1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت روز خودروهای صفر وارداتی در آستانه بازگشایی مجدد ثبت سفارش

قیمت روز خودروهای صفر وارداتی در آستانه بازگشایی مجدد ثبت سفارش

6 دی 1396
  • 0

گره کور واردات خودرو به کشور پس از 7 ماه، امروز یا فردا باز می‌شود و خودروهای خارجی در بازار کشف قیمت خواهند شد.

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: در حال حاضر قیمت برخی خودروهای خارجی در بازار حتی بالاتر از محاسبه نرخ‌ها با تعرفه 90 درصدی است.

 قیمت روز خودروهای صفر وارداتی در آستانه بازگشایی مجدد ثبت سفارش

علی خسروانی در یک نشست خبری با بیان اینکه مطرح شدن شایعه افزایش تعرفه واردات خودرو باعث رشد فروش خودروهای وارداتی در بازار شد، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بازار خودروهای خارجی در صورت افزایش تعرفه واردات،‌ اظهار داشت: بخشی از خریدها، مازاد بر نیاز صورت گرفته و در حال حاضر خودروهای خارجی زیادی در کشور دپو شده است که فروشندگان آن منتظر ایجاد شرایط جدید در پی افزایش تعرفه واردات خودرو هستند.

وی تصریح کرد: البته با توجه به بحث‌های مطرح شده مبنی بر احتمال گشایش سایت ثبت سفارش واردات خودرو ظرف مدت امروز یا فردا، تب خرید خودروهای خارجی فروکش کرده است.

وی پیش‌بینی کرد با افزایش تعرفه واردات خودرو، قیمت خودروهای خارجی افزایش چندانی نداشته باشد و حتی در برخی موارد افت قیمت نیز اتفاق بیفتد که البته این افت قیمت نیز زیاد نخواهد بود.

وی در مورد تأثیر افزایش تعرفه واردات خودرو بر قیمت خودروهای خارجی نیز گفت: در حال حاضر قیمت بسیاری از خودروهای خارجی متناسب با تعرفه‌های شایعه‌شده در بازار است، به عنوان مثال سانتافه با قیمت 290 میلیون تومان معامله می‌شود که حتی اگر تعرفه‌ 90 درصدی نیز برای واردات آن اعمال شود، قیمتی بیش از این حد نخواهد داشت.

فعالان بازار خودروهای وارداتی معتقدند باز شدن مجدد ثبت سفارش باعث از بین رفتن جو روانی افزایش قیمت‌ها و همچنین آغاز مجدد عرضه این محصولات از سوی واردکنندگان خواهد شد بنابراین در روزهای آینده باید شاهد ترکیدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی و روند کاهش قیمت‌ها در این بازار باشیم.

قیمت‌ خودروهای وارداتی که از بازار امروز چهارشنبه استعلام شده است:

 قیمت روز خودروهای صفر وارداتی در آستانه بازگشایی مجدد ثبت سفارش



نظرات