1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت صادراتی خودرو های داخلی

قیمت صادراتی خودرو های داخلی

15 شهریور 1395
  • 6

براساس آمار گمرک قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از 6 هزار دلار است.

قیمت خودرو های داخلی صادراتی

صادرات خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای غیرنفتی همواره در برنامه‌های اقتصادی جای داشته و وزیر صنعت به فراخور زمان به آن اشاره کرده است.

یکی از موضوعاتی که توسعه صادرات خودرو را با مشکل مواجه می‌کند، پایین بودن استانداردها و کیفیت طراحی است؛ موضوعی که کارشناسان آن را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، شرایط خاص رقابتی و شرایط محیطی بازارهای هدف عنوان می‌کنند؛ با این وجود برخی از خودروهای تولید داخل توانسته اند به بازار کشورهای همسایه و در موارد محدود اروپایی راه یابند.

طبق آمار گمرک در ۴ ماه منتهی به تیر سال ۹۵، دو هزار و ۳۵۶ دستگاه خودرو به ارزش دلاری ۸,۷۷۴,۶۳۸ و ارزش ریالی ۲۶۷,۸۲۱,۳۹۳,۸۴۰ صادر شده است. بیشتر خودروهای صادراتی، پراید، دنا، رانا، سمند، تیبا، پژو پارس و پژو۲۰۷ بوده است و عمده کشورهای واردکننده این اتومبیل ها، عراق، ترکمنستان، چین و آلمان بوده اند. جزییات صادرات خودرو :

قیمت خودرو های داخلی صادراتی

مقایسه قیمت کارخانه و صادرات خودروها:

براساس آمار گمرک، قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از 6 هزار دلار است و به طور معمول قیمت این خودروها با بازارهای صادراتی تفاوت کمی دارد، اما هستند محصولاتی که قیمت صادراتی آنها کمتر از قیمت داخلی است.

گفتنی است سمند سورن با 15 میلیون تومان اختلاف نسبت به قیمت داخلی در صدر تفاوت قیمتی قرار دارد و پس از آن تیبا با اختلاف 6 میلیون تومانی در رده بعدی قرار گرفته است.

البته پراید با تفاوت قیمت 4 میلیون تومانی و پژو پارس نیز با همین میزان اختلاف در رتبه های بعدی قرار دارند.

قیمت خودرو های داخلی صادراتی

منبع:ایران جیب



نظرات

  • محمود محمود (15 شهریور 1395 ساعت 23:33)

    به خدا همیهء این اطلاعات دروغ محضِ، قیمت پراید در عراق به سه میلیون هم نمیرسه، این مطلب رو زائران عتبات عالیات خودشون از راننده های اونجا شنیدن

  • asredade asredade (15 شهریور 1395 ساعت 15:13)

    مشکل قیمت یکرطف ،مشکل کیفیت چطور کنار بیایم .هم گرونتر میخریم هم بی کیفیت تر .خیابونا پر شده از خودروهای قدیمی و خسته کننده.

  • RE@LM@DRID RE@LM@DRID (15 شهریور 1395 ساعت 12:42)

    به احتمال زیاد یک دلیل گرانتر خریدن خودرو در داخل کشور بحث مالیات بر ارزش افزوده است که کمر مردم رو شکونده

    امیر امیر (16 شهریور 1395 ساعت 10:25)

    تو بقیه دنیا هم انواع مالیات مثل همین ارزش افزوده و عوارض گمرکی وجود داره. هزینه حمل و بیمه یا همون ترم های بازرگانی هم اضافه میشه. با این حال باز هم ارزون تر و با کیفیت تر فروخته میشه!

  • م ق م ق (15 شهریور 1395 ساعت 12:16)

    چرا خودمان را گول می زنیم قیمت این خوروها بامحاسبه ارزش پول خودشان خیلی ارزان تر در می آید برای مثال پول عراق 3برابرپول ما ارزش داردو خودروی ما برای آنها خیلی ارزان در می آید

  • آشنا آشنا (15 شهریور 1395 ساعت 11:50)

    لطفا اطلاع دهید چرا ما باید گرانتر بخریم