1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دلیل ممنوعیت واردات خودروهای کیا در سال 96

دلیل ممنوعیت واردات خودروهای کیا در سال 96

19 فروردین 1396
  • 3

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص خودروهای کیا موتورز در سال ۹۶ که مجوز واردات به کشور را پیدا نکرده اند، گفت: تا جایی که من می دانم اطلس خودرو نمایندگی کیا را دریافت کرده ولی شاید این شرکت تأییدیه استاندارد و محیط زیست را دریافت نکرده باشد.

فرهاد احتشام زاده در خصوص حذف اسامی برخی شرکت‌های واردکننده خودرو مانند کیا، اوپل، هوندا، آئودی، اشکودا و سئات در سایت ثبت سفارش ، اظهار داشت: صدور مجوز ثبت سفارش خودرو نیازمند سه فاکتور گواهی فعالیت، تأییدیه سازمان استاندارد و محیط زیست است که در این میان ممکن است برخی از شرکت ها در سال جدید نتوانسته باشند این تأییدیه ها را دریافت کنند که این امر باعث شده تا امکان دریافت مجوز ثبت سفارش را پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه تأییدیه استاندارد یک ساله صادر می‌شود و صدور آن نیازمند ارائه مدارک و اسناد مختلف است، افزود: لیست تمام شرکت هایی که مجوز ثبت سفارش درسال ۹۶ را دارند در سایت اصناف درج شده البته ممکن است بررسی برخی شرکتها در روند اداری نمایندگی رسمی بوده و هنوز نتوانسته باشند گواهی فعالیت خودر ا دریافت کنند که این امر طی دو هفته اخیر اجرایی خواهد شد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: تا جایی که من می‌دانم اطلس خودرو نمایندگی کیا را دریافت کرده و شاید حذف آن در لیست ثبت سفارش خودرو به دلیل عدم دریافت تأییدیه‌های استاندارد و محیط زیست باشد.

به گزارش تسنیم، بر اساس جدول منتشر شده در سایت ثبت سفارش لیست جدید خودروهایی که مجوز ثبت سفارش در سال ۹۶ را دارند در سایت ثبتارش اعلام شده است که در این لیست اسمی شرکتهای واردکننده خودروهایی مانند کیا، اوپل، هوندا، آئودی، اشکودا و سئات دیده نمی‌شود.

منبع:تسنیم



نظرات

  • مجید مجید (20 فروردین 1396 ساعت 17:11)

    دوستان
    کجاست گوش شنوا... فقط می توانم بگویم برای مردم کشورم متاسفم که باید دلیل خود تحریمی و گرانی بی خودی خودروهای خارجی، حق هیچگونه انتخابی جزء همین ارابه های مرگ را نداریم...

  • حسین حسین (20 فروردین 1396 ساعت 10:19)

    واقعا خبری از این خنده دار تر در سال جدید نخونده بودم!
    وقتی خودروهای با این همه استاندارد بالا از جمله پراید و پژو و سمند و ... داریم ! و با قیمت بسیار بسیار نازل می توانیم بخریم ، کدام فرد عاقلی خودرو های بدون استانداردهای لازم مثل کیا و هیوندای را می خرد !

  • فرزاد فرزاد (19 فروردین 1396 ساعت 22:13)

    مطمئنا مردم هم دوست ندارند که که این آشغال خودروهای بروز خارجی در خیابونای کشور در کنار خودروهای کاملا با کیفیت مثلا داخلی حرکت کنند و همه رو آلوده کنن، از نظر ایمنی هم که اونا هیچ حرفی در مقابل ارابه‌های مرگ ما برای گفتن ندارند!