1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. چشم بادامی‌ ها علاقه ای به تولید مشترک خودرو در ایران ندارند

چشم بادامی‌ ها علاقه ای به تولید مشترک خودرو در ایران ندارند

24 اردیبهشت 1396
  • 1

برخلاف سیاست های وزارت صنعت در داخلی سازی محصولات در ایران همچنان کره ای ها ، چینی ها و به ویژه ژاپنی ها فقط به ایران به عنوان یک بازار بزرگ فروش محصولات نگاه کرده و تمایلی به ساخت داخل ندارند.

 چشم بادامی‌ ها علاقه ای به تولید مشترک خودرو در ایران ندارند

مطابق سیاست‌های وزارت صنعت برای توسعه بیشتر صنعت خودرو و عدم تکرار مشکلات گذشته همکاری با شرکای خارجی و عدم اجرای تعهدات قرار بر این شده تا شرکت‌های خودروسازی در همکاری بین المللی خود ۲ شرط اصلی داخلی‌سازی ۴۰ درصد و صادرات ۳۰ درصدی را رعایت و سپس اقدام به تنظیم قرارداد جدید کنند.

در حال حاضر با وجود این دستورالعمل همچنان برخی از شرکت‌ها تمایلی به داخلی سازی محصولات خود در ایران ندارند و فقط کشور را به عنوان یک بازار بکر برای فروش محصولات خود می دانند به عنوان نمونه در قرارداد شهریورماه سال گذشته کرمان موتور و با شرکت هیوندای موتور کره جنوبی مقرر شده بود تا از دی ماه همان سال شاهد تولید محصولات این خودروساز کره‌ای در ایران باشیم. به نحوی که در گام اول و از ابتدای فصل زمستان، تولید دو محصول هیوندای آی۱۰ و آی۲۰ در کارخانه کرمان موتور آغاز خواهد شد.

امروز نه تنها این وعده محقق نشده بلکه روند داخلی سازی این دو محصول به کندی همراه است بنا به اذعان تعدادی از فعالان صنعت خودرو در حال حاضر فقط این محصول حدود ۴ درصد در کرمان موتور داخلی سازی شده اند که این امر به هیچ عنوان با قرارداد اولیه و سیاست های وزارت صنعت در همکاری های بین المللی مطابقت ندارد.

رضا رضایی گفت: در حال حاضر خودروسازان چینی ، کره ای و ژاپنی تمایلی به داخلی سازی محصولات خود در ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه حتما قرارداد هیوندای و کرمان موتور را پیگیری خواهیم کرد، افزود: به صورت کلی باید داخلی سازی خودروها را در قراردادهای جدید پیگیری کنیم تا صنعت خودرو وقطعه سازی کشور توانمند و توسعه پیدا کند. نباید بازار خود را فقط به عنوان یک محل فروش برای برندهای خارجی قرار دهیم.

منبع : دنیای خودرو



نظرات

  • فرزاد فرزاد (25 اردیبهشت 1396 ساعت 00:02)

    وقتی اونا میبینند که دلسوزان ما علیرغم اینکه خودروساز نیستیم ولی باز برای ورود خودرو تعرفه بالای ۱۰۰درصد و قیمتهای کاملا کارشناسی؟ شده میذارین، چرا باید برای ما ارزش و احترام قائل بشوند؟
    دلسوزان دلسوخته وطن دارن کماکان آشغالای قدیمی همونا رو تولید میکنند و با کمال بی شرمی و با کمال بی انصافی به مردم خودمون میفروشن، دیگه چه توقعی .،.،.،!