1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مدیر عامل نیسان , گران‌ترین مدیر ژاپن شد

مدیر عامل نیسان , گران‌ترین مدیر ژاپن شد

3 تیر 1393
  • 0

کارلوس گوسن، مدیر عامل نیسان موتور بیش از 10 میلیون دلار در سال گذشته حقوق و پاداش دریافت کرد که او را دریافت کننده بهترین حقوق میان مدیران ژاپنی می‌سازد.

گوسن در نشست سالانه سهامداران نیسان موتور اعلام کرد مجموعا 995 میلیون ین (9.8 میلیون دلار) حقوق و پاداش برای سال مالی منتهی به 31 مارس دریافت کرده که 0.7 درصد بالاتر از سال پیش بوده است. میزان دریافتی وی با احتساب سود سهام به بیش از یک میلیارد ین می‌رسد.

مدیر 60 ساله نیسان از معدود خارجیانی است که هدایت یک شرکت ژاپنی را در دست دارند و بیش از پنج برابر آکیو تویودا، رییس تویوتا موتور در سال 2012 درآمد داشته در حالیکه سود نیسان حدود یک سوم تویوتا است.

گوسن که مدیر عامل رنو نیز است، در چهار سال گذشته مدت سه سال بالاترین دریافتی را در میان مدیران ژاپنی داشته است. در سال 2012 گوسن 988 میلیون ین در مقایسه با 184 میلیون ین برای رییس تویوتا و 145 میلیون ین برای رییس هوندا موتور دریافت کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود اینکه گوسن بهترین دریافتی را در ژاپن دارد اما درآمدش به پای مدیران خودروسازان آمریکایی و اروپایی نمی‌رسد.

آلن مولالی، مدیر عامل فورد موتور حدود 23 میلیون دلار در سال 2013 دریافتی داشت که بیشتر از دو برابر پاداش گوسن بود. ماری باررا، مدیر عامل جنرال موتورز که کارش را از امسال آغاز کرده است، ممکن است مجموعا 14.4 میلیون دلار دریافت کند.

در اروپا مارتین وینترکورن، مدیر عامل فولکس واگن 15 میلیون یورو (20 میلیون دلار) در سال 2013 دریافت کرد در حالیکه دیتر تسچه، رییس دایملر 8.25 میلیون یورو درآمد داشت. رنو حدود 2.3 میلیون یورو در سال گذشته به گوسن پرداخت کرد.




نظرات