1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. به زودی قیمت خودروهای وارداتی کاهش می یابد

به زودی قیمت خودروهای وارداتی کاهش می یابد

23 تیر 1397
  • 8

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: با تصمیم رئیس جمهور انتظار می رود در آینده نزدیک با عرضه و تسهیل آزادسازی خودروهای در گمرک مانده، افزون بر تنظیم بازار خودروهای خارجی قیمت های کاذب در این حوزه نیز تعدیل شود.

 به زودی قیمت خودروهای وارداتی کاهش می یابد

میثم رضایی با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر ترخیص هرچه سریعتر تمامی اموال باقیمانده در گمرکات کشور به وزیر کشور، اظهارداشت: سیاست اخیر دولت در راستای تخیله گمرکات از کالاهایی که به طور قانونی به داخل کشور آمده اند اما در گیر و دار بخشنامه های دولتی وارد سرزمین اصلی و بازار نشده اند، اگرچه تصمیمی دیرهنگام است اما بدون شک اثرات مثبتی در بازار خواهد داشت.

وی افزود: تاکید وزیر صنعت خطاب به وزیر اقتصاد در خصوص تسریع در انجام این فعالیت که منجر به ترخیص خودروها و همچنین تحویل این کالاها به مشتریان خواهد شد، بدون شک تعدیل قیمت ها در بازار و تنظیم عرضه و تقاضا را در پی خواهد داشت. چرا که در این میان شرکت های واردکننده بسیاری از ماه های پیش تعهدات عمل نشده ای در قبال مشتریان داشتند که با این تصمیم می توانند به تعهدات شان عمل کنند.

رضایی تاکید کرد: بر این اساس خودروهای ثبت سفارش شده و دارای قبض انبار در گمرکات کشور که عدم ترخیص آن موجب بروز مشکلات بسیاری برای شرکت های واردکننده خودرو و مشتریان شان شده بود به زودی از گمرکات کشور آزاد و به دست مشتریان خواهد رسید.

وی در مورد اثرات این تصمیم در کوتاه مدت نیز گفت: به نظر می رسد با این تصمیمات در آینده نزدیک با افزایش عرضه خودرو به بازار و تزریق خودروهای درگمرک مانده به بازار شاهد تنظیم قیمت ها و همچنین ایفای تعهدات شرکت های واردکننده به مشتریان شان باشیم.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: بر این اساس افزایش مدت زمان ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده و دارای قبض انبار در گمرک به 6 ماه نیز یکی از سیاست های دولت در همین راستا است که بدون شک موجب تحویل خودروهای از پیش تعهد شده به مشتریان و ساماندهی بیشتر بازار خودروهای خارجی خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: دستور رئیس جمهور در خصوص ترخیص محصولات و کالاهای در گمرک مانده با هدف تنظیم بازار و همچنین متوازن سازی عرضه و تقاضا در بازار های مختلف به خصوص بازار خودروهای خارجی بوده است که طبق اطلاعات موجود در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.



نظرات

  • ناشناس ناشناس (19 آذر 1397 ساعت 23:13)

    با سلام
    با توجه به شایعه افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ (۲۰درصد) ،شایعه گرانی بنزین ،نوسانات ارز ،قطعات خودرو داخلی و خارجی ؛این اصل که ????????
    هیچوقت در ایران چیزی ارزان نشده است، پابرجاست????
    از نمایشگاهها داران و تاجران خودرو خارجی ، نخرید (هیچ شهروند ایرانی) مجبورن قیمت رو بکشونن؛ ولی وقتی با توجه به افزایش ۳برابر (که قبل از گرانی هم عادلانه نبود) باز هم تقاضا وجود داره؛ برا چی قیمت پایین بیاد؟ بالا هم میره
    برای دلخوشکنک شاید کمی هم پایین بیاد (۵۰۰میلیون رفته بالا ۵۰الی ۱۰۰میلیون میاد پایین )
    پرشیا اتومات رو ایران‌خودرو قیمت گذاشته ۸۰میلیون ????ببینین بازار چند میشه؟
    خودروی وارداتی پیشکش????

  • بهراد بهراد (10 مهر 1397 ساعت 21:38)

    علی الظاهر بحث کاهش در خودرو یا مسکن مطرح نیست . پایین آمدن قیمت ها می تواند در هر مقوله ای تاثیر گذار باشد . اگر قیمت خودروهای وارداتی مناسب و بصرفه باشد سازندگان خودروهای داخلی مثل قبل خودروهای داخلی رو با شرایط های خیلی بهتری کمافی السابق عرضه خواهند‌نمود و اینگونه برای یکسال آینده و بدون تعیین قیمت پول از مردم نخواهند گرفت . امیدواریم هر چه سریعتر خودروهای بایکوت شده در گمرک ها ترخیص شده و‌روانه بازار شوند و ملت ایران باز قادر باشند خودروهای خارجی رو بخرند و‌سوار شن تا هم‌جانشان در امان باشد و هم بازار خودرو از تلاطم بیافتد

  • ناشناس ناشناس (24 تیر 1397 ساعت 10:40)

    چطور دولت به فکر گرانی مسکن نیست که دوبرابر شده و فقط گیر داده به خودرو وقتی مسکن با این قیمتهای سرسام آور گران میشه خودرو نباید گران بشه

  • هادی هادی (24 تیر 1397 ساعت 10:20)

    پس بلاخره حباب می ترکه !!!!! قیمت خودروها حداقل 2 برابر شده قراره چقدر ارزون بشه؟؟ 10 میلیون؟؟؟؟؟

  • دکتر دکتر (23 تیر 1397 ساعت 16:55)

    اپتیمای 208 ملیونی که شده 500 ملیون،دقیقا چند بشه میگی ارزون؟؟؟؟
    حالام که معلوم شده با ارز 4200 وارد کردین
    فوقه فوقش باید میشد 250 ملیون،این 500 از کجات درآوردی

    یا لکسوس nx
    چهجوری از 350 ملیون شده 850 ملیون

    میشه مصداق گرونفروشی رو بگین چیه؟
    فقط چسبیدین به سکه
    هی سلطان سکه ، جوون 31 ساله
    چرا خبری از خودرو نیس؟؟؟؟

    وطن وطن (25 تیر 1397 ساعت 10:04)

    تو این چند سال قیمت خودرو چه داخل چه وارداتی 5 برابر شده است
    اکنون دولت و برخی مسئولین با کاهش یک یا چند میلیون تومانی خودرو اظهــار به ارزانی می کنند و این نشـان از سهـل انگاری و بی توجهی به قیمت اولیه و افزایش بی رویه بوده است و همچنین وجود واسطه گرها و سودجویان دولتی به بهانه تولید داخلی و قطعه سازی نیز این مسئله را حاد تر نموده است .
    همچنان که بیگانه ها با دو کلمه « حقوق بشر » را حکومت ها و ملت ها را تخریب و چپاول می کنند گروهی کثیر از مسئولین نیز با جمله « حمایت از تولید داخل و قطعه سازی » سرمایه های چندین ساله ملت را به چپاول کشیده اند

  • ناشناس ناشناس (23 تیر 1397 ساعت 16:37)

    نمی خواد قیمت خودروهای وارداتی را کاهش بدهید به داد مردم بدبخت وفقیری برسید که از شرکت های ایرانی (سایپا) ماشین خریدند که یکماهه تحویل بدهند ولی الان نزدیک به چند ماهه گذشته ولی تحویل ندادند وهیچ مسئولی هم جوابگو نیست .

  • عابد عابد (23 تیر 1397 ساعت 15:38)

    به شرطی که با همون قیمت قبل ماشینو تحویل بدن
    حالا گیریم ب همون قیمت قبل تحویل بدن بازار چی ب نظرتون ما ادمای قانع و با انصافی هستیم که همون ماشینو؟؟؟
    بخدا با قیمت الان میزاربم ب فروش...