش قیمت 100 درصدی کیا سورنتو از زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا کنون + نمودار

افزایش قیمت 100 درصدی کیا سورنتو از زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا کنون + نمودار

18 اردیبهشت 1397
  • 8

در این گزارش به بررسی روند افزایش قیمت کیا سورنتو بعد از بسته شدن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو به کشور خواهیم پرداخت . کیا سورنتو در مدت زمان کمتر از یکسال افزایش قیمت بسیار عجیبی در حدود 100 درصد را تجربه کرد و هم اکنون مدل های صفر کیلومتر این خودرو قیمتی در حدود 410 تا 415 میلیون تومان را در بازار کشور دارا هستند .

هم اکنون کیا سورنتو در کشور ما جزو خودروهای لوکسی به حساب می آید که دیگر خیلی از مردم از طبقه متوسط رو به بالا توان خرید آن را ندارند در حالیکه این خودرو در کشورهای دیگر جزو خودروهای با قیمت متوسط و اقتصادی به شمار می رود . در تابستان 96 می توانستیم با بیش از 400 میلیون تومان خودروهایی نظر ب ام و X3 و X4 و یا لکسوس NX را خریداری کنیم .

 بررسی روند افزایش قیمت کیا سورنتو از زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا کنون

کیا سورنتو جزو خودروهای شاسی بلند با هفت صندلی می باشد که در بازار ایران تنها رقیبش سانتافه می باشد . سورنتو و سانتافه دارای شاسی یکسانی می باشند که روی هر دو خودرو موتور 2400 سی سی GDI نصب می باشد . ولی در بازار کشور ما معمولا قیمت سورنتو از سانتافه بیشتر می باشد با اینکه از کیفیت و مشخصات فنی تقریبا مشابهی برخوردار می باشند .

 بررسی روند افزایش قیمت کیا سورنتو از زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا کنون

کیا سورنتو در اوایل تابستان گذشته در شرایطی که بازار خودرو در رکود قرار داشت و شاهد نوسانات قیمت ارز نیز نبودیم با قیمت حدود 235 میلیون تومان در مدل فول آپشن خرید و فروش می شد . در تیر ماه 96 با اعلام بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو، روند افزایش قیمت خودروها کم کم شروع شد و کیا سورنتو هم از این قضیه مستثنی نبود . با وجود رکود حاکم بر بازار خودروهای وارداتی و نبود تقاضا ، دلالان و افراد سودجو با دامن زدن به کمبود خودروی صفر کیلومتر در بازار سعی در برهم زدن آرامش موجود در بازار با افزایش قیمت خودروهای وارداتی کردند و با توجه به جو روانی که در بین مردم ایجاد کردند موفق شدند بازار خودروهای وارداتی را از رکود خارج کنند و در نتیجه قیمتهای خودروهای وارداتی با توجه به این شرایط رو به افزایش قدم برداشت . متاسفانه سیاست های نادرست و اشتباهی که دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تابستان 96 در پیش گرفتند باعث بیشتر آشفته تر شدن وضعیت بازار خودروهای وارداتی گردید .

 بررسی روند افزایش قیمت کیا سورنتو از زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا کنون

در آذر 96 با توجه به تصمیم دولت مبنی بر افزایش تعرفه وادات خودرو به کشور، بازار واکنش های متفاوتی از خود نشان داد و نتیجه این واکنش ها بازهم منجر به بالا رفتن قیمت خودروهای وارداتی گردید . در دی ماه با بازشدن سامانه ثبت سفارش خودرو و افزایش تعرفه واردات شاهد بودیم که ورود خودروهای وارداتی به با زار از سر گرفته شد و حجم انبوهی از خودروهای مانده در گمرک به بازار با قیمتهای جدید و جهش یافته ای وارد شدند . حدودا از اوایل بهمن ماه سال 96 ، نوسانات بازار ارز شروع شد که می توان به راحتی حدس زد که توجه به شرایط جدیدی که در بازار ارز در کشور به وجود آمد دلیل تازه ای ایجاد شد برای افزایش مجدد قیمت خودروهای وارداتی به کشور . با بحرانی که در بازار ارز به وجود آمد و نزدیک شدن به ایام عید نوروز که تقاضای خرید خودرو در بازار افزایش می یابد ، شاهد بودیم که قیمت خودرو در کشور دوباره افزایش پیدا کرد بطوریکه خریدارن واقعا سرگردان در بازار دنبال خرید خودرو بودند .

 بررسی روند افزایش قیمت کیا سورنتو از زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا کنون

پیش بینی ها مبنی بر این بود که بعد از عید هیجانات موجود در بازار ارز و به تبعه آن بازار خودرو فروکش خواهد کرد و قیمت خودروهای وارداتی با توجه به کمبود تقاضا در ایام بعد از تعطیلات عید ، در بازار کاهش یابد . ولی همانطوری که در جدول زیر مشاهده می کنیم با افزایش نوسانات بازار ارز ، وضعیت بازار خودروهای وارداتی باز هم دگرگون شد و با وجود نبود تقاضا در بازار قیمتها هفته به هفته و این اخیرا روز به روز افزایش یافت .

کیا سورنتو در این قافله جزو خودروهایی بود که بیشترین درصد افزایش قیمت را تجربه کرد بطوریکه می توان به راحتی در نمودار ارایه شده مشاهده کنیم این خودرو افزایش قیمتی حدودا 100 درصدی را تجربه نمود .

 بررسی روند افزایش قیمت کیا سورنتو از زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا کنون

در حال حاضر پیش بینی در مورد وضعیت بازار خودروهای وارداتی بسیار سخت و حتی غیر ممکن می باشد و حتی این امکان وجود دارد با خروج ایالات متحده از برجام و بحرانی تر شدن وضعیت بازار ارز ، اوضاع و احوال بازار خودروهای وارداتی از شرایط کنونی هم بهم ریخته تر و آشفته تر گردد . ولی بهترین و تنها راه حل ممکن در این شرایط این می باشد که متقاضیان خرید خودروهای وادراتی تا زمان ایجاد آرامش در بازار از خرید خودرو دست نگه دارند تا با کم شدن تقاضای خرید خودرو در بازار ، وضعیت و شرایط کنونی از این بد تر و بحرانی تر نشود . همچنین بسیار امید هست که دولت تدبیر و امید هم بتواند وضعیت نابسامان بازار ارز و خودرو را با اخذ سیاست های صحیح وعملی سر و سامان ببخشد .

 بررسی روند افزایش قیمت کیا سورنتو از زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا کنون



نظرات

  • سعید سعید (29 اردیبهشت 1397 ساعت 12:55)

    خیلی جالبه از یه طرف دنبال ماشین چندصد میلیونی هستین واز یک طرف دم از گرسنکی و فقر مردم تون میزنین.به فرض ک قیمتش همون 250بود چند درصد مردم میتونستن بخرن.قبول دارم که حق مردمه که ماشین خوب و امن سوار بشن والبته اینو هم میدونم ک تو اروپا هم هر کسی هر ماشینی بخواد توان خریدشو نداره هرچند ماشینهای مردم طبقه ضعیف و متوسطشن هم قابل قیاس با ما نیست.ولی دلیل نمیشه تا نون آبتون کم وزیاد میشه به جمهوری اسلامی حواله بدین .جمهوری اسلامی مال آقا زاده ها واختلاسگرها نیست مال مردم مستضعفه. فقط غر زدن بلدین.

  • معین معین (27 اردیبهشت 1397 ساعت 00:37)

    مقاله شگفت آوری بود...
    مخصـوصاً جمله آخـر نویـسنده که فرمودند: دولت تدبیـر و امیـد یه تدبیـری خواهد أندیشـید و اوضاع را سـرو سامان خواهد بخشـــید.!!!!!!!!

  • Reza Reza (26 اردیبهشت 1397 ساعت 00:53)

    بستن ثبت سفارش،بخاطر هزاران خودرویی بود که اقازاده ها وارد کرده بودن و تو پارکینگها خاک میخورد و هیچ مشتریی نداشت،،بستن تا اینا با قیمت دو برابر بفروشند،،بعد ده تا ارگان دارن پول مفت میگیرن و دنبال احتکاروقاچاق و گرونفرشا میگردن،،خدا حافظ جمهوری اسلامی ایران،

  • مجتبی مجتبی (20 اردیبهشت 1397 ساعت 02:46)

    بدبختی و گرونیه که عین سیل و بمب میباره رو سرمون.
    ماشینی که یه اروپایی با یه سال پس انداز میتونه بگیره رو باید با حقوق 40 سال بدون هیچ خرجی واسه شکم و سایر موارد، اونم با کلی منت از یه مشت دلال حرومخور بگیریم. مرحبااااا

  • مسعود مسعود (19 اردیبهشت 1397 ساعت 07:28)

    *** بر***** آخه چه وضعیه!!!!!!!

  • حسین کلانی حسین کلانی (18 اردیبهشت 1397 ساعت 10:08)

    واقعا درست اشاره کردید با این قیمتی که سورنتو الان داره رویا شده و باید دیگه به عنوان یک خودروی لوکس حسابش کنیم . واقعا جای تاسف داره

  • vahid vahid (18 اردیبهشت 1397 ساعت 09:58)

    همین دولت تدبیر و امید که ناامید همه کرده!!!!!!!!
    کچل اگر دوایی داشت به سر خود کشیدی!!!!!!

  • مجید عباسی مجید عباسی (18 اردیبهشت 1397 ساعت 08:37)

    همه ی امیدش به از اول به عمو ترامپ بوده و هست. هیچ امیدی به بهبود وضعیت نیست. چون هیچ تصمیم و برنامه مشخصی ارائه و اجرا نمیشه. نهایتا در حد دلار 4200 تومنی و جایگزینی دلار با یورو هست که تأثیرش در بازار رو فقط خواجه حافظ شیرازی میبینه و ...

    بر باعث و بانی این وضعیت لعنت