1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیش بینی جدید برای افزایش قیمت خودرو داغ شد

پیش بینی جدید برای افزایش قیمت خودرو داغ شد

26 فروردین 1396
  • 3

انبار بزرگترین کارخانه قطعه‌سازی ایران در آتش سوخت. به دنبال آتش‌سوزی که عصر پنجشنبه در کارخانه کروز اتفاق افتاد، بخشی از انبار مواداولیه و تنها بخش کوچکی از طبقات دیگر (کارخانه شماره ٢B) دچار آتش‌سوزی شده است. حریقی که از بخش انبار مواداولیه آغاز شد و سپس با سرایت به طبقات دیگر موجب تخریب ساختمان سه طبقه‌ای در بخش شمالی شرکت شد.

 پیش بینی جدید برای افزایش قیمت خودرو داغ شد

هر چند که بر اساس اعلام مدیرعامل کروز به هیچ‌کدام از دیگر خطوط تولید شرکت آسیبی وارد نشده است، اما فعالان بازار از نگرانیشان درباره بازار خودرو و احتمال افزایش قیمت‌ها می‌گویند. کاظم محمدی نیک‌خواه، فعال بازار خودرو که معتقد است هنوز برای اظهارنظر درباره تأثیر آتش‌سوزی اخیر بر روند فعالیت بازار زود است، به «شهروند» می‌گوید: همواره در اقتصاد و تولید ایران هستند کسانی که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و از کوچکترین اتفاق ممکن سوءاستفاده کنند.

او ادامه می‌دهد: ممکن است خسارت وارده تنها به کندشدن روند تولید یک محصول منجر شود که در عمل نباید تأثیر چندانی بر بازار داشته باشد؛ اما برخی با حاشیه‌سازی سعی می‌کنند که آرامش بازار را بر هم بزنند و طوری رفتار کنند که در بازار کمبود وجود دارد. در این میان فعالان صنعت قطعه‌سازی به مردم اطمینان می‌دهند که نباید نگران قیمت‌ها در بازار باشند.

محمدرضا نجفی‌منش، عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به این‌که انبار دچار حادثه‌شده شامل مواداولیه پلاستیکی و لوازم الکترونیکی بوده است، به «شهروند» گفت: از آن‌جا که به خطوط تولید صدمه وارد نشده، نباید زیاد نگران تولید بود. او با بیان این‌که پیشتر نیز کارخانه‌های قطعه‌سازی دچار حادثه شده بودند، ادامه داد: اما اگر این حوادث به خوبی مدیریت شود، خللی در روند تولید خودروها ایجاد نمی‌شود اما این مسأله مستلزم همکاری دیگر قطعه‌سازان در تأمین قطعات مصرفی این کارخانه است. او با بیان این‌که مکانیزم‌های بسیاری وجود دارد که تأمین و واردات قطعات با سرعت بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: با توجه به وجود انبارهای متعدد این شرکت قطعه‌سازی، این شرکت به‌سرعت می‌تواند خسارت ایجاد‌شده را جبران کند.

اما رضا رضایی، رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران نظری متفاوت در این‌باره دارد. او معتقد است که احتمالا شرکت‌های خودروسازی یکی دو روز در تأمین مواد اولیه خود با مشکل روبه‌رو ‌شوند اما این شرکت‌ها با توجه به توانمندی خود این موضوع را به‌زودی برطرف خواهند کرد تا خط تولید خودروسازان با مشکل روبه‌رو نشود.

تشکیل کمیته بحران در کروز

«کمیته بحران در شرکت کروز تشکیل شده و تلاش داریم کمترین اختلال در عرضه قطعات به خطوط تولید خودروسازان ایجاد شود.» این بخشی از اظهارات نادر سخا، مدیرعامل کروز است. به گفته او، کمیته بحران از ساعات ابتدایی حریق در شرکت تشکیل شده و تلاش می‌کند تا کمترین میزان اختلال در ارسال قطعه به شرکت‌های خودروساز ایجاد شود.

مدیرعامل کارخانه کروز هر چند که ارایه آمار دقیق در رابطه با خسارت وارد شده را به انجام بررسی‌های بیشتر منوط کرده است، اما آن‌گونه که رضا رضایی، رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران اعلام کرده تنها یک انبار از حدود ۱۰ انبار اصلی شرکت قطعه‌سازی «کروز» به مساحت ٥‌هزار مترمربع دچار حریق شد و مواداولیه موجود در آن از بین رفت. او با بیان این‌که روال عادی تولید خودرو طبق برنامه از پیش تعیین شده در شرکت‌های بزرگ خودروسازی ادامه دارد، تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه تأثیری بر روند عادی تولید خودرو در کشور نداشته است.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • امید امید (27 فروردین 1396 ساعت 09:13)

    دنیا درفکر(ارتقا کیفیت وایمنی وبرقی کردن وکاهش قیمت) خودرو هستند-این کثافتی دزد ۶زارفامیلی درفکر افزایش ودزدی-بعد انتطار دارند دنیا راهم قبضه کنندوبه فساد بکشانند

  • H H (26 فروردین 1396 ساعت 17:52)

    بسکه قطعه اشغال تولید کردن و به مردم قالب کردن خدا حقشون رو داد
    گر چه خودروسازان با افزایش قیمت این موضوع رو هم حل میکنند!!!

  • علی علی (26 فروردین 1396 ساعت 17:03)

    چوب خدا صدا نداره خدا میدونه به خاطر این قطعات چینی منتاژ این چنین شرکت هایی چه تعداد از خانواده های ایرانی عزادار شدن