1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وزیر صنایع در سرزمین ژرمنها به دنبال چیست؟

وزیر صنایع در سرزمین ژرمنها به دنبال چیست؟

17 خرداد 1395
  • 2

بعد از چند دور ملاقات مدیران ارشد شرکت فولکس‌واگن آلمان با وزیر صنایع و همکارانش در وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز ملاقات‌های جداگانه با مشاورانش، نعمت زاده فردا در آلمان میهمان فولکس‌واگنی‌ها خواهد بود .

محمد رضا نعمت زاده

ملاقات وزیر و مدیران ارشد فولکس‌واگن در برلین خواهد بود ولی تلاش فولکس‌واگنی‌ها برای برگزاری این دیدار در دفتر مرکزی این شرکت در ولفسبورگ است.

طبق آخرین اخبار دریافتی قرار است تا هفته آینده تکلیف شریک تجاری فولکس در ایران روشن شود و احتمالا این دیدار جهت بررسی آخرین مسایل و دیدگاه‌های طرفین در این باره است. از طرف دیگر منابع آگاه خبر می‌دهند به دلیل اطلاعات پراکنده‌ای که فولکسی‌ها از مذاکرات با گزینه‌های منتخب خود در ایران کسب کرده‌اند هنوز توان تصمیم‌گیری در این باره را ندارند. همین منابع تایید می‌کنند فولکس منتظر گشایش‌های جدید به‌ویژه در سیستم نقل‌وانتقال بانکی بین ایران و اروپاست تا تصمیم خود برای شراکت با طرف ایرانی را نهایی کند.

بنابر پیش‌بینی‌ها چنانچه تا تاریخ 6 ژوئن که به‌عنوان روز اعلان تصمیم نهایی فولکس از آن یاد می‌شود خبر قطعی از سوی این شرکت اعلام نشد باید تا پاییز منتظر ماند. با توجه به مذاکرات انجام شده در صورت نهایی شدن حضور فولکس در ایران این موثرترین حضور یک شرکت غیر فرانسوی در بازار بزرگ کشورمان خواهد بود.

منابع آگاه از احتیاط بسیار زیاد مدیران ارشد فولکس درباره تصمیم‌گیری در بازار ایران خبر می‌دهند و اوج این احتیاط‌ها را در پیش‌بینی بازار 130 هزار دستگاهی این شرکت در ایران در خوش‌بینانه‌ترین حالت از سوی این شرکت می‌دانند.

تردید فولکس در حالی همه طرف‌های مذاکره‌کننده را دلسرد کرده است که مذاکرات تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت با شرکای تجاری خود به مرحله نهایی رسیده است .

منبع: عصر خودرو



نظرات

  • حسن حسن (18 خرداد 1395 ساعت 02:41)

    دلالی عزیزم . این دیگه احتیاج به سوال و مقاله نداره.

  • پراید سوار پراید سوار (17 خرداد 1395 ساعت 11:54)

    ازت بیزارم پیرمرد.