1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آخرین مرحله از مذاکرات رنو و ایدرو : انعقاد قرارداد تا دو ماه آینده

آخرین مرحله از مذاکرات رنو و ایدرو : انعقاد قرارداد تا دو ماه آینده

24 تیر 1396
  • 1

معاون برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ارتباط با علت طولانی شدن روند مذاکرات ایدرو و رنو جهت عقد قرارداد توضیح داد و از نتیجه نهایی پرونده مذکور تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

 آخرین مرحله از مذاکرات رنو و ایدرو : انعقاد قرارداد تا دو ماه آینده

ابوالفضل کیانی در ارتباط با علت طولانی شدن روند مذاکرات قرارداد خودرویی ایدرو و رنو اظهار کرد: در زمینه قرارداد با رنو سرمایه‌گذاری مشترک ایدرو با رنو مدنظر قرار گرفته و مذاکرات طولانی انجام شده است که با نزدیک شدن به مراحل پایانی کار پیش‌بینی می‌کنیم قرارداد همکاری مشترک به زودی منعقد شود.

وی ادامه داد: اولین بار است که ایدرو به صورت مستقیم با یک بنگاه خودروسازی وارد همکاری شده و هدف‌های مختلفی از جمله توسعه کیفیت و رقابت‌پذیری از جمله مسائل مورد نظر ماست که امیدواریم در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس ایدرو به توافق نهایی برسیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه طبیعی است طرفین قرارداد به دنبال منافع حداکثری خود هستند، خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که خود را تبدیل به یک بازار صنف برای محصولات رنو نکنیم و از ابتدا تاکید داشتیم داخلی‌سازی تکنولوژی و بومی‌سازی مدنظر قرار گیرد و علاوه بر این با صادرات ۳۰ درصدی برند مشترک در بازارهای بین‌المللی به عرضه درآید.

وی با تاکید بر اینکه ایدرو در روند مذاکرات خود با رنو به صورت قوی ورود پیدا کرده و به جد خواستار تولید مشترک سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات مشترک است، عنوان کرد: مذاکرات ایدرو برای ما در شرف نهایی شدن است و اگر همین گونه پیش برود، تا پایان دولت یازدهم به طور حتم شاهد امضای قرارداد خواهیم بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: ما تنها نمی‌خواهیم در داخل کشور قطعات مونتاژ شود و بازارمان را در اختیار فرانسوی‌ها قرار دهیم بلکه قصد داریم جزوی از فرایند تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات باشیم.

در حالی که قرار بود قرارداد خودرویی ایدرو با رنو در اواخر سال ۱۳۹۵ به امضا برسد اما با طولانی شدن روند مذاکرات خبرها حاکی از نهایی شدن این قرارداد در سه ماهه ابتدایی سال جاری بود که مجددا این مذاکرات به نتیجه نرسید تا کماکان نتیجه پرونده ایدرو با رنو مشخص نباشد.

منبع ایسنا


نظرات

  • محمدرضا محمدرضا (25 تیر 1396 ساعت 09:08)

    با سلام - بنده به عنوان یک مطلع و ارشناس صنعت خودرو عرض میکنم ، طولانی شدن این قرارداد به دلیل کارشکنی اعضای هیئت مدیره سایپا و یکسری لابی ها بوده است و قطعا برنده ی این قرارداد مردم خواهند بود، زیرا یکی از مهمترین اهداف رنو رضایت واقعی مشتری بدون شعار هست.این حرکت دولت یک انقلاب در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.