1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اولتیماتوم 6 ماهه پلیس برای تسویه خلافی خودروهای پلاک قرمز +سند

اولتیماتوم 6 ماهه پلیس برای تسویه خلافی خودروهای پلاک قرمز +سند

27 خرداد 1393
  • 0

نحوه استفاده کارمندان و مدیران دولتی از خودروهای دولتی موسوم به پلاک قرمز همواره یکی از موضوعات و سوژه های مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی بوده و حتی برخی برنامه های مشهور تلویزیونی مانند پایش، هر هفته برخی تصاویر ارسالی مردم در زمینه عدم رعایت قوانین مربوط به استفاده از این خودروها را منتشر می کند.

از طرف دیگر، با توجه به ضوابط و آیین نامه های مربوطه، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مسئولیت قانونی در زمینه نظارت و رسیدگی به تخلفات این خودروها داشته و تاکنون تلاش کرده به دقت به این موضوع رسیدگی کند.

یکی از موضوعات مهم در خصوص رسیدگی به اقدامات خودروهای پلاک قرمز، موضوع پرداخت و تسویه جریمه های ناشی از تخلفات این خودروهاست و شاید برای مردم و رسانه ها مهم باشد که این اقدام چگونه و از طریق چه اهرم های قانونی انجام می شود؟

بر اساس ابلاغیه ای که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خطاب به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه سیده، با اشاره به دستورالعمل های موجود، تاکید شده است که کلیه اشخاص حقوقی و سازمانها باید هر 6 ماه یکبار نسبت به پرداخت و تسویه حساب صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود اقدام کنند.

تسویه خلافی خودروهای پلاک قرمز

تسویه خلافی خودروهای پلاک قرمز

در ادامه این نامه که از سوی مرکز شماره گذاری پلیس راهور ارسال شده، تاکید شده است که ارائه هرگونه خدمات شماره گذاری منوط به تسویه حساب در بازه زمانی مورد اشاره بوده و بر این اساس، با توجه به اظهار بی اطلاعی برخی ارگانها از این موضوع، وزارت اقتصاد باید نسبت به اطلاع رسانی در این زمینه به کلیه ارگانها و سازمانهای زیر مجموعه اقدام کند.



نظرات