1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انتشار جدول تعرفه پیشنهادی واردات خودرو از سوی هیات دولت

انتشار جدول تعرفه پیشنهادی واردات خودرو از سوی هیات دولت

4 آذر 1396
  • 10

به رغم آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال طرحی جدید برای واردات خودرو به هیات دولت تلاش دارد از ورود بی‌رویه خودروهای خارجی به کشور ممانعت کند؛ اما همزمان با آن موضوع تغییرات در تعرفه واردات خودرو نیز در دستور کار قرار دارد. در این زمینه رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت ضمن تایید تغییرات در تعرفه واردات خودرو عنوان کرد که دولت تلاش دارد از طریق ابزار تعرفه به کنترل واردات خودرو به کشور بپردازد.

 انتشار جدول تعرفه پیشنهادی واردات خودرو از سوی هیات دولت

علی علی‌آبادی فراهانی با بیان اینکه مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو هنوز ابلاغ نشده است، می‌گوید: دولت طی دو یا سه هفته آینده مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو را ابلاغ خواهد کرد. در این شرایط به نظر می‌رسد وزارت صنعت از چند مسیر قصد دارد، واردات خودرو به کشور را محدود کند که نزدیک به پنج ماه است سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو از سوی وزارت صنعت بسته شده است.

بر این اساس در صورتی که دولت تعرفه واردات را افزایش دهد و از سوی دیگر طرح وزیر صنعت به‌منظور مدیریت واردات خودرو به کشور نیز تصویب شود، ثبت‌سفارش واردات ممکن است در اواسط آذرماه بازگشایی شود. در حالی دولت قصد دارد از طریق افزایش تعرفه بخشی از سیاست‌های کنترلی خود بر واردات خودرو را اعمال کند که طی چهار سال گذشته تعرفه واردات خودرو ثابت بود. به این ترتیب در شرایط کنونی اگر دولت اقدام به افزایش تعرفه کند، اولین اتفاقی که صورت می‌گیرد افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار است که این افزایش در نهایت از جیب مشتری پرداخت می‌شود.

به‌عبارت دیگر سیاست دولت به‌منظور افزایش تعرفه اولین بخشی را که هدف می‌گیرد، مشتریان خودروهای خارجی است. این موضوع در حالی است که به‌دنبال بسته‌شدن سایت ثبت‌سفارش قیمت خودروهای وارداتی به‌صورت کاذبی افزایش پیدا کرد که بسیاری دلیل آن را پیامد سیاست‌های محدودکننده دولت عنوان کردند و امید داشتند، در صورت باز شدن دوباره سایت ثبت‌سفارش قیمت‌ها به حالت عادی خود بازگردد.

به این ترتیب آنگونه که به‌نظر می‌رسد، بازار خودروهای وارداتی در هفته‌های آینده بار دیگر شاهد افزایش قیمت خواهد بود.

 انتشار جدول تعرفه پیشنهادی واردات خودرو از سوی هیات دولت



نظرات

  • علی علی (20 آذر 1396 ساعت 21:46)

    با این تصمیم دولت مردان هر روز شاهد فقیر شدن طبقه متوسط جامعه هستیم اینها به جای اینکه فقرا رو بالا بکشن دارن قشرمتوسط جامعه رو پایین میکشن تا به فقرا برسن ننگ بر شما با این برنامه های بی منطقی که به اسم حمایت از تولید داخل انجام میدین

  • علی علی (7 آذر 1396 ساعت 10:26)

    جمع کنید خداوکیلی دکان تان رو. تولید داخلی و مزخرف

  • علی علی (6 آذر 1396 ساعت 12:30)

    بدتر از این نمیشه

  • ارش ارش (5 آذر 1396 ساعت 17:17)

    فقط به خاطر منافع پولدارها حمایت ازپراید 25میلیونی واقغا مردم بیچاره شدند

  • بهروز بهروز (5 آذر 1396 ساعت 16:02)

    نه رییس جمهور،
    نه وزیر و
    نه نماینده مجلس درست و حسابی از مردم حمایت می کنند
    یک ارگان 130 هزار هیوندا به عنوان طلب از کره گرفته دولتم برای حمایتش می خواد قیمت ها بره بالا

  • سعید سعید (5 آذر 1396 ساعت 11:31)

    حمایت ، شما دارید به این کشور خیانت می کنید چطور بعد از 30 سال باز دارید همان راه اشتباه را می روید نکنه فکر کردید قبلی ها بد بودند و شما خوبید ، نه آقا سیاست اشتباه ، اشتباهست چه شما انجام بدهی چه دیگران

  • علیرضا علیرضا (5 آذر 1396 ساعت 11:04)

    در همین کشورهای همسایه مانند عراق و سوریه و اردن و لبنان انواع خودروهای روز اروپا و آمریکا تردد میکنند.خودروهای ژاپنی و کره ای هم بعنوان تاکسی کار میکنند. جالب اینکه درآمد مردم این کشورها پایین تر از کشور ماست.چرا ما مجبوریم پراید با کیفیت 30 سال پیش رو (شاید هم با کیفیت بدتر) سوار بشیم و اینهمه شاهد کشته شدن هموطنان عزیز باشیم؟جز اینکه اون کشورها برای سلامتی مردمشون تعرفه های پایین به خودروهای خارجی و با کیفیت میبندند.دولت برای خودش درآمدهای جدید از جیب مردم درست میکنه؟

  • مازیار مازیار (4 آذر 1396 ساعت 14:45)

    شرم و حیا ندارن اینا. خجالت بکشین. حمایت از تولید داخل به چه قیمیتی. بهترین حامی تولیدات داخلی کیفیت تولیداتشونه که مصرف کندده رو به سمت خودش جذب کنه. نه به زور بخواین یه مشت آشغال رو به مصرف کننده بینوا بندازین. شرم کنین دیگه. بسه. یه مشت بی لیاقت در راس امورن. ننگ بر شماها

    محمد محمد (4 آذر 1396 ساعت 22:54)

    علاوه بر شرم اینها شرف هم ندارند. تو این ۴۰ سال که با ظلم مضاعف بر این مردم از به اصطلاح تولید داخل حمایت کرده اید، به کجا رسیده اند؟ فردای قیامت جواب میلیونها نفری که به واسطه حمایت شما از این لگن سازها توی جاده ها کشته و یا افلیج شده اند، چه خودهید داد. شرم بر شما.

  • کیومرث کیومرث (4 آذر 1396 ساعت 10:45)

    حمایت از تولید داخل؟؟؟ این در صورتی صحیح است که تولید کننده داخلی هم به مصرف کننده احترام گذاشته و خودروی با کیفیت به قیمت مناسب تولید کند. رویه جاری صد در صد به زیان مصرف کننده است زیرا از یک طرف باید خودروی با کیفیت خارجی را به قیمت دو برابر قیمت جهانی بخرد و یا تولید بی کیفیت داخلی را هم به قیمت غیر عادلانه در اختیار داشته باشد . پس حقوق مصرف کننده در این میان چه می شود؟