1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش تعرفه شماره گذاری خودروها

افزایش تعرفه شماره گذاری خودروها

26 فروردین 1394
  • 0

رئیس شماره گذاری پلیس راهور ناجا از افزایش تعرفه شماره‌گذاری خودروها در سال 94 خبر داد و گفت: برابر آئین نامه و قانون، پلیس راهور موظف به شماره‌گذاری وسیله نقلیه است و تکلیفی در خصوص ارائه پلاک براساس انتخاب مالک ندارد.

سرهنگ سعید روحی در تشریح این خبر، با بیان اینکه به موجب تبصره 78 قانون بودجه، تعرفه شماره گذاری خودروها در سال جاری به دو دسته تقسیم می شود، اظهار داشت: هزینه پلاک شماره گذاری خودروهای وارداتی شامل سواری، وانت، کامیونت، کامیون، کشنده، اتوبوس، مینی بوس و خودروهای کشاورزی، یک میلیون ریال است.

وی، هزینه پلاک خودروهای سنگین نظیر کامیونت، کامیون، کشنده، اتوبوس، مینی بوس و خودروهای کشاورزی تولید داخل را مبلغ یک میلیون ریال و خودروهای نیمه یدک را مبلغ 500 هزار ریال عنوان کرد.

رئیس شماره گذاری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هزینه پلاک خودروهای سواری و وانت تولید داخل را 500 هزار ریال است، ادامه داد: البته خودروهای تولید داخل که قیمت آن از طریق کارخانه سازنده و دیگر نهادهای رسمی، بیش از 500 میلیون ریال تعیین شده، هزینه پلاک آن یک میلیون ریال ( 100 هزار تومان) است.

سرهنگ روحی گفت: هزینه پلاک خودروهای مزایده‌ای برابر قیمت فروشی که در کاردکس مزایده درج شده، مشخص می شود، در صورتی که قیمت آن بیش از 500 میلیون ریال ( 50 میلیون تومان) باشد، هزینه پلاک آن 100 هزار تومان و اگر کمتر از 500 میلیون ریال قیمت گذاری شده، هزینه پلاک آن 50 هزار تومان است.

به گفته این مقام انتظامی، ارائه خدمات تعویض پلاک و نقل و انتقال برای کلیه خودروها اعم از وارداتی و تولید داخل، تعرفه 500 هزار ریال (50 هزار تومان) مبنای کار است.

پلاک زوج یا فرد براساس انتخاب مالک و کاربر شماره گذاری صورت نمی گیرد

روحی در پاسخ به این سوال که با توجه به اجرای طرح زوج و فرد، مالکان خودروهای با پلاک زوج می توانند پلاک خودروهای خود را به پلاک فرد یا بالعکس تغییر دهند، گفت: برابر آئین نامه و قانون، پلیس راهور موظف به شماره گذاری وسیله نقلیه است و تکلیفی در خصوص ارائه پلاک زوج یا فرد براساس انتخاب شخص مالک ندارد.

رئیس شماره گذاری پلیس راهور ناجا در خاطرنشان کرد: تخصیص و انتخاب پلاک زوج یا فرد در اختیار کاربر شماره گذاری نیست.

منبع تابناک


نظرات