1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ثبت سند خودرو در دفترخانه ها الزامی است

ثبت سند خودرو در دفترخانه ها الزامی است

6 تیر 1394
  • 0

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، درباره اختلاف‌نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با پلیس در خصوص ثبت نقل و انتقالات خودرو گفت: اگر مردم از آثار و منافع ثبت رسمی اسناد در دفترخانه مطلع شوند، دیگر در خصوص ثبت اسناد در جایی به جز دفاتر اسناد رسمی رغبت نشان نمی‌دهند.

احمد تویسرکانی طی سخنانی در یک برنامه تلویزیونی درباره اختلاف پلیس و سازمان ثبت اسناد درباره ثبت اسناد خودروها در دفترخانه‌ها به رغم آنکه پلیس با هزینه بسیار پایین‌تر آمادگی دارد تا این نقل و انتقال را انجام دهد، گفت: باید به بحث مالکیت های مردم به صورت حقوقی نگاه کنیم. استدلال های عوام پسند، خسارات جبران ناپذیری در آینده فراهم می کند و معنای نقل و انتقال خودرو آن است که اگر اختلافی پیش آمد، نیاز به محکمه نیست.

وی جلوگیری از جعل هویت را یکی دیگر از دلایل مخالفت این سازمان در ثبت نقل و انتقالات خودرو در خارج از دفترخانه ها دانست و تاکید کرد: باید ملتزم به اجرای قانون باشیم و هر نقل و انتقالی به صورت قانونی باشد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اگر مردم از آثار و منافع ثبت رسمی اسناد در دفترخانه مطلع شوند، دیگر در خصوص ثبت اسناد در جایی به جز دفترخانه های ثبت اسناد و املاک رغبت نشان نخواهند داد افزود: ما معتقدیم که باید ملتزم به قانون باشیم، به نظر ما قانون کاملا روشن است و نقل و انتقال باید به صورت رسمی صورت بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در رابطه با بحث ثبت رسمی و تخلف از اجرای تعهدات ثبت رسمی به موجب قوانین باید به مردم متذکر شویم.

تویسرکانی در ادامه، به علت نقل و انتقال آشکارای زمین های بدون سند یا سند دار کردن زمین های تصرف شده، همچنین زمین خواری و کوه خواری اراضی ملی اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که ساخت و سازهای غیر مجاز فاقد اسناد رسمی آسیب های جدی به کشور وارد می کنند، گفت: صدور سند مالکیت تفکیکی نیاز به صدور مجوز از سوی شهرداری است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زمین خواری و کوه خواری در اراضی کشور را ناشی از تعدد و موازی کاری دستگاه های متولی در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی دانست و گفت: این دستگاه ها باید برای دریافت اسناد مالکیت اقدام کنند.



نظرات