1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دولت قیمت خودروهای وارداتی را بتواند کنترل کند؛کمبودی در بازار خودرو وجود ندارد

دولت قیمت خودروهای وارداتی را بتواند کنترل کند؛کمبودی در بازار خودرو وجود ندارد

13 آبان 1396
  • 0

بازار خودروهای وارداتی در ماه‌های اخیر با بهانه‌های مختلف از جمله توقف ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو و نوسان نرخ ارز با مقداری افزایش همراه بوده است. این در حالی است که به عقیده کارشناسان واردکنندگان خودرو به میزان کافی در انبارهای خود محصول برای عرضه به بازار دارند و دولت باید نظارت خود را در این حوزه تقویت کند. امیرحسن کاکایی اظهار کرد: برای قیمت‌گذاری منطقی محصولات وارداتی نیاز به فضای رقابتی احساس می شود و در حال حاضر برخی واردکنندگان از شرایط فعلی سوءاستفاده می کنند.

 دولت قیمت خودروهای وارداتی را کنترل کند/ کمبودی در بازار خودرو وجود ندارد

وی افزود: در چند وقت اخیر با توقف ثبت سفارش جدید برای واردات برخی از خودروهای وارداتی افزایش قیمت را تجربه کردند و این موضوع در حالی رخ داد که محصولات با تیراژ بالا در انبار شرکت های وارداتی وجود دارد.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: با توجه به تفاسیر بیان شده به نظر می رسد مشتریان بازار خودرو با رفتار خود می توانند رفتار و قیمت منطقی را بر بازار خودرو حاکم کنند زیرا شرکت های واردکننده به دنبال تجارت هستند و در فضای تجاری باید شرکت ها خود را با شرایط وقف دهند.

او با بیان اینکه نباید از دولت انتظار داشت که تک تک شرکت ها را کنترل کند یا به واردات خودرو بپردازد، گفت: شرکت های تولیدکننده جهانی خودرو با برخی ترفندها هر سال قیمت خودرو را افزایش می دهند و مشتریان را ترغیب به پرداخت مبالغ بیشتر برای خرید خودرو می کنند از این موارد می توان به افزودن امکانات بیشتر به خودرو اشاره کرد.

کاکایی خاطرنشان کرد: دولت باید فضای نظارتی خود را تقویت کند و اگر تنش‌هایی در زمینه سوءاستفاده برخی شرکت ها وجود نداشته باشد دولت توان آن را پیدا خواهد کرد تا به فعالیت های پایدار در صنعت خودرو بپردازد. وی یکی از دلایل نابسامانی های اخیر در بازار خودروهای وارداتی را خرید از شرکت های واسطه توسط واردکنندگان ایرانی دانست و گفت: واردات خودرو باید از منبع اصلی صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو در انتها یادآور شد: در حال حاضر کمبودی در بازار محصولات وارداتی و داخلی وجود ندارد و تغییر رفتار و فرهنگ مردم در خرید شرایط بهتری را رقم خواهد زد.

منبع ایسنا


نظرات