1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. گران قیمت ترین خودروهای وارداتی بر اساس ارزش گمرکی

گران قیمت ترین خودروهای وارداتی بر اساس ارزش گمرکی

16 آبان 1394
  • 0

بررسی آمارهای رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در شهریور سال جاری بی ام دبلیو i8 گرانقیمت ترین خودروی وارداتی به کشور بوده است.

براساس آمار گمرک ایران، معادل ۲۰ هزار و ۸۸۶ دستگاه خودرو سواری در نیمه اول سال جاری به ارزش ۴۹۶ میلیون و ۹۴۲ هزار دلار وارد کشور شده است.

این تعداد خودرو از نظر تعداد ۵۷ درصد و از نظر ارزش ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. همچنین کشورهای کره جنوبی، چین، امارات و عمان عمده ترین کشورهای صادرکننده خودرو به ایران هستند.

همچنین براساس آمار ۵ ماهه گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۷ هزار و ۷۷۸ دستگاه خودرو در این دوره وارد کشور شده که ارزش آن ۷۴۸ میلیون و ۳۰۶ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۸ درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که براساس مصوبه دولت از شهریور ۹۳ ثبت سفارش و واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع بوده و سایت ثبت سفارش برای این خودروها بسته است.

بررسی آمار گمرک در شهریور سال جاری نشان می دهد اگرچه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع است اما همچنان خودروهای لوکس اروپایی در صدر گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی به کشور است و محصولات آسیایی توان رقابت با این محصولات را برای ورود به بازار ایران ندارند.

بررسی ها نشان می دهد در شهریور سال جاری بی ام دبلیو i8 گرانقیمت ترین خودروی وارداتی به کشور بوده است. این در حالی است که در ماه های اخیر این خودرو به گرانقیمت ترین خودروی وارداتی به کشور تبدیل شده است اما حجم واردات این خودرو در شهریور در مقایسه با ماه های قبل کاهش یافته است.

در جدول زیر لیست گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی به کشور در شهریور آمده است:

 گران قیمت ترین خودروهای وارداتی بر اساس ارزش گمرکی



نظرات