1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اگر قیمت خودرو افزایش نیابد فعالیت خودروسازان متوقف می شود!؟

اگر قیمت خودرو افزایش نیابد فعالیت خودروسازان متوقف می شود!؟

22 مهر 1397
  • 5

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو کشور پرداخت.

ولی ملکی در خصوص راههای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو در شرایط سخت ارزی اظهار داشت: در شرایط بحران ارزی، یکی از راهکارها می تواتد ممنوعیت واردات خودرو و به تبع آن جلوگیری از خروج ارز از کشور باشد.

 اگر قیمت خودرو افزایش نیابد فعالیت خودروسازان متوقف می شود!؟

نماینده مردم مشکین شهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار دوم این است که دست کم ارز ثانویه برای خودروساز و همچنین به منظور تامین قطعات ضروری تخصیص داده شود زیرا درصورتیکه همین تعداد خودروی حداقلی نیز تامین نشود بازار قابل کنترل نخواهد بود و اوضاع بدتر می شود.

وی افزود: راهکار دیگر این است که در مورد قیمت های مصوبی که در حال حاضر خودروسازان داخلی اقدام به فروش بر اساس آن می کنند و خودروسازان و بخصوص قطعه سازان در مورد آن معترض هستند تجدید نظر صورت گیرد، در غیر اینصورت مشکل حاد دیگری پیش خواهد آمد و ممکن است فعالیت این اصناف متوقف شود.

ملکی با اشاره به تصویب طرحی در کمیسیون صنایع و معادن که بر اساس آن خودروسازان موظف به اسقاط یک خودرو فرسوده به ازای هر 4 خودرو تولیدی هستند گفت: طرح ساماندهی خودرو را همکاران دیگر ارائه کرده و کمیسیون صنایع موظف بود این طرح را تعدیل کند، بنابراین بندی به طرح اضافه شد و بر اساس آن خودروسازان موظف شدند به ازای هر 4 خودرو تولیدی، یک خودرو فرسوده را از رده خارج کنند.

وی افزود: هر زمان که واردات خودرو از سر گرفته شود وارد کنندگان نیز موظف یه اسقاط خودرو فرسوده مطابق با ضوابط هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص زمزمه های واردات اتوبوس دست دوم به منظور استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: تولیدکنندگان داخلی تقریبا به حالت توقف رسیده اند و نیاز کشور از این طریق برطرف نخواهد شد.

وی افزود: برای بهبود ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، دولت لازم است برنامه خود را اعمال کند.



نظرات

  • محمد محمد (23 مهر 1397 ساعت 08:08)

    .دولت باید یکبار برای همیشه تصمیم بگیره .امکانات و سرمایه گذاری انجام شده در ایران خودرو و سایپا را بعنوان سرمایه گذاری مشترک با خودرو سازهای بزرگ دنیا بکار بگیره . کاری که رنو می خواست در سایت ساوه سایپا انجام بده اما مافیای خودرو سازها مانع این کار شد . مشابه کاری که ترکیه و خودرو سازی رنو انجام دادند . نیروی انسانی ارزان هم اینجاست و پرسنل ایران خودرو و سایپا از توانمندی لازم هم برخوردارند و همان جا مشغول بکار می شوند . مردم هم خودرو های روز دنیا رو سوار می شوند . با کیفیت ؛ قیمت مناسب و آلودگی کمتر .

  • gg gg (22 مهر 1397 ساعت 22:40)

    واقعا مردم هم راحت میشن وکشتار خودرها بی کیفیت متوقف می شود

  • بهنام بهنام (22 مهر 1397 ساعت 19:02)

    معلوم نیست شما نماینده مجلسی یا نماینده خودروساز !!! به جای اینکه بگید چرا خودروسازها دعوتنامه هارو احتکار کردن و مردم رو گذاشتن سر کار میای یک مشت حرف بی معنا و پوچ میزنی .

  • خریدار خریدار (22 مهر 1397 ساعت 14:48)

    به این نماینده ملت فروش قدرت طلب بگید آخه مرد حسابی خودروسازها هنوز دعوتنامه های قبلیشون رو صادر نکردن و منتظر حرف زدن افرادی مثل شما هستند که بعد از گرون شدن دوباره مردم رو سر کیسه کنند . شما نماینده مردمیم یا خودروسازها و احتکار کننده ها و کم فروشان و گرون فروشان ؟؟!! به خدا یک روز باید به خدا جواب پس بدید همتون

  • احمد احمد (22 مهر 1397 ساعت 13:50)

    آقای ملکی عزیز وهمشهری گرامی بنا به دلایلی و عشایری بودن منطقه ما ما می توانیم با الاغ و اسب و حتی در شرایط سخت از قاطر جهت رفت آمد استفاده کنیم ولی گناه سایرین چی هست که قیمت خودرو رو میبرین بالا ؟