1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودروهای وارداتی

ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودروهای وارداتی

14 مرداد 1396
  • 0

رئیس شورای رقابت با طرح این پرسش که اگر شورای رقابت نباشد کدام یک از مسئولان وزارت صنعت متعهد به عدم افزایش قیمت خودرو می شوند؟ گفت:در حال بررسی بازار خودروهای وارداتی هستیم حتی نامه نگاری‌هایی را هم با گمرک انجام داده‌ایم.

رضا شیوا با اشاره به اینکه برخلاف صحبت‌های معاونت صنایع وزارت صنعت که این وزارتخانه دخالتی در قیمت‌گذاری خودرو نمی‌کند؛ شورای رقابت تاکنون به حوزه قیمت گذاری خودروهای وارداتی ورود پیدا نکرده است، اظهارداشت: در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی 10 تا 20 درصد گران شده و وزارت صنعت به عنوان متولی بازار این خودروها باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت فعلاً به بازار خودروهای وارداتی ورور پیدا نکرده است، افزود: مشغول بررسی بازار خودروهای وارداتی هستیم حتی نامه نگاری‌هایی را هم با گمرک انجام داده‌ایم تا میزان واردات خودرو را با توجه به نمایندگی مورد ارزیابی قرار دهیم. اگر به این نتیجه برسیم که بازار این خودروها انحصاری است حتما در قیمت گذاری آنها دخالت خواهیم کرد.

رئیس شورای رقابت در رابطه با اینکه با این اظهارات تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان و عدم دخالت شورای رقابت هم به نفع تولید و مردم است، گفت: اگر شورای رقابت در بحث قیمت گذاری خودرو ورود پیدا نکند کدام یک از مسئولان وزارت صنعت متعهد می شوند که قیمت خودرو تغییر پیدا نکند؟ بیان این صحبت ها آنهم در شرایط انحصاری بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان اصلا درست نیست.

منبع تسنیم


نظرات