1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازدید مدیرعامل پروتون مالزی از سایپا

بازدید مدیرعامل پروتون مالزی از سایپا

8 آبان 1395
  • 0

مدیر عامل شرکت پروتون مالزی گفت: ایران بازاری بسیار مهم و سایپا بازیگر مهم در صنعت خودروی ایران است.

داتوک فواد کن علی، مدیر عامل شرکت پروتون در بازدید از شرکت سایپا و توانمندی این شرکت در تولید خودرو گفت: سایپا پتانسیل های لازم و عناصر کلیدی برای یک شراکت موفق را داراست و باید مذاکرات عمیق تری به عمل آوریم تا مسائل مهمی چون تولید، نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش و هزینه ها مشخص شوند.

وی درباره همکاری مشترک سایپا و پروتون گفت: موضوع اصلی حضور این هیئت مالزیایی در سایپا هم مذاکره درباره امکان سنجی همکاری است.

مدیرعامل شرکت پروتون با اشاره به حضور شرکت های بزرگ بین المللی خودروساز در فضای پسا برجام در بازار ایران گفت : بازار خودروی ایران برای تمامی خودروسازان جهان بسیار مهم است، به ویژه که ایران محصول فرمان چپ تولید می کند و از این رو برای پروتون هم همکاری با ایران بسیار حائز اهمیت است. پروتون برای رسیدن به اهدافش به کشور ایران و بازیگر قدرتمندی مثل سایپا درعرصه ی خودروسازی نیازمند است.

وی درباره تولید مشترک که در سال های گذشته با عنوان تولید خودروهای اسلامی مطرح شده بود ، گفت : ایران و مالزی از کشورهای اسلامی هستند و هر گونه همکاری و تعامل بین دو کشور برای هر دو سودمند است و شاید مهم تر از آن تلاش برای کاهش هزینه ها، برای عرضه خودرو با قیمت منطقی است، البته باید خودرویی طراحی شود که برای تمامی بازارها مناسب باشد.

کن علی گفت: خودروهای سایپا فروش خیلی خوبی در ایران داشته اند و برای بازار مالزی هم پتانسیل فروش دارند، ولی باید یک سری نیازهای مشتریان مالزی سنجیده و در این خودروها لحاظ شود. نکته مهمی که باید به آن دقت کرد این است که قیمت خودرو در مالزی بسیار رقابتی است و از این لحاظ باید قیمت های رقابتی تری از سوی سایپا ارائه شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما



نظرات