1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رتبه پراید در میان پرفروش ترین خودروهای جهان چندم هست ؟

رتبه پراید در میان پرفروش ترین خودروهای جهان چندم هست ؟

2 دی 1396
  • 15

پراید بازهم رکورد زد تا نام صنعت خودروی ایران برای این تولید صنعتی خود باز هم در جهان شنیده شود. پراید در لیست ۱۰۰ خودروی برتر جهان به لحاظ میزان تولید قرار گرفته و بالاتر از فورداکواسپورت و جیلی امگرند رتبه 83 را به خود اختصاص داده تا جایی در بین بزرگان صنعت خودرو برای ایران دست و پا کند.

 رتبه پراید در میان پرفروش ترین خودروهای جهان چندم هست ؟

رفته‌رفته به پایان سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک می‌شویم و از همین روست که شاهدیم پیاپی آمارهای جدیدی از ارقام فروش و تولید خودرو در اقصی نقاط گیتی منتشر می‌شوند. در یکی از این آمارها که به ۱۰۰ خودروی پرفروش جهان مرتبط است، پراید را می‌بینیم که در جایگاه هشتاد و سوم جدول ایستاده است. پرایدی که این روزها به‌کرات از رفتن آن سخن می‌رود.

از این خودروی کوچک کره‌ای الاصل که اینک رنگ و بوی تماماً وطنی به خود گرفته، در ده ماهه نخست سال ۲۰۱۷، مجموعاً ۲۰۷,۸۲۸ دستگاه تولید شد که نسبت به پارسال، رشد ۵٫۵ درصدی را نشان می‌دهد. ناگفته نماند که از زمان ورود پراید به ایران تاکنون بیش از ۷ میلیون دستگاه از آن توسط سایپا به فروش رسید. رتبه‌های یکم تا دهم جدول پرفروش‌های جهان نیز طبق روال سابق به برندهای ژاپنی، آمریکایی و ژرمنی تعلق دارد. و در میان تمامی آنها، تویوتا کرولا با فروشی بیش از یک میلیون دستگاه، برجسته و جلودار است.

در میان سگمنت‌های مختلف نیز کرولا به عنوان پرفروش‌ترین سدان، فورد سری اف به عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ، فولکس واگن گلف به عنوان پرفروش‌ترین هاچ‌بک و تویوتا راوفور به عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اوور سال دست یافتند. هیوندای توسان و النترا نیز رتبه‌های ۱۳ و ۱۴ را به دست اورده‌اند که هرچند نسبت به سال قبل افت یافته اما کاملا برخلاف دیدگاه هموطنانی است که هنوز فکر می‌کنند این برندهای کره‌ای تنها در ایران محبوبیت و فروش دارند! در میان برندهای چینی هم هاوال توانسته با H6 رتبه ۲۱ جهان را به دست آورد که البته بیشتر آن را مدیون بازار داخلی چین است. در میان برندهای پرمیوم نیز مرسدس کلاس سی بالاتر از آئودی A3 و سایر خودروهای لوکس قرار گرفته است. چند نکته جالب درباره میزان تولید خودروسازان بزرگ این لیست وجود دارد که اشاره به آنها خالی از لطف نیست .

1- در بین ۲۰ خودروی اول جهان به لحاظ میزان تیراژ، این فولکس واگن است که با داشتن ۵ نماینده روی دست همه رقبا بلند شده است. جالب است که تیراژ این ۵ مدل روی هم بیش از 2.8 میلیون دستگاه است و این بدان معناست که تولید این ۵ مدل خودروی پرفروش آلمانی از برند فولکس‌واگن چیزی معادل ۲ برابر کل تولید سالانه صنعت خودروی ایران است.

2- پس از فولکس، در بین برندهای برجسته جهان نام تویوتا در بین ۲۰ خودروی پرتیراژ جهان برجسته‌تر از رقبا است. این شرکت ۴ مدل پرفروش‌ در این لیست دارد و مجموع تولید کمری، کورولا، راو۴ و هایلوکس روی هم رفته بیش از 2.6 میلیون دستگاه است.

3- هوندا نیز با داشتن ۳ محصول سی-آروی، آکورد و سیویک در بین ۲۰ مدل پرفروش اول جهان، مجموعا بیش از 1.33 میلیون دستگاه از این خودروها تولید کرده تا نشان دهد چه اندازه محصولات محبوبی تولید کرده و در ساخته‌های مشهورش مثل آکورد به میزان بالایی از اعتماد مشتریان برخوردار است.

4- لازم به یادآوری است که در بین 20 خودروی اول نام 7 سدان، 1 ون، 4 وانت، 5 کراس‌اوور و 3 هاچ‌بک دیده می شود که این به معنی دست بالاتر خودروهای سدان در بین انتخاب خریداران در بازارهای جهانی است.



نظرات

  • سورنا سورنا (2 دی 1396 ساعت 14:46)

    شاهد تصادف شاخ به شاخ یه پراید با یه سوناتا بودم پراید کاملا مچاله شده بود وهر 4 سرنشینش در دم مرده بودن ولی سرنشین های سوناتا حتی یه خراش هم بر نداشته بودن
    خون اینا گردن کیه

  • جلال جلال (2 دی 1396 ساعت 14:12)

    موشک خیلی پیچیده تر از خودرو های لوکس هست ولی ایرانی ها ( بر و بچه های دانشمند انقلابی از پسش بر اومدن و ساختند و تولید انبوه کردند همه نوع هم داریم و می سازیم ولی خودرو دست بچه های دانشمند و مخلص نیست و دست کسانی است که عشق خارج و عشق اروپا هستند و سلطه خارجیها را و همچنین منافع مادی شخصی خود را فقط دوست دارند و بنابر این با همین شیوه کار میکنند و فقط خون مردم را در شیشه میکنند و جنس آشغال با قیمت چند برابر میدهند به مردم چون در اولویت نیستند و صنعت خودرو دست انقلابی ها نیست دست ثروتمندان و افراد خاص هست

    حبیب حبیب (2 دی 1396 ساعت 14:52)

    میترسم پراید رو هم بدهند دست بر و بچه های دانشمند انقلابی باهاش ماشین موشکی بسازند اونوقت بجای کشته شدن سرنشینهای پراید جمعیت یک روستا دود بشه . والله هر چی بودجه تو کشوره دست سپاهه که یا داره بمب میسازه یا موشک تازه نیمی از اینها رو هم مجانی میفرسته لبنان . در ضمن مگه صنعت خودرو قبل از انقلاب دست افراد خاص نبود ؟ با آسانترین شرایط مردم صاحب خودرو می شدند . حالا چی ؟ حالا که دیگه طاغوتی ها سر کار نیستند . دیگه چه بهانه ای دارین .

  • علیرضا علیرضا (2 دی 1396 ساعت 12:46)

    فرق پراید با بقیه اینه که به لطف محدودیت های وضع شده از یک بازار تضمین شده 80 میلیون نفری برخوردار است.

  • ناشناس ناشناس (2 دی 1396 ساعت 12:04)

    پراید اصل تولید فورد امریکا است و لایسنس آن به کیا واگذار شده بود سما که حتما می دانید

  • مهرداد مهرداد (2 دی 1396 ساعت 11:49)

    خلایق هر چه لایق.
    از شعور مردم بیشتر از این انتظار نمیره.
    تا خودمون نخوایم هیچ فروشی صورت نمیگیره.

  • وحید وحید (2 دی 1396 ساعت 11:28)

    اگه گزینه های بیشتری داشتن مردم مطمعنا پراید دو دهه قبل از این به تاریخ پیوست میشد ما چیمون از کره و ژاپن کمتره که باید خودرو های 30 سال پیش اونارو بخریم!!

    ع ع (2 دی 1396 ساعت 18:45)

    خیلی چیزامون/

  • kia kia (2 دی 1396 ساعت 11:25)

    ینی فقط باید گفت خاککککک

  • ایمان ایمان (2 دی 1396 ساعت 10:43)

    تو دنیا از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش چندم هستیم؟ بله وقتی که شرایط ورود خودرو رو سخت کنیم اون هم با قیمت عوارض و گمرک بالا اونوقت مردم مجبور هستند این آشغال ها رو سوار بشن

  • سپیدام سپیدام (2 دی 1396 ساعت 10:33)

    عجب خبر خنده داری تو رو خدا حذفش کنید -اخه پراید مونتاژی رو که سی ساله یه مدل مونتاژ میشه رو با تویوتا و هیوندا و بنز و بی ام و مقایسه میکنید

  • مجتبی مجتبی (2 دی 1396 ساعت 10:28)

    آفرین کمیت رو به کیفیت ترجیع میدید
    آفرین در کشور بسته است و مردم فقیر مجبورن میفهمید مجبورن با پس اندازشون اینو فقط بخرن
    رتبه پرفروش ترین واقعا که ... خودتون خندتون نمیگیره ..

  • سلمان سلمان (2 دی 1396 ساعت 10:11)

    خون هزاران هموطن من به گردن سایپا و کسانیه که این خودرو رو به ما تحمیل کردن

  • سلمان سلمان (2 دی 1396 ساعت 10:09)

    خیلی ذوق کردین متاسفم براتون
    از نظر کیفیت و رضایت مشتری رتبه اخر دنیا رو هم نداره این ارابه مرگ

    حبیب حبیب (2 دی 1396 ساعت 14:54)

    فکر کنم مدیر عامل و قائم مقام سایپا فقط کامنت منفی دادن .