1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه گران‌فروشی واردکنندگان خودرو + کاریکاتور

ادامه گران‌فروشی واردکنندگان خودرو + کاریکاتور

20 بهمن 1392
  • 0

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: برخی نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی محصولات‌شان را گران‌تر از نرخ‌های واقعی عرضه می‌کنند. مصطفی ممقانی، اظهار کرد:‌ به دلیل کاهش قابل توجه نرخ ارز در چند ماه اخیر قیمت خودروهای وارداتی در بازار کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که علیرغم کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی همچنان محصولات‌شان را گران‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که قیمت برخی از خودروهای عرضه شده از سوی واردکنندگان متفرقه در مواردی کمتر از بهای تمام شده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی به جای کاهش قیمت محصولات خود به دنبال انحصاری کردن واردات برای حذف رقبا و واردکنندگان متفرقه از بازار هستند.

وی افزود: این نمایندگی‌ها در موارد بسیاری خودروهای پیش فروش شده را در موعد مقرر تحویل نمی‌دهند که نشان‌دهنده ناتوانی آن‌ها در تامین نیاز بازار و لزوم واردات خودرو از سوی واردکنندگان متفرقه است.

ممقانی با بیان این‌که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در شرایطی که نمی‌توانند محصولات را به موقع تحویل دهند چرا به دنبال ایجاد انحصار هستند؟ تصریح کرد: دود هرگونه ایجاد انحصار در بازار خودرو به چشم مصرف‌کنندگان این محصولات خواهد رفت.

ادامه گران‌فروشی واردکنندگان خودرو

منبع ایسنا


نظرات