1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ایجاد رانت 102 هزار میلیارد تومانی افزایش تعرفه خودرو برای افراد محدود!؟

ایجاد رانت 102 هزار میلیارد تومانی افزایش تعرفه خودرو برای افراد محدود!؟

18 دی 1396
  • 2

عده ای از واردکنندگان خودرو که تعداد آنها 9 نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود 102 هزار و 500 میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است.

 ایجاد رانت 102 هزار میلیارد تومانی افزایش تعرفه خودرو برای افراد محدود!؟

سرانجام بعد از تأخیر 6 ماهه در توقف ثبت سفارش واردات خودرو که یک حباب قیمتی را در بازار خودرو ایجاد کرده بود، جدول جدید تعرفه‌های خودروهای وارداتی منتشر شد ، تعرفه هایی که رانتی میلیاردی برای وارد کنندگان ایجاد کرد .

برنامه پایش شب گذشته رانت حاصل از افزایش تعرفه واردات را که نصیب چند وارد کننده خودرو شده را افشا کرد . کیا داوود اسفندیاری مجری این برنامه گفت : سالانه حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار خودرو به کشور وارد می شود . در حال حاضر به دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته به طوری که در برخی خودروها رشد 80 تا 100 میلیون تومانی را شاهد هستیم.

عده ای از وارد کنندگان خودرو که تعداد آنها نه نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود 102 هزار و 500 میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است.

منبع تسنیم


نظرات

  • على على (19 دی 1396 ساعت 01:49)

    با سلام
    چه زیبا نوشتید، سرانجام بعد از تأخیر 6 ماهه در توقف ثبت سفارش واردات خودرو که یک حباب قیمتی را در بازار خودرو ایجاد کرده بود...
    من تا این لحظه که از خدا عمر گرفتم همچین حبابى ندیده بودم
    بیشتر شبیه بمب یه تانک بود که مردم عام نشونه رفت که فقط قصد داشتن یه ماشین باکیفیت و امن بخرن که هم کمى امنیت بیشترى داشته باشن هم کمتر تو تعمیرگاهها باشن و کمتر هوا الوده بشه و یا خدایى نکرده اگه تو جاده تصادفى کردن کمربندشون خفشون نکنه،
    مبارک این ٩نفر باشه،خدا بده برکت،ماشین ٤٠٠ شده ٦٤٠

  • وحید وحید (18 دی 1396 ساعت 18:33)

    با سلام و عرض ادب
    چرا جلوی این رانت خواری گرفته نمی شود
    بنده پول خرید خودرو خارجی را ندارم‌ولی باور کنین‌ با این وضعیت نمی شود مملکت اسلامی را اداره کرد به خدا تا رانت هس ....