1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت‌های سرسام آور در رکود سنگین بازار خودروی تهران + جدول

قیمت‌های سرسام آور در رکود سنگین بازار خودروی تهران + جدول

23 خرداد 1397
  • 4

اخبار متناقض از بازار خودرو باعث ســردرگمی مـــردم شده است. قیمت‌ها ساعتی شده است و فروشندگان خودرو تأکید می‌کنند قیمت‌ها برای همان ساعت و دقیقه‌ای است که اعلام شده است، بدین جهت اگر خواستید خریدی انجام دهید و شاهد رشد قیمت بودید تعجب نکنید؛ چرا که خودرو هم مانند بازار دلار و طلا شده است.

 قیمت‌های سرسام آور در رکود سنگین بازار خودروی تهران + جدول

«سردرگمی مردم در آشفته بازار خودرو هر روز بیشتر از قبل شده و در این میان سکوت مدیران خودروسازی‌ها هم به وخامت بازار دامن زده است. گویی بجز نظاره وضعیت موجود، راهکار دیگری نیست و فعلاً خودروسازها ترجیح می‌دهند با همدردی و توجیه، روزهای پر التهاب بازار خودرو را به شب برسانند. نوسان قیمت به موضوعی معمولی و عادی تبدیل شده است و هیچ نشانه‌ای از ساماندهی وضعیت بازار دیده نمی‌شود. گویا نوک پیکان نمودار افزایش قیمت، قصد ثبات و آرامش ندارد.

قیمت‌ها ساعتی شده است و فروشندگان خودرو تأکید می‌کنند قیمت‌ها برای همان ساعت و دقیقه‌ای است که اعلام شده است، بدین جهت اگر خواستید خریدی انجام دهید و شاهد رشد قیمت بودید تعجب نکنید؛ چرا که خودرو هم مانند بازار دلار و طلا شده است.


خودروهایمان را نمی‌فروشیم


«خودروها را نگه داشتیم که اگر گران‌تر شد، ضرر نکنیم.» این جمله یکی از مسئولان فروش نمایندگی‌های خودروسازی بود. او به «ایران» گفت: «خیلی از نمایندگی‌ها با آن که خودروی مورد درخواست مردم را دارند اما حاضر به فروش آن نیستند؛ چرا که قیمت‌ها بالاتر می‌رود. شبیه این جمله را از خیلی از نمایندگی‌ها شنیدیم. اکثر آنها می‌گفتند عرضه را متوقف کردیم و تا ثابت شدن وضعیت بازار هیچ خودرویی را نمی‌فروشیم.»


زمان ثبت‌ نام مشخص نیست


یکی از نمایندگی‌ها در پاسخ به این سؤال که ثبت‌ نام خودروها چه زمان خواهد بود، به «ایران» می‌گوید: «مشخص نیست که شرکت‌های خودروسازی چه زمان می‌خواهند محصولات خود را پیش‌فروش کنند اما آن چه مسلم است تا چند ماه دیگر خبری از پیش‌فروش خودروها نیست و در مورد بعضی از خودروها، پیش فروش کلاً متوقف می‌شود.»

مسئول این نمایندگی گفت: «اگر پیش‌فروش خودروها صورت نگیرد قیمت خودرو باز هم گران خواهد شد و به هیچ عنوان امکان ثبات قیمت‌ها نیست.»


تغییر دوباره قیمت‌ها


در حالی که از وضعیت بازار و قیمت‌ها در حال پرس و جو بودیم، یکی از نمایندگی‌ها به ما گفت: شرکت‌های خودروسازی به ما تأکید کردند که فروش را متوقف کنیم؛ چرا که قرار است برای دومین بار در سال‌جاری قیمت‌ها را بالا ببرند. اردیبهشت ماه بود که قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا گران شد. بدین جهت خیلی‌ها بر این تصور بودند که قیمت‌ها فقط یک بار در سال افزایش پیدا می‌کند. اما گویا خودروسازان با شرایط دشواری روبه‌رو هستند و برای برون رفت از آن می‌خواهند دست به دامن افزایش قیمت شوند.


استعلام قیمت خودروهای داخلی از بازار تهران و کرج امروز چهار‌شنبه 23 خرداد :


 قیمت‌های سرسام آور در رکود سنگین بازار خودروی تهران + جدول



نظرات

  • همشهری همشهری (24 خرداد 1397 ساعت 08:14)

    دقیقا مسئولان ایران خودرو و سایپا چون عَرضه دیگری ندارند عّرضه را متوقف میکنند این گرگ سالهاست که با گله آشناست

  • پژمان پژمان (23 خرداد 1397 ساعت 20:23)

    حتما اینجوری میخوان کشور داری کنن!!!!عرضه ندارن یه قیمت یه ماشینو ثابت نگه دارن بعد میخوان پا کنن تو کفش امریکا....خیلی مسخرس...جوونایه بدبخت چه گناهی کردن که گیر یه مشت ادم نمک نشناس شدن....

  • آدم ابن حوا آدم ابن حوا (23 خرداد 1397 ساعت 18:37)

    ابراهیم ادم را گفتند گوشت گران است . گفت نخریم و نخوریم .
    از ماشین نداشتن و نخریدن کسی نمرده . تازه خیلی هم صرف داره .
    همین پراید به جز هزینه ی سوخت و سرویسش سالی 5 میلیون تومان فقط از ارزش سرمایه و بیمه و معاینه و عوارض و کوفتش خرج داره . آیا شما سالی 6 میلیون هزینه ی ایاب ذهاب دارید ؟ التماس کمی تفکر
    شک دارم این مطلبو بذارید

  • mahdi mahdi (23 خرداد 1397 ساعت 17:48)

    از من یه نصیحت هر کی بخره --ه