1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدول قیمت خودروهای اجاره ای

جدول قیمت خودروهای اجاره ای

17 اسفند 1393
  • 3

 جدول قیمت خودروهای اجاره ای

افرادی در جامعه هستند که توانایی خرید خودروهای مورد علاقه خود را ندارند یا علاقمند به استفاده خودروهای روز دنیا هستند و به جای اینکه خودرویی را خریداری کنند، برای اجاره آن اقدام می‌کنند تا نیازهای خود را چه در کوتاه‌مدت، چه در بلندمدت رفع کنند. این نیازها برای افراد، متفاوت است و از این خودروها برای کاربردهای مختلف استفاده می‌کنند.

با توجه به نزدیک بودن تعطیلات، بسیاری از افراد به دلیل مسافرت و تفریح در شهرهای مختلف و نیاز به خودروی شخصی، وسیله نقلیه موردنیاز خود را برای مدتی اجاره می‌کنند. همچنین برخی به دلیل مسائل کاری خود، برخی برای گذراندن وقت با ماشین‌های لوکس و بهره بردن از بهترین امکانات روز و... تصمیم می‌گیرند این کار را انجام دهند.

البته یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی که افراد به خاطر آن، خودرو اجاره می‌کنند، جریان برگزاری جشن عروسی است که زوج‌های جوان جدا از مسائل چشم‌ و هم‌چشمی، می‌خواهند چنین شبی را با خودروی مورد علاقه خود بگذرانند و همچنین برای این شب به یادماندنی، هزینه‌های بسیاری را متقبل می‌شوند.

گاهی هم خانواده‌ها برای مسافرت‌های خود به صورت دسته‌جمعی اقدام می‌کنند و دوست دارند در زمان سفر دور هم باشند و به این دلیل خودروهای گروهی را اجاره می‌کنند.

به طور کلی می‌توان گفت، اجاره خودروها مورد استقبال همگان واقع شده است و روز به روز به طرفداران این امر اضافه می‌شود. همچنین طبق گفته اکثر اجاره‌کنندگان خودرو، با توجه به قیمت بالای خودروها، اجاره خودروی موردنیاز، بسیار به صرفه‌تر از خرید آن است.

اجاره‌ها به دو مدل صورت می‌گیرند، اجاره‌های کوتاه‌مدت و اجاره‌های بلندمدت. اجاره‌های کوتاه‌مدت همان اجا‌ره‌های روزانه است که به مدت یک یا چند روز خودرو را اجاره می‌گیرند و ممکن است گاهی کمتر از یک روز هم شود. که البته اگر مدت آن کمتر از 10 ساعت باشد، همان کرایه 10 ساعت باید پرداخته شود. اجاره‌های بلندمدت به آنهایی می‌گویند که بیشتر از 28 روز و کمتر از 360 روز هستند که البته این اجاره‌ها، خود شامل مزایایی همانند پوشش بیمه‌ای متنوع بر حسب نیاز شما، ا‌رائه خودروی جایگزین در صورت عدم رضایت یا خرابی خودرو، امکان اجاره کلیه خودروهای موجود در ناوگان، پشتیبانی و ارائه خدمات تعمیر و نگهداری خودرو در تمام طول مدت اجاره، ارائه مجوز طرح ترافیک روزانه و هفتگی و... می‌شوند.

موسساتی که خودروها را اجاره می‌دهند در ایام سال پکیج‌هایی را ارائه می‌دهند تا بتوانند تعداد مشتریان خود را افزایش دهند. البته گاه این پکیج‌ها از مزایایی برخوردارند و با قیمتی مناسب‌تر در اختیار عموم قرار می‌گیرند و استفاده از آنها به نفع مشتریان است. که هم‌اکنون برخی از موسسات پکیج‌هایی به صورت اجاره خودرو از بیست و هشتم اسفندماه تا هفتم فروردین‌ماه، از هفتم تا پانزدهم فروردین‌ماه و البته یک پکیج به صورت کامل از بیست و هشتم اسفندماه تا پانزدهم فرودین‌ماه در نظر گرفته‌اند که هر کدام با قیمت‌های خاصی ارائه شده‌اند. البته ممکن است این پکیج‌ها در موسسات دیگر و در فصل‌های دیگر، به گونه‌ای متفاوت باشد و به صورت یک‌روزه، دو روزه، سه روزه و... عرضه شوند.

قابل توجه است که اجاره گرفتن خودروها خود شرایطی دارد که فرد اجاره‌کننده باید آنها را اجرا کند و آن شرایط را داشته باشد، شرایطی از قبیل ارائه کارت ملی، مدارک محل اشتغال، مدارک محل سکونت، دو فقره چک یکی به عنوان ضمانت به اندازه مبلغ خودروی مورد نظر و دیگری برای جرایم و همچنین دارا بودن گواهینامه. در هنگام تحویل خودرو چک‌ها عودت داده می‌شوند. اگر خودروی موردنظر را به همراه راننده کرایه کنید لازم به دادن چک نیست.

در این گزارش لیستی از قیمت‌ بعضی خودروهای اجاره‌ای آورده شده است که همه‌ رنج قیمتی در میان آنها دیده می‌شود. البته خودروهایی با قیمت‌های عجیب‌تر نیز، وجود دارند که در سایت‌های آنلاین و موسسات به مشتریان اجاره داده می‌شوند.

 جدول قیمت خودروهای اجاره ای



نظرات

  • کاظم کاظم (11 شهریور 1396 ساعت 14:12)

    ماشین کرایه

  • آفرین آفرین (17 اسفند 1393 ساعت 14:38)

    همان که اشاره کردید چشم هم چشمی یکی از عوامل است ، و همچنین کوته فکری

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 اسفند 1393 ساعت 15:11)

    و به همین علت بعضی ها سو استفاده کرده و اجاره یک ماشین را نزدیک هفت میلیون میدهند