1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت خودروهای داخلی در بازار افزایش یافت + جدول

قیمت خودروهای داخلی در بازار افزایش یافت + جدول

23 بهمن 1396
  • 1

آن‌طور که نمایشگاهداران خودروی پایتخت می‌گویند، در هفته ابتدایی اسفندماه، به تدریج بازار شب عید خودرو شکل خواهد گرفت و در نتیجه شاهد افزایش تقاضای خرید خواهیم بود.

 قیمت خودروهای داخلی در بازار افزایش یافت + جدول

این البته رسم هر ساله بازار خودروی ایران به حساب می‌آید و همواره در هفته‌های پایانی سال، تقاضا برای خرید بالا می‌رود. البته این افزایش تقاضا طی دو، سه سال گذشته به پررنگی سال‌های دورتر نبوده زیرا در کنار کاهش قدرت خرید مشتریان، قیمت‌ها نیز روندی صعودی داشته‌اند.هرچه هست، امسال نیز بازار شب عید خودرو البته نه به شدت چند سال قبل اما طی یکی، دو هفته دیگر شکل خواهد گرفت و این در حالی است که فعالان بازار معتقدند مشتریان با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

به گفته آنها، این افزایش قیمت از دو ناحیه خواهد بود؛ اول بالا رفتن تقاضا و دوم اثرات نرخ ارز.نمایشگاهداران خودروی پایتخت بر این باورند که با توجه به افزایش تقاضا، قیمت‌ها تا حدی بالا خواهد رفت و میزان آن بستگی به نحوه عرضه خودروسازان به بازار دارد. به عبارت بهتر، اگر روند عرضه خودرو به بازار مناسب و منطقی باشد، افزایش قیمت ناشی از بالا رفتن تقاضا، محدود خواهد بود و در غیر این‌صورت با جهش قیمتی مواجه خواهیم شد.

مساله دیگر اما به صعود نرخ ارز به خصوص دلار طی چند هفته گذشته مربوط می‌شود؛ به اعتقاد فعالان بازار، افزایش قیمت دلار به هر حال اثر صعودی خود را روی قیمت خودروهای داخلی خواهد گذاشت. در حال حاضر افزایش نرخ ارز مشکلاتی را برای قطعه‌سازان و خودروسازان به‌وجود آورده و آنالیز قیمتی آنها را دچار چالش کرده است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود قیمت رسمی خودروهای داخلی طی سال آینده و از ناحیه بالا رفتن نرخ ارز، صعود کند و از همین رو بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند در همین هفته‌های پایانی سال اقدام به خرید خودرو کنند.

استعلام قیمت خودروهای مدل 97 در بازار تهران دوشنبه 21 بهمن ماه:

 قیمت خودروهای داخلی در بازار افزایش یافت + جدول



نظرات

  • سعید سعید (23 بهمن 1396 ساعت 17:25)

    چطور میشه سراتو ۱۰۵ تومانی میشه ۱۰۶ تومان مزاد ۳ ۱۲۲ تومانی میشه ۱۴۳ تومان