1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دلیل اینکه لندکروزهای جدید پلیس تا این حد جنجالی شد چه بود؟

دلیل اینکه لندکروزهای جدید پلیس تا این حد جنجالی شد چه بود؟

18 فروردین 1397
  • 8

چرا پلیس در سال حمایت از کالای ایرانی، خودروی فوق مدرن خارجی "لندکروز" خریده و در اختیار فرماندهان قرار داده است؟" این خلاصه نقدی است که اخیراً یک جریان رسانه ای منتشر کرده است. اما ماجرا چیست؟

ماجرا این است که چندی پیش پلیس ایران به هر یک از استان های کشور، یک یا 2 دستگاه لندکروز داده است. طبق روال، خودروها در اختیار فرماندهان استان ها قرار گرفته است تا در مأموریت هایی که نیاز به خودروی قدرتمندی مانند لندکروز است، استفاده شوند.

 دلیل اینکه لندکروزهای جدید پلیس تا این حد جنجالی شد چه بود؟

اما از آنجا که قرار است در ایران، از کارهای عادی و متعارف نیز جنجال درست شود، این موضوع نیز سوژه جدیدی شده است تا مردم برای چند روز هم درگیر این ماجرا شوند!

در کجای دنیا تجهیز پلیس کشوری به مساحت ۱٬۶۴۸٬۱۹۵کیلومتر مربع، به حدود 50 خودروی شاسی بلند (که به هر استان یک یا دو دستگاه رسیده است!) می شود سوژه انتقاد و جنجال؟

آیا چون سال حمایت از کالاهای ایرانی است باید پلیس با پراید و 405 و سمند به تعقیب مجرمان و قاچاقچیان و ... برود؟! آیا اجحافی بزرگ تر از این به شعار سال که هر کسی منویات خود را ذیل آن قید کند؟

وقتی از دوران فرماندهی قالیباف بر پلیس ایران سخن گفته می شود، تجهیز ناوگان پلیس به خودروهای بنز یکی از اقدامات ارزنده آن دوران نامیده می شود که این گونه هم هست؛ حال چگونه است که تجهیز پلیس به 50 خودروی جدید، موضوع جنجال می شود؟

وانگهی کجای لندکروز، خودروی "فوق مدرن" است که برای تخطئه پلیس این واژه را به کار برده اند؟!

حتی پا را فراتر گذاشته و نوشته اند که چرا فرماندهان پلیس این خودروها را سوار می شود؟ هر چند که مسؤولان پلیس این ادعا که خودروهای مذکور برای ترددهای معمول فرماندهان است را رد کرده اند و می گویند که خودروها برای مأموریت های عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرند ولی حتی اگر فرمانده پلیس یک استان در ایران سوار لندکروز هم بشود چه ایرادی دارد؟ واقعاً چقدر تنگ نظری؟!

اگر نقدی بر پلیس باشد باید در حوزه عملکردی اش در حفظ امنیت و حقوق شهروندی و این قبیل مسائل باشد نه این که جار و جنجال به پا شود که چرا به هر استان ایران، یک یا دستگاه لندکروز داده اند؟ آیا واقعاً مسأله پلیس ایران این است که چرا در سال حمایت از کالای ایرانی، خودروی خارجی خریده است؟ و مگر در ایران خودرویی مشابه لندکروز داریم که برای حمایت از کالای ایرانی آن را بخرند؟

آیا نباید در هر استان یکی دو خودروی چابک و بروز وجود داشته باشد که در صورت نیاز و در جاده و کوه و دشت، قدرت مانور و تعقیب داشته باشند؟ آیا این مسأله عجیب و غیرقابل هضمی است؟! اتفاقاً اگر تعجبی هم در میان باشد، باید از این باشد که چرا این قدر دیر و این قدر کم؟

اما نکته اصلی که بدان نپرداخته اند این است که این لندکروزها در سه سال اخیر توسط وزارت دفاع خریداری شده و در اختیار پلیس و برخی نهادهای نظامی دیگر قرار داده شده است.

بهتر است رسانه ها به جای ماندن در ظواهر و مسأله سازی از موضوعاتی که در همه دنیا اموری عادی هستند، نقدهای ناظر به دردها و مشکلات واقعی مردم داشته باشند. و اتفاقاً یکی از دردهای جامعه ما این است که موضوعاتی در کشور به عنوان مسأله مطرح می شوند و وقت و انرژی مردم و مسوولان را می گیرند که اساساً مسأله نیستند و اگر در دنیا بفهمند ما در ایران درباره این مسائل بحث و جدل می کنیم، به ما می خندند!



نظرات

  • رستم دستان رستم دستان (19 فروردین 1397 ساعت 12:27)

    اگر خودروی لندکروز به مرزبانی کلانتری هاو ارتش داده بشه اشکالی نیست پلیس راهوار همانند دزدهای سرگردنه درهمه مسیرها با دوربین ها و سلاح و خودروهای لوکس مردم مظلوم رو لخت میکنن که چرا سبقت و سرعت دارین درضمن اگر پراید و 405 سمند کیفیت نداند پس چرا به مردم بیچاره به قیمت 10 برابر ارزش واقعی فروخته میشه و کسی معترض نیست وازخودرو ساز کسی حق سوال نداد؟؟؟ پلیس چرا دربرابر بی کیفیت وامنیت ضعیف خودرو ها ساکت است وفقط جریمه میکند آیا جان مردم بی ارزش است یا جیب خودروسازان

  • باقر سلیمانی باقر سلیمانی (19 فروردین 1397 ساعت 11:36)

    احتمالا اونی که متن رو نوشته پدرش از این لندکروزها گرفته وگرنه هیچ دلیل دیگه برا این دفاع نابخردانه وجود نداره

  • سعید سعید (19 فروردین 1397 ساعت 10:22)

    آقا من خودم نیروی انتظامی خدمت کردم.کجا لندکروز میذارن واسه تعقیب و گریز مجرم و قاچاقچی.این ماشین ها مال سوار شدن جناب سرهنگ ها و حاج آقاهای عقیدتی هست.اگه نه تعقیب وگریز مجرم حداکثرش با یه سمند مدل زیر90 هست.تازه بالای 90 هم واسه سواری آقایون هست.پس لطفا این حرف ها رو نزنید.فک نکنید مردم شعور ندارن

  • حاصلی حاصلی (19 فروردین 1397 ساعت 09:51)

    مگر فرهاندهان قاچاقچیان رو دنبال میکنند؟؟؟فرماندهان فوق اش جلسات شورای تامین و سایر جلسات رو میروند که هیچ وقت هم مفید واقع تمیشوند... به نظر من همون پراید سوار شوند بهتره

  • شجاع شجاع (19 فروردین 1397 ساعت 08:13)

    اگه از مال بابات اینارو خریده بودن باز هم این مزخرفات رو مینوشتی ؟؟؟
    یا چون از پول مالیات من خریداری شده پرت و پلا میگی ؟؟؟؟

  • اشکان اشکان (18 فروردین 1397 ساعت 20:53)

    بله آقاجون بازم نقد میکنیم
    چرا مردم نباید این ماشینارو به قیمت واقعی سوار شن؟ چرا باید به بهونه حمایت از خودروهای داخلی این ماشینا قیمت چند برابر داشته باشن؟ چرا با پول یه سانتافه اینجا بزور یه سراتوی سایپایی میدن؟
    به کار پلیس هم ایراد زیاد میشه گرفت. مثلا اینکه به جای گرفتن دزدا و قاچاقچیا و راننده های مست و... میان ایست بازرسی میذارن جلو در خروجی پارک پردیسان و به ماشین بازای بدبخت که آزارشون به هیچکس نمیرسه گیر میدن ماشینشون رو میخوابونن جریمشون میکنن به خاطر شیشه دودی یا ارتفاع یا منبع و... مشکل مملکت ما ماشین بازا هستن؟

  • عبدل عبدل (18 فروردین 1397 ساعت 19:59)

    تنگ نظری رو خوب اومدی ، ماتنگ نظر به حقوق نجومی ، اختلاس ، ر انت ، آقازاده های فرنگی ، چزایری ، بابک و .. و... و... و 3000000000000000000000 پول گمشده ایم ، حالا هم تنگ نظر به آقا و آقازاده های لندکروز سوار که حتی نمیتوانند جلوی خفت گیری را بگیرند چه رسد مسابفه با تخلفات آقا و خانم زاده های با پورشه ، جگوار و لگزوز سوار و حتی پیاده رو .....
    سلام تنگ نظر ، سلام بی جنبه ، تو که نداری چکار داری به دارندگی و برازندگی ... اونم از نوع طبیعی !!!!

  • ایرانی واقع بین ایرانی واقع بین (18 فروردین 1397 ساعت 17:26)

    چرا به قیمت واقعی این خودروها رو به مردم عادی نمی فروشین ؟ لابد ................. زیر سوال میره !!!!! متاسفم.