1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب به دادگاه میرود

متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب به دادگاه میرود

19 اردیبهشت 1395
  • 0

متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب که به 33 سال حبس و رد 400 میلیارد ریال در حق سه هزار شاکی پرونده محکوم شده، روز 26 اردیبهشت در شعبه 30 مجتمع قضایی شهید مدنی تهران حضور می‌یابد.

نگین خودرو افتاب

نزدیک دو سال پیش بود که دادستانی تهران از کلاهبرداری و عدم انجام تعهدات یک شرکت لیزینگ خودرو به نام شرکت «نگین خودرو آفتاب» خبر داد؛ خبری که منجر به شکایت نزدیک به سه هزار نفر از این شرکت شد.

دادستانی تهران در این پرونده برای ۱۰ نفر از مسئولان شرکت نگین خودرو آفتاب کیفرخواست صادر و پرونده را برای رسیدگی به شعبه ۱۱۷۳ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ریاست قاضی منوچهری ارسال کرد.

دادگاه پس از برگزاری چند جلسه محاکمه، متهم ردیف اول پرونده را جمعاً به ۳۳ سال و شش ماه حبس و رد ۴۰۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال معادل اموال تحصیل شده، و متهم ردیف دوم این پرونده نیز به‌ اتهام مشارکت در تحصیل اموال و کلاهبرداری به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

متهم ردیف سوم این پرونده نیز به‌ اتهام مشارکت با متهم ردیف اول تحت عنوان قائم مقام شرکت نگین خودرو به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و متهم ردیف چهارم هم از سوی دادگاه به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۲۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

همچنین بر اساس حکم صادره، متهمان ردیف پنجم، ششم و هشتم پرونده نیز هر کدام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند با این تفاوت که متهم ردیف پنجم علاوه بر حبس به پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی نیز محکوم شده است.

دادگاه متهمان ردیف‌های ششم، هفتم، نهم و دهم را تبرئه کرده است.

پس از صدور حکم، متهم اصلی پرونده بدون اینکه به حکم دادگاه اعتراض کند، برابر حکم صادره تسلیم شد تا رأی دادگاه قطعی شود.

به گزارش تسنیم، دادستانی تهران در این مدت اقدام به شناسایی و جمع‌آوری اموال متهم اصلی کرد تا از این طریق بتواند مطالبات مالباختگان را پرداخت کند ضمن اینکه شماره‌ حسابی را هم اعلام کرد تا افرادی که از این شرکت خودرو دریافت کرده‌اند، اقساط خود را به آن واریز کنند.

جالب اینکه به گفته وکیل متهم اصلی پرونده، موکلش از نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر از کسانی که خودرو تحویل گرفته‌اند، طلب دارد و جمع آن حدود دو برابر مبلغ بدهی یعنی ۸۰ میلیارد تومان می‌شود و جمع‌آوری این طلب‌ها به راحتی می‌تواند مطالبات مالباختگان را پرداخت تسویه کند.

به گفته وی تا کنون دو هزار نفر از کسانی که خودرو تحویل گرفتند، دادخواست داده‌اند تا مابقی اقساط خود را به صورت یکجا پرداخت کنند و سند خودرو را تحویل بگیرند. جالب اینکه خیلی‌ها نیز دادخواست نداده‌اند و از خودروها استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش و طبق آخرین اخبار واصله، قرار شده متهم اصلی پرونده ٢٦ اردیبهشت براى تسویه حساب با کسانى که اقساط خود را پرداخت نکردند یا قصد تسویه حساب و دریافت سند دارند به شعبه ۳۰ مجتمع قضایى شهید مدنى تهران برود.

گفته می‌شود این آخرین مهلت برای کسانی است که اقساط‌شان عقل افتاده و بعد از آن، دستور توقیف خودروها داده می‌شود تا با توقیف این اموال، مطالبات شکات هر چه زودتر به آنها بازگردانده شود. ضمن اینکه در قرارداد شرکت نگین خودرو آفتاب با مشتریان، عدم پرداخت دو قسط پیاپى موجب مصادره خودرو می‌شود.

منبع:

تسنیم



نظرات