1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش کرایه وسایل نقلیه عمومی از 15 فروردین

افزایش کرایه وسایل نقلیه عمومی از 15 فروردین

15 فروردین 1394
  • 2

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به مصوبه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 94 گفت: کرایه‌های اتوبوس، تاکسی و بلیت مترو از فردا 15 فروردین افزایش می‌یابد.

اشاره: در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ 93/11/5 لایحه تعیین قیمت کرایه‌های حمل‌ونقل اعم از تاکسی، اتوبوس و بلیت مترو در سال 1394 بررسی شد.

به موجب این لایحه که با هدف توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی و خدمت رسانی به شهروندان و نیز در راستای تشویق مسافران به استفاده از بلیت‌های اعتباری و با توجه به تجزیه و تحلیل قیمت تمام شده بلیت مترو در سال 94 و با عنایت به اجرای قانون هدفمند بودن یارانه‌ها و همچنین با ضرورت رعایت حال اقشار آسیب پذیر تنظیم شده، بهای بلیت مترو به طور متوسط 50 تومان در بلیت‌های اعتباری افزایش یافت. همچنین در این لایحه قیمت بلیت تک سفره 600 تومان و بلیت دو سفره یک هزار تومان تعیین شد که با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

بر همین اساس، اعضای شورا افزایش 50 تا 100 تومانی کرایه های اتوبوس در سال 94 را به تصویب رساندند که به موجب آن کرایه‌های اتوبوس اعم از عمومی و خصوصی در سال 94 بیش از 100 تومان افزایش نخواهد داشت و در همه مسیر ها به طور متوسط بین 50 تا 1200 تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه قیمت کرایه‌ها در دستور کار قرار گرفت که در نهایت افزایش 20 درصدی قیمت کرایه های تاکسی در سال 94 به تصویب رسید.

پس از تصویب قمیت کرایه‌های حمل و نقل در سال 94 ، این مصوبه جهت تصویب نهایی به فرمانداری تهران ارسال شد که در نهایت نیز فرماندار تهران، مصوبه را تأیید کرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم از سوی بخش‌های مختلف جهت اجرای مصوبه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی صورت گرفته است، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده کرایه‌ها در بخش‌های مختلف از 15 فروردین اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی رانندگان تاکسی و اتوبوس موظف هستند بر اساس برچشب‌های که در خودروهای آن نصب خواهد شد اقدام به دریافت کرایه‌های جدید را داشته‌ باشند و در صورتی که بیش از مصوبه شورا اقدام به اخذ کرایه کنند، با آنها برخورد خواهد شد.



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (15 فروردین 1394 ساعت 21:39)

    تا حالا خبری غیر از گرونی بوده

  • حامد صابر حامد صابر (15 فروردین 1394 ساعت 11:33)

    هر موقع چیزی ارزون شد بگین گرونی که عادی شده