1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدید ‌ترین آمار واردات خودرو اعلام شد

جدید ‌ترین آمار واردات خودرو اعلام شد

23 شهریور 1396
  • 0

گمرک ایران از واردات ۳۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه انواع خودرو در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد.

واردات انواع خودروی سواری در پنج ماهه اول سال گذشته ۲۶ هزار و ۳۷۶ دستگاه و به ارزش ۶۹۰ میلیون و ۷۰۳ هزار دلار بود. اما واردات خودرو در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۴۲.۶۴ درصد افزایش داشته است.

 جدید ‌ترین آمار واردات خودرو اعلام شد

همچنین ارزش واردات انواع خودرو سواری در مدت یاد شده به میزان یک میلیارد و ۳۳ میلیون دلار بود. واردات انواع خودرو سواری به ایران در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش نیز ۴۹.۵ درصد افزایش داشته است.

به طور کلی خودروی سواری کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی در ردیف تعرفه‌ای ۸۷۰۳۲۲۹۰ جدول مقررات صادرات و واردات طبقه‌بندی می‌شود و واردات این خودروها مشمول ۴۰ درصد حقوق و عوارض گمرکی به ازای هر دستگاه خودرو است.

واردات خودروهای سواری بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی در ردیف تعرفه‌ای ۸۷۰۳۲۳۱۹ طبقه‌بندی شده و مشمول ۴۰ درصد حقوق و عوارض گمرکی به ازای هر دستگاه خودرو است. خودروهای سواری از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی هم در ردیف تعرفه‌ای ۸۷۰۳۲۳۲۹ طبقه‌بندی و مشمول ۵۵ درصد حقوق و عوارض گمرکی به ازای هر دستگاه خودرو است. واردات خودروهای سواری با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی نیز کماکان ممنوع است.

منبع ایسنا


نظرات