1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ایجاد مانعی جدید در تحویل خودروهای ثبت نامی

ایجاد مانعی جدید در تحویل خودروهای ثبت نامی

18 مهر 1397
  • 15

روند عرضه خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان در شرایطی به دلایلی از جمله تحریم و کمبود قطعات و پایین آمدن تیراژ، ضعیف شده که در این اوضاع، مشکلات رخ داده در حوزه حمل‌و‌نقل داخلی نیز به نوبه خود سرعت تحویل خودروها را پایین آورده است.

 ایجاد مانعی جدید در تحویل خودروهای ثبت نامی

خودروسازان داخلی تا پیش از بازگشت تحریم‌ها (در نیمه مرداد امسال) پیش‌فروش‌هایی را با موعد تحویل مشخص، انجام داده بودند و حال با توجه به برقراری تحریم آمریکایی‌ها علیه صنعت خودروی ایران، با کمبود قطعات و کاهش تیراژ مواجه شده‌اند. در واقع تحریم سبب محدود شدن دسترسی خودروسازان به قطعات خارجی و همچنین قطعه‌سازان به مواد اولیه شده و در نتیجه این اتفاقات و البته برخی مشکلات داخلی، تیراژ پایین آمده است. این افت تولید سبب شده خودروسازان نتوانند تعهدات خود را در قبال پیش‌فروش‌های انجام شده ماقبل تحریم، تمام و کمال انجام دهند و در نتیجه هم‌اکنون بسیاری از مشتریان با وجود سررسید شدن موعد مقرر، هنوز موفق به دریافت خودرو ثبت‌نامی‌شان نشده‌اند.

 ایجاد مانعی جدید در تحویل خودروهای ثبت نامی

این موضوع، نارضایتی مشتریان را به‌دنبال داشته و طبعا خودروسازان نیز به دردسر افتاده‌اند، چه آنکه ضمن کاهش رضایتمندی عمومی، مجبور به پرداخت سود تأخیر هم شده‌اند. در این شرایط اما مشکلات رخ داده در حوزه حمل‌و‌نقل باری کشور نیز به نوبه خود بر کاهش سرعت تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان افزوده است. به گفته برخی نمایندگی‌های فروش خودروسازان، در حال حاضر خودروهای برخی مشتریان، پلاک شده و آماده تحویل است، منتها به دلیل مشکلات کامیون‌داران، حمل‌و‌نقل آن‌ها به مقاصد مربوطه مختل شده است. این مشکل بیشتر به خودروهایی مربوط می‌شود که در سایت‌های شهرستانی خودروسازان به تولید می‌رسند، از جمله کاشان، تبریز و مشهد که ایران‌خودرو و سایپا در آن‌ها سایت تولیدی دارند.

 ایجاد مانعی جدید در تحویل خودروهای ثبت نامی

منبع پدال


نظرات

  • مسعود ر مسعود ر (20 مهر 1397 ساعت 00:46)

    با سلام .
    نسبت به خبر فوق ، به اطلاع میرسانم که عده بسیاری از ملت شریف ما در زمستان ۱۳۹۶ هجری شمسی ، که ارز زیر ۳۸۰۰ تومان را خودروسازان استفاده مینمودند ، ثبت نام نمودند با تحویلی تابستان ۱۳۹۷ که تا کنون تحویلی تیر ماه و مردادماه نیز دعوتنامه صادر نشده ، و با عنایت به پیگیری خودروسازان جهت افزایش قیمت خودرو حداقل ۲۰ در صدی ( حداقل شش میلیون تومان ) لذا سود تاخیر چند صد هزارتومانی نه تنها خسارتی را متوجه خودروسازان نمیکند بلکه هزاران میلیارد تومان سود نصیبشان خواهد نمود . لازم به ذکر است هر دو اعلام نموده بودند که تا پایان سال قطعات خودرو فراهم شده و مردم نگران نباشند . ولی در مواجهه با شورای رقابت مبنی بر عدم افزایش قیمت خودرو ، عرضه خودرو را متوقف نمودند . و ملت شریف ایران متوجه این خدعه (نیرنگ و فریب ) هستند.

  • اکبر اکبر (19 مهر 1397 ساعت 20:09)

    سلام . خودرو سازان (مونتاژ کاران) که بازار خودرو کشور را در انحصار دارندجهت افزایش قیمتها ، خودروهای تولیدی خود را از اول سال به بهانه تحریم و نبود قطعات در پارکینگها دپو می نماید تا باجزئی پرداخت جریمه به مشتریان ،کلی قیمت ها را افزایش دهند . شایان ذکر که یک مافیایی در ایرانخودرو نفوذ کرده که هدفشان فقط خالی کردن جیب ملت است مگر قیمت تمام شده یک پژو در انواع مختلف چقدر است که حدود 40 تا 45 میلیون تومان به ملت تحمیل می شود . در نیمه مهر 96 جهت پارس TU5 ثبت نام کردم تیرماه 97 موعد تحویل بوده ولی اکنون با گذشت بیش از یکسال از ثبت نام و گذشت 4 ماه از موعد تحویل هنوز دعوت نامه هم نیامده ضمن اینکه موقع ثبت نام قیمت این خودرو بوده 34 میلیون . که اکنون با گذشت یکسال از زمان ثبت نام با افزایش قیمت در چند مرحله قیمت به حدود 42500 افزایش یافته است . امان از نبود نظارت و رانت خواریها

  • شاکی مظلوم شاکی مظلوم (19 مهر 1397 ساعت 18:27)

    خودروی چینی برلیانس بنده که زیاد به تحریم ارتباط نداره قرار بود در مرداد ماه تحویل بدن اما متاسفانه هنوز که هنوزه خودرو به بنده اختصاص ندادن خدا می‌دونه کی بخوان فاکتور کنن دستمون هم به جایی بند نیست که بتونیم از حق خود دفاع کنیم اگه شرکت خودروساز به هر دلایلی قادر به تحویل خودرو نیست پس چرا پول تکمیل وجه خودرو از مردم پیش پیش میگیرن ؟!!!

  • ممقانی ممقانی (19 مهر 1397 ساعت 16:03)

    بنده خرداد 97 پراید 111 با موعد تحویل هفته چهارم تیرماه ثبت نام قطعی کردم - یکماه زودتر از زمان اعلامی شما (پیش از بازگشت تحریم‌ها (در نیمه مرداد امسال) ) - صدها باتماس تلفنی دهها با مراجعه حضوری دو بار ثبت شکایت در سامالنه خود سایپا - یکبار شکایت به تعزیرات که هیچ کدام نتیجه ای نداده است - ترابری و عدم وجود ماشین جهت ارسال به نمایندگیها بهانه ای بیش نیست بنده حتی حاضر شدم خودم به هرجا مه میگن مراجعه و خودم ماشینمو تحویلل بگیرم نشد که نشد ، حالا مشکلات ما به کنار اینگونه تطهیر ها برای شرکتهای معلوم الحال چه نفعی برا ی چه کسی دارد . من نمی دانم لطفا شما بفرمایید تا ما هم بدانیم . تا نادان از دنیا نرویم . قربون شما

  • وحید وحید (19 مهر 1397 ساعت 15:23)

    در حال حاضر دعوتنامه خودروهایی که به قیمت روز است را تحویل نمی دهند تا وزیر صمت عوض شود و بتوانند خودرو را گرانتر بفروشند. خودروها ماه هاست که آماده شده وقتی خرید انجام می شود تمام برچسب های روی ماشین نشان می دهد این قطعات سال 96 بروی خودرو نصب شده.

  • h h (19 مهر 1397 ساعت 10:03)

    واقعا مسخره هست اگه به مردم بگن خودشون میرن خودرو هاشون تحویل می گیرند واقعا وقتی که از نظر هوشی ضعیف باشه و خبری بده این میشه

  • پ-س پ-س (19 مهر 1397 ساعت 09:37)

    دیگه ازمصاحبه ها ووعده های مسئولین خسته شدیم. از یکسال پیش در پیش فروش خودرو شرکت کرده والان به جای تحویل خودرو فقط این حرفهارا میشنویم.مشکلات تحریم از مرداد ماه شروع شده درصورتی که خود بنده باید درتیرماه ساندرو از پارس خودرو تحویل میگرفتم.متاسفیم برای مسئولینی که از اعتماد مردم سوءاستفاده میکنند.

  • اسفندیار اسفندیار (19 مهر 1397 ساعت 09:34)

    اینا که منفی میدن اصلا نمازشون ترک نمیشه خدا قبول کنه ضمنا به ظلم هم اعتقادی ندارن

  • خریدار خریدار (19 مهر 1397 ساعت 09:24)

    و البته این را نگفتید که درست است سود تاخیر دو درصدی می دهند اما خودروسازان دلسوز صبر کرده اند که قیمت اصلی بیست درصد اضافه شود و آنگاه دیگه نه مشکل قطعه ای خواهد بود نه تحریمی و نه کامیون تحویل نده ای !!! دود همه این مشکلات بر چشم مصرف کننده ای می رود که باید دائم نگران افزایش قیمت کارخانه باشد . لطفا یکبارهم که شده تیتیری به نفع مردم بزنید . به خدا مردم ولینعمت شما هستند نه صاحبان قدرت و ثروت

  • mohammadreza mohammadreza (19 مهر 1397 ساعت 07:18)

    احتکار نیست برادر، طبق گفته مسئولین فهیم و کاردان! انبار کردن به قصد گران فروشی هستش

  • ایرانی ایرانی (18 مهر 1397 ساعت 18:11)

    فقط و فقط **** و **** خدا و پیغمبر شامل حالشان شود

  • پرستو پرستو (18 مهر 1397 ساعت 16:33)

    ایران خودرو و سایپا محبوب ایرانی ها و همیشه در اوج

  • ایرانی ایرانی (18 مهر 1397 ساعت 13:54)

    در مرداد ماه خودرو تحریم شد ، ولی چرا هنوز به مشتری های ثبت نامی های با تحویل تیر و مرداد ماه سال 97 خودور تحویل داده نشده ؟چرا در طول پنج ماه اول سال هیچ خبری از این دو خودرو ساز محترم( البته مونتاژ کار) نبود اگر احتکار نیست پس چیست؟

    جواد جواد (20 مهر 1397 ساعت 00:25)

    دستشون تویک دیگ آش میپزن هم میزنن میخورن بعددیگ خالی نشون مردم میدن.ماشین مردم نمیدن میخوان قیمت بالاببرن.ازماخجالت نمیکشین ازخداخجالت بکشین مردم اذیت نکن ریس محترم ایران خودرو

  • محمد محمد (18 مهر 1397 ساعت 12:58)

    خواهشا شما دیگه دروغهای این خودرو سازها رو به خورد ما ندید