1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ویروس خودروهای لوکس در کشور

ویروس خودروهای لوکس در کشور

11 شهریور 1393
  • 7

با گشتی در نمایشگاه های فروش خودروهای وارداتی برخی از این خودروهای لوکس را می توان پیدا کرد که قیمتی بیشتر از یک میلیارد تومان دارد.

قیمت های آنچنانی بیشتر مربوط به خودروهای بالاتر از 2500 سی سی است که وارداتشان ممنوع است اما هر طوری هست وارد بازار می شود.

یکی از نمایشگاه داران می گوید به تازگی 10 دستگاه بنز مرسدس اس ال اس مدل 2014 با مجوز خاص وارد کشور شده که حدود 4 میلیارد تومان قیمت خورده است.

آمار گمرک نشان می دهد در چهارماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال واردات خودرو بیش از 2.5 برابر شده است.

گویا ویروس این گونه خودروهای لوکس یک عده را خیلی مشغول خود کرده است. یکی دیگر از نمایشگاه داران خیابان بهشتی تهران می گوید مدل خاصی از خودروی مازراتی 50 دستگاه تولید شده که 15 دستگاه آن وارد ایران شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، از اول سال حدود 700 میلیون دلار پول ، پای خودروهای وارداتی هزینه شده است و اگر همین طور پیش برود تا آخر سال بیشتر از 2 میلیارد دلار برای این واردات از کشور خارج می شود.

افخمی رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه میزان واردات 10 درصد تولید داخل است ، می گوید این روند رو به افزایش نگران کننده نیست.

اما به نظر می رسد غیر از بحث فرهنگی این مسابقه تجمل ، واقعاً برای این پول بی زبان که همین طور در حال خارج شدن از کشور است هم باید فکری کرد.

قاضی پور نماینده مجلس و عضو ناظر در شورای رقابت هم می گوید باید واردات خودرو محدود شود و خودروسازان داخلی با کاهش قیمت و ارتقای کیفیت با خودروسازان خارجی رقابت کنند . در اوضاع رکودی اقتصاد امروز کشور ، این پولها را می توان به زخم تولید داخل زد.

منبع iribnews.ir


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (5 مهر 1393 ساعت 19:01)

    بجای اینکه جلوی ماشین 2500 به بالا رو بگیرن باید برن گمرک رو درست کنن.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (12 شهریور 1393 ساعت 07:01)

    این موضوع قیمت بیش از یک میلیارد که در اوایل متن هست منظورش با گمرکیه یا بدون گمرکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • مسعود معمر مسعود معمر (11 شهریور 1393 ساعت 12:58)

    قاضی پور نماینده مجلس و عضو ناظر در شورای رقابت هم می گوید : باید واردات خودرو محدود شود و خودروسازان داخلی با کاهش قیمت و ارتقای کیفیت با خودروسازان خارجی رقابت کنند . در اوضاع رکودی اقتصاد امروز کشور ، این پولها را می توان به زخم تولید داخل زد.

    آخه 30 سال چه کار کردید که الآن بخواهید با ماشین های خارجی رقابت کنید . ایران حتی نمی تونه یه آفتابه درست کنه بعد می خواد با خارجی ها رقابت کنه . هه

    نادرتیونینگ نادرتیونینگ (11 شهریور 1393 ساعت 13:57)

    اینا همه حرفه ! این ماشینا دست فامیلاشونه مگه میشه جلوشو بگیرن

  • هایپر هایپر (11 شهریور 1393 ساعت 12:20)

    دوستان از حق نگذریم بعضی از این ماشینایی که الان به این قیمت فروخته میشه اندازه پولی که مصرف میشه ارزش خرید نداره با این که برند بنز بهترینه ولی دیگه 4 میلیارد نمی ارزه و میشه با هزینه ی کمتر یه ماشین در همون حد گرفت

  • محمد عبد محمد عبد (11 شهریور 1393 ساعت 12:01)

    این پول بی زبون اگه از کشور خارج میشه بجاش ماشین با کیفیت وارد میشه!! خیلی بهتر از اینه که اینجا بمونه بره تو جیب خودروسازای داخلی و بجاش .... تحویل ملت بدن.

  • حسین موسوی حسین موسوی (11 شهریور 1393 ساعت 11:59)

    ((واقعاً برای این پول بی زبان که همین طور در حال خارج شدن از کشور است هم باید فکری کرد. )) چه چوری می خواد تو ایران بمونه؟؟؟کسی که این همه پول داره که نمیاد پراید و سمند سوار شه!!! منم اگه این همه پول داشتم یه ماشین خارجی می خریدم.حالا نه یه خودرو چند میلیاردی.همین خودرو های کره ای و ژاپنی شرف دارن به تولیدات ایران.