1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودرو هایی که به نام یک زن روستایی و یک شاطر نانوا وارد شده بودند توقیف شدند

خودرو هایی که به نام یک زن روستایی و یک شاطر نانوا وارد شده بودند توقیف شدند

9 شهریور 1395
  • 1

ابوالقاسم یوسفی نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری گفت: در سامانه تجارت مرزی با ۲۲ سازمان پنجره تجارت مرزی کشور تجمیع شده و تمامی امورات مکاتبات و تائیدات گمرکی بصورت سامانه ای و الکترونیکی انجام می پذیرد و هیچ نوع مکاتبه کاغذی وجود ندارد.

  ضبط 700 خودرو لوکس وارداتی یک زن روستایی

وی با اشاره به زمان سپری شدن امورات گمرکی برای تجار گفت: عموم درخواست های تجار بدون حضور در گمرک از مرحله اظهار تا ترخیص صورت می پذیرد و به هیچ وجه نیاز به حضور فیزیکی تجار ندارد.

وی افزود: عدم مشخص بودن ارزیاب ها و توزیع مناسب ارزیابی کالاهای گمرکی در سراسر گمرکات کشور باعث کاهش شدید فساد اداری شده است.

وی با اشاره به زمان ترخیص کالا در گمرکات مازندران گفت: با اجرائی شدن سامانه گمرکات، رویه واردات کالا از میزان زمان ترخیصی ۲۶ روز به ۳ روز و نیز زمان امورات ترخیصی صادرات کالا از ۷روز به یک روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به عزم جدی گمرک در مقابله با قاچاق کالا گفت: بر اساس قابلیت سامانه گمرکی و گواهی مبدا الکترونیکی، کالای واراداتی از کشور مبدا و بارگیری شده صادر میشود که نقش مهم و موثری در مبحث قاچاق کالا و رانت داشته است.

مدیرکل گمرکات مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از ضبط 700 دستگاه پورشه،بنز و هیوندای آزرا یک زن روستایی و یک شاطر با کارت بازرگانی اجاره ای در نوشهر خبرداد.

یوسفی نژاد با اعلام این خبر گفت: متاسفانه گاها سواستفاده از کارت های بازرگانی و اجاره ای شیوه ای متداول برای ترخیص کالا در گمرکات شده که با اجرایی شدن سامانه تجارت الکترونیکی گمرک نسبت به شناسائی کارت‌های اجاره بازرگانی اقدام شده است.

وی تشریح کرد: در یک مورد با سواستفاده از وکالت و صدور کارت بازرگانی بنام یک زن روستایی که زندگی کاملا فقیرانه داشته، مبادرت به واردات حدود ۷۰۰ خودروی از نوع پورشه، بنز و آزرا در گمرک نوشهر می کنند که به هیچ وجه این زن روستایی خبر از واردات خودرو نداشته است. مدیرکل گمرکات مازندران در ادامه گفت: در مورد دیگر نیز کارت بازرگانی اجاره ای بنام یک فرد نوشهری که بعنوان شاطر نانوا و تخلیه کننده آرد بوده است 22 میلیارد تومان کالا وارد شده که اصلا این فرد خبر از کارت بازرگانی نداشته است.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • پمپ وکیوم کیان پارس پمپ وکیوم کیان پارس (9 شهریور 1395 ساعت 12:38)

    این ارقام نجومی رو کی میتونه باور کنه
    مردم بدبخت با 1میلیون باید زندگی کنن

    درام
    PVC