1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آخرین اخبار خودرو های جدید ایران خودرو + قیمت

آخرین اخبار خودرو های جدید ایران خودرو + قیمت

10 مهر 1395
  • 1

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودرو جدید پژو 2008 در دیماه سال‌جاری خبر داد و گفت: این خودرو توسط شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) تولید شده و قیمت آن بر اساس نوع گیربکس و دیگر آپشن‌های خودرو، بین 75 تا 95 میلیون تومان متغیر است.

مصطفی خان کرمی در حاشیه نمایشگاه صنعت خودرو در تبریز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای ایران خودرو سال پرباری بوده و این کارخانه از همان فروردین ماه با قدرت وارد عرصه رقابت شده است.

وی ادامه داد: امسال شرایط فروش محصولات ایران خودرو متنوع و فراتر از انتظار بازار است؛ بطوری که دیگر خودروسازها هم سعی می‌کنند، شرایط فروش خود را با ایران خودرو تطبیق دهند.

به گفته وی، ارتقای کیفیت محصولات، عمل به تمامی تعهدات در زمان مقرر، در اختیار گرفتن بخشاعظمی از بازار و ... موفقیت‌های ایران خودرو در سال ۱۳۹۵ است.

وی با اشاره به تولید خودرو ۵۰۸ اظهار کرد: در نظر داریم این خودرو را وارد بازار کرده و محک بزنیم، این خودرو رقیب محصولات سوناتا، کیا اسپورتیج، تویوتا کمری است و مطمئناً قیمت آن مناسب با کیفیتش خواهد بود.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه دیگر محصولات جدید را از سال ۱۳۹۶ به بازار عرضه می‌کنیم، عنوان کرد: با شرکت رنو شراکتمان همچنان ادامه دارد و سال گذشته خودرو رنو کپچر را تولید و روانه بازار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد، از آذرماه هم مدل ۲۰۱۷ این خودرو وارد بازار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال، ۳۰۰۰ دستگاه رنو کپچر عرضه ‌شود. همچنین در حال پیگیری ساخت سه خودرو مشترک با شرکت رنو هستیم که در آینده اطلاعات بیشتری در این خصوص ارایه خواهیم کرد.

وی با اشاره به همکاری ایران خودرو با سوزوکی ژاپن، اظهار کرد: پیش از این در تولید خودروهای کیزاشی و ویتارا با شرکت سوزوکی شراکت می‌کردیم که خودروی ویتارا جدید را عرضه خواهیم کرد و بر اساس نظرسنجی‌ها، این خودرو نظر بازار را به خود جلب می کند.

خان کرمی ادامه داد: این خودرو در دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل وارد بازار شده و قیمت آن بر اساس آپشن های خودرو بین ۹۳ تا ۱۱۰ میلیون تومان متغیر است.

وی عنوان کرد: خودرو "سرا" دیگر محصول شرکت سوزوکی است که قراردادش مراحل نهایی را طی می‌کند و از سال ۱۳۹۶ این خودرو هم وارد بازار می‌شود.

خان کرمی با بیان اینکه محصول فیس لیفت شده ال ۹۰ برای اولین بار در نمایشگاه صنعت خودرو تبریز رونمایی شده است، گفت: در این محصول تغییراتی در شکل ظاهری و داخل خودرو ایجاد شده و آن ایراداتی که مشتریانمان به این خودرو می گرفتند، در محصول فیس لیفت شده رفع شده است، البته هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست و بر اساس نتایج نظر سنجی، قیمت گذاری کرده و اواخر امسال وارد به بازار عرضه می‌کنیم.

وی در خصوص فروش خودروی اچ ۳۰ کراس، محصول مشترک شرکت دانگ فنگ چین با پژو، گفت: این خودرو را خرداد ماه ثبت نام کرده‌ایم. این خودرو به قیمت ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نمایشگاه تبریز به فروش می‌رسد که ارزان ترین خودروی اتوماتیک بازار به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از محصولات ایران خودرو هایما است، گفت: به دنبال این هستیم که ایرادات جزئی این خودرو را رفع کرده و وارد بازار کنیم، قدرت محصول جدید هایما ارتقا یافته و محصولی مطلوب روانه بازار می‌شود.

خان کرمی در خصوص مشکلات صنعت خودروسازی در سال ۱۳۹۳ و تشکیل کمپینی برای نخریدن خودروی داخلی، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ مردم منتظر توافق هسته‌ای و ورود خودروهای خارجی با قیمت مطلوب بودند و به خاطر همین انتظار، مردم نسبت به خرید خودروی جدید رغبت نشان نمی‌دادند، در این بین گروهی هم به دنبال تخریب صنعت خودروسازی و و دولت بودند؛ چرا که سهم خودروسازی به خصوص ایران خودرو در توسعه اقتصادی کشور بالاست.

وی ادامه داد: در نتیجه تب و تاب بازار، فروش محصولاتمان به حدأقل رسید ولی در ادامه از مهرماه سال ۱۳۹۴ رفته رفته شرایط فروش و تولید بهتر شد و روزانه ۲۵۰۰ خودرو تولید می کردیم و حدود ۳۶ هزار خودرو در پارکینگ کارخانه و نمایندگی‌ها باقی مانده بود.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو با ارایه تسهیلات خرید دولت از سوی دولت، در مدت پنج روز ۹۰ هزار نفر متقاضی خرید خودرو از ایران خودرو شدند که با توجه به محدودیت‌ها، برای ۶۴ هزار نفر از متقاضیان که وجه واریز کرده بودند، متعهد شده و به تعهداتمان به طور ۱۰۰ درصدی عمل کردیم.

وی ادامه داد: اواخر مرداد ماه سال قبلی تولید خودرو را به ۱۸۰۰ خودرو در روز کاهش داده و تمام تمرکزمان را روی ارتقای کیفیت محصولات گذاشتیم و توانستیم ضمن ارتقای کیفیت محصولات، گارانتی خودرو را به سه سال یا ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون تولید روزانه ایران خودرو ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ دستگاه است، اظهار کرد: به دلیل تعطیلی شش روزه در ماه گذشته تا حدودی از تعهداتمان عقب افتادیم که به دنبال به روز کردن تعهدات هستیم.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد: امسال نسبت به سال ۱۳۹۴ رشد ۶۰ درصدی و نسبت به سال ۱۳۹۳ رشد ۳۰ درصدی فروش محصولات داشتیم و پارکینگ کارخانه هم به روز است؛ بطوری که خودروی تولیدی بلافاصله بارگیری شده و به سمت شهرستان ها حرکت می‌کند.

وی در رابطه با کیفیت نمایشگاه صنعت خودرو تبریز در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌های صنعت خودرو در کشور، اظهار کرد: بنده نمایشگاه تبریز را بیشتر دوست دارم و کیفیت این نمایشگاه نسبت به سال گذشته و سال ۱۳۹۳ ارتقا یافته است.

وی از عقد قرارداد فروش ۹۰ هزار دستگاه خودرو در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد و افزود: بهمن ماه سال گذشته این قرار داد منعقد شد و سپس برخی مشکلاتی از قبیل نصب جی پی اس مطرح شد که در نهایت از خرداد ماه تحویل تاکسی های جدید آغاز شد.

خان کرمی از اجرای طرح "کلید به کلید" با هدف تحویل تاکسی نو در هنگام اسقاط خودرو فرسوده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح رانندگان و مالکان تاکسی می‌توانند تا لحظه دریافت خودرو جدید، تاکسی قبلی خود را در اختیار داشته و از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پرفروش ترین محصول ایران خودرو چه چیزی است؟ اظهار کرد: فروش محصولات بر اساس شرایط فروش و میزان تولید آن متغیر است، به عنوان مثال با اجرای طرحی توانستیم تنها در طول چند روز ۱۵ هزار خودروی ۲۰۶ تیپ دو به فروش برسانیم.

وی در پایان از طرح‌های ویژه ایران خودرو برای فروش محصولاتش در نمایشگاه صنعت خودروی تبریز خبر داد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • عباس عباس (10 مهر 1395 ساعت 13:35)

    " البته هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست و بر اساس نتایج نظر سنجی، قیمت گذاری کرده و اواخر امسال وارد به بازار عرضه می‌کنیم. " قیمت را بر اساس هزینه تولید و میزان سود محاسبه می کنند نه نظرسنجی!!!!