1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیشتازی محصولات رنو در واردات فروردین‌ماه سال 96

پیشتازی محصولات رنو در واردات فروردین‌ماه سال 96

16 خرداد 1396
  • 0

بر اساس این گزارش، در فرودین ماه مجموعا 3,866 دستگاه انواع خودرو سواری (شامل خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور) وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد بی‌سابقه 128درصدی را نشان می‌دهد. هرچند بخشی از این موضوع به فعالیت‌های شرکت‌ها در پایان سال و ورود محصولات جدید آن‌ها در آغاز امسال بازمی‌گردد اما مهم‌ترین دلیل این مسئله را می‌توان در محدودیت‌های ایجاد شده از سوی گمرک در پایان سال و رفع این محدودیت در ابتدا سال دانست که باعث رشد چشمگیری واردات در فرودین ماه شده است و به این ترتیب نمی‌توان انتظار داشت چنین رشدی در پایان سال نیز ادامه داشته باشد اما می‌توان پیش‌بینی کرد روند واردات در سال جاری و البته در صورت عدم بروز مشکلی ویژه، در پایان سال شاهد افزایش حجم واردات باشیم.

مهم‌تر از افزایش سطح واردات که البته تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود، باید به رتبه‌بندی واردکنندگان در ابتدای سال اشاره کرد، جایی که رنو شگفتی‌ساز بازار شد و توانست با اختلافی چشمگیر، رتبه نخست واردات را از آن خود کند. رنو در فرودین ماه درمجموع 1,471 دستگاه خودرو وارد کشور کرد و به این ترتیب به‌تنهایی 38درصد از بازار خودروهای وارداتی در این ماه را در اختیار داشت و البته با افزایش 587 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. اصلی‌ترین محصول در سبد وارداتی رنو در این ماه، مدل سیمبل است و پس از آن تلیسمان و کپچر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. رنو سال پیش را در رتبه سوم بازار به پایان رساند اما امسال شروع طوفانی داشته و توانسته با اختلاف قابل‌توجه رقبای خود را پشت سر بگذارد و بااقتدار رتبه نخست بازار را از آن خود کند.

اسلحه اصلی رنو در نبرد واردات خودرو به ایران، مدل سیمبل است، خودرویی که با واردات 631 دستگاهی، سهمی 43درصدی در سبد وارداتی رنو در ایران دارد. البته بخشی از این خودروها در اواخر بهمن و اوایل اسفندماه سال پیش وارد گمرک شده بودند اما به دلایلی ترخیص آن‌ها به سال جاری موکول شد. در رتبه بعدی تلیسمان قرار دارد، سدان محبوب، لوکس و البته خوش فروش رنو که این روزها علاقه‌مندان زیادی در بازار دارد و با واردات 471 دستگاه سهمی 32درصدی در سبد رنو دارد، در رتبه سوم این جدول ایستاده است، خودرویی که از سوی ایران خودرو وارد کشور می‌شود و با واردات 200 دستگاه، هرچند سهم بزرگی در حال حاضر سهمی از بازار وارداتی‌ها را از آن خود کره است اما شاید نتوان در مورد آینده آن با اطمینان صحبت کرد.

نکته جالب‌توجه در لیست محصولات وارداتی رنو، حضور مدل سفران در این لیست است، سدان بزرگ رنو که البته در ایران حضور چندان موفقی نداشت و عملا جایش را به تلیسمان داد اما به نظر می‌رسد تعدادی از این خودرو شاید برای استفاده در حمل‌ونقل عمومی وارد کشور شده است.



نظرات