1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حداقل قیمت صفر خودرو در بازار به 40 میلیون تومان خواهد رسید!

حداقل قیمت صفر خودرو در بازار به 40 میلیون تومان خواهد رسید!

13 دی 1396
  • 11

با اجرای استانداردهای جدید از سال آینده، برخی خودروهای پرتیراژ داخلی امکان تولید نخواهند داشت و ازآنجاکه هنوز جایگزینی برای آنها معرفی نشده، پیش‌بینی می‌شود کف قیمت در بازار خودرو کشور به حدود ۴۰ میلیون تومان برسد.

بنابر اعلام انجمن خودروسازان ایران، محصولاتی مانند پراید، تیبا، پژو ۴۰۵، پارس و سمند از پس استانداردهای جدید (تدوین شده ازسوی سازمان ملی استاندارد) برنمی‌آیند؛ بنابراین از ابتدای زمستان سال آینده، امکان تولید نخواهند داشت. محصولاتی که انجمن خودروسازان از آنها نام برده، در حال حاضر بیشترین سهم از فروش را در بازار کشور به خود اختصاص داده‌اند و همه آنها در بازه قیمتی زیر ۴۰ و زیر ۳۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند.

 حداقل قیمت در بازار خودرو به 40 میلیون تومان خواهد رسید!

بنابراین بخش اعظم مشتریان ایرانی در حال حاضر به این ۵‌خودرو وابسته‌اند و حذف بدون جایگزین‌شان سبب می‌شود دیگر محصولی در بازه قیمتی موردنظر (۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان) برای عرضه وجود نداشته باشد.

با این حساب، کف قیمت در بازار خودرو ایران طی کمتر از یک سال و نیم دیگر، به حدود ۴۰ میلیون تومان صعود خواهد کرد و این به‌آن معنا است که بخش قابل‌توجهی از مشتریان توان خرید خود را در این بازار از دست خواهند داد. این در حالی است که هم‌اکنون کف قیمت در بازار خودرو حدود ۲۱‌میلیون تومان و متعلق به پرایدی است که به احتمال فراوان از سال آینده مجوز تولید نخواهد داشت. در چنین شرایطی، کارشناسان تاکید می‌کنند که ارائه محصولات جایگزین و کاستن از هزینه‌های تولید، می‌تواند در کمتر بالا رفتن کف قیمت خودروهای داخلی موثر باشد.

تردیدی وجود ندارد که ادامه تولید خودروهای موردنظر با توجه به قدیمی بودن بیشتر آنها و عدم‌کسب استانداردهای جدید، صلاح نیست؛ بنابراین بهتر است خودروسازان به فکر ارائه محصولات جایگزین باشند. البته بدون شک این اتفاق در سایه سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان در خطوط تولید و جذب تکنولوژی‌های جدید رخ خواهد داد و اگر صنعت قطعه نخواهد خود را به‌روز کند، انتظار تولید محصولات جدید با قیمت مناسب، بیهوده است.نکته دیگر اینجاست که به هر حال افزایش استاندارد خودروها هزینه‌بر است و در این شرایط، بهتر است خودروسازان بخشی از این افزایش هزینه را به‌واسطه کاستن از هزینه سایر بخش‌ها و همچنین بهبود بهره‌وری جبران کنند.



نظرات

  • حسن حسن (18 دی 1396 ساعت 15:32)

    لعنت خدا بر ........

  • reza reza (18 دی 1396 ساعت 13:39)

    بنیان گذار این همه آشفتگی بازار خودرو معصومه ابتکار است که استانداردهای کشورهای دیگر را که دهها برابر ما درآمد و حقوق ماهانه دارند به نام استاندارد سازی به این کشور و مجلس و مردم تحمیل کرد.

  • محمد محمد (17 دی 1396 ساعت 14:45)

    من موندم که شورای رقابت را برای چی بوجود آوردند وکلی کارمندداره حقوق مفت میگیرند. هربار که خودروسازان خواستندقیمتها رو بالا ببرند شورای رقابت نتونست حریفش بشه وهرسال حداقل 2بار افزایش قیمت داشتیم.وقتی نمیتونند جلو افزایش قیمت رو بگیرند پس لزومی نداره کلی حقوق بگیرداشته باشه وتعطیلش کنند بهتره

  • قاسم قاسم (17 دی 1396 ساعت 01:03)

    وقتی بیش از۳۰سال خودروسازی دست یک مشت(**** و**** وغارتگر وانحصاری خانوادگی وفامیلی ودوستی ورشوه ای باشد)تازه حکومت ودولت ومجلس تعرفه واردات را برای افزایش درآمد بالاببرند خودرو هم بلا وقاتل مردمه وهم گرون هم میشه این بتجولها

  • علی علی (16 دی 1396 ساعت 10:43)

    اگر این مملکت درست نشه حاضرم با یک زلزله ده ریشتری یا یک بمب اتم خودم و همه خانوادم به همراه همه ظالمان این مملکت کشته بشیم ولی به جاش ظلم ریشه کن بشه. امام حسین (ع) فرمود: مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

  • جهنم جهنم (14 دی 1396 ساعت 17:53)

    بترسید از خشم مردم!هنوز خوابید؟ملت را بدبخت کردید ،نمی توانید بروید به جهنم.

  • رضا رضا (14 دی 1396 ساعت 10:00)

    لعنه الله علی القوم الضالمین.

    علی علی (16 دی 1396 ساعت 10:51)

    چرا واژه عربی؟! کم نخوردیم از این عربها؟!

  • خسته خسته (13 دی 1396 ساعت 20:38)

    کاشکی بازم زلزلزله بیاد ولی این دفعه ده ریشتر

  • محمد محمد (13 دی 1396 ساعت 15:25)

    چی توی این مملکت درسته که بازارخودرو درست باشه"ما که اینقدرپول نداریم که اصلا عین خیالمون هم نیست که خودرو چی قراره بشه"خوروی خوب برای رانت خوارن ودزدان وصاحبان سرمایه های ساخت وپاختیست

  • حامد حامد (13 دی 1396 ساعت 12:32)

    فقط خبر از گرانی