1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تغییر در تعریف خودروی لوکس ؛ قیمت به جای قدرت

تغییر در تعریف خودروی لوکس ؛ قیمت به جای قدرت

3 مهر 1396
  • 0

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در گذشته طبق تعاریف خودروهایی که بیش از ۲۵۰۰ سی سی ظرفیت داشتند خودروی لوکس به شمار می‌آمدند، اما اکنون پیشنهاد داده‌ایم در قالب آیین‌نامه جدید به جای قدرت موتور، قیمت خودروها مبنای لوکس بودن آنها قرار گیرد.

مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت - در حاشیه نشست خبری که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالاتی در خصوص پیش فروش خودروهای وارداتی توضیحاتی را ارائه کرد.

 تغییر در تعریف خودروی لوکس ؛ قیمت به جای قدرت

وی با بیان این که طبق ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کلیه کالاهای سرمایه‌ای باید بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان این گونه اعلام شده است که کلیه کالاهای سرمایه‌ای باید از خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی برخوردار باشند. البته در این قانون به صراحت درباره اینکه لازم است واردکنندگان این کالاها نمایندگی رسمی داشته باشند، موضوع ذکر نشده است اما از دی ماه سال گذشته به موجب بخشنامه معاون اول ریاست‌جمهوری واردات خودرو نیاز به برخورداری از نمایندگی رسمی دارد.

خسروتاج همچنین عنوان کرد: البته لازم است ضوابط جدید مطرح و تایید شود اما به هر صورت اکنون تنها افرادی که نمایندگی رسمی دارند مجاز به واردات خودرو شناخته می‌شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه خرید از افرادی که دارای مجوز نیستند، چه عواقبی برای مر دم به دنبال خواهد داشت، توضیح داد: در این صورت ممکن است افراد برای بهره‌مندی از خدمات پس از فروش دچار مشکلات متعدد شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی که در خصوص کلاهبرداری به عنوان پیش فروش خودروهای مختلف مطرح شده بود، گفت: لازم است که شرکت‌های فعال در این عرصه حتما از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند. تعداد شرکت‌هایی که این مجوز را دریافت کرده‌اند نیز محدود است و بر همین اساس مردم باید به هنگام خرید دقت کافی را داشته باشند.

وی در پاسخ به مطلبی مبنی بر اینکه با توجه به افزایش یکباره قیمت خودروهای خارجی حال مردم باید چگونه برخورد کنند، توضیح داد: توصیه ما آن است که مانند هر کالای دیگری به هنگام گرانی مردم کمی دست نگه دارند تا قیمت‌ها به شرایط عادی بازگردد.

منبع ایسنا


نظرات