1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آشنایی با 5 اتومبیل کم‌مصرف در بازار ایران

آشنایی با 5 اتومبیل کم‌مصرف در بازار ایران

14 بهمن 1396
  • 2

مصرف سوخت یکی از مهم ترین متغیرهایی است که در هنگام انتخاب خودرو تاثیر بسیاری روی نظر خریداران در بازارهای مختلف دارد. این موضوع که مستقیما به تکنولوژی موتور، استفاده از مواد مناسب در ساخت پیشرانه، وزن، آیرودینامیک و نیز هماهنگی موتور و جعبه دنده خودرو ربط مستقیم دارد، به دلیل این که قیمت بنزین در ایران در پایین ترین میزان خود نسبت به بازار جهانی و منطقه ای قرار دارد چندان محلی از اعراب نداشته و در انتخاب های خریداران وزن بالایی ندارد.

 آشنایی با 5 اتومبیل کم‌مصرف در بازار ایران

در عین حال بازار اروپا به دلیل قیمت بالای بنزین و نیز اهمیت سطح تکنولوژی خودرو در عوارض سالانه و مالیات های شهری که مستقیما روی مصرف سوخت و انتشار آلاینده تاثیر دارد، یکی از نقاطی است که خریداران با هم و غم خاصی در هنگام خرید اتومبیل به آن توجه می کنند. تلاش کردیم با توجه به لزوم ارتقا استانداردهای مصرف و تولید در ایران، نگاهی بیندازیم به پنج خودروی کم مصرف تولیدی و وارداتی بازار ایران که از قضا همگی طرفداران بسیاری دارند.

تویوتا پریوس

 آشنایی با 5 اتومبیل کم‌مصرف در بازار ایران

مصرف سوخت این خودرو بی اندازه جالب است مخصوصا وقتی می فهمیم که هندلینگ و شتابی مشابه تویوتا کورولا را از خود بروز می دهد و در عین حال مصرف سوختش در هر 100 کیلومتر کمتر از 3.5 لیتر است. این خودرو که جزو پاک ترین اتومبیل های بازار جهانی نیز هست، با تولید 99 گرم دی اکسید کربن در هر 100 کیلومتر به معنی واقعی کلمه یک سدان سبز و دوستدار محیط زیست است.

میتسوبیشی میراژ

 آشنایی با 5 اتومبیل کم‌مصرف در بازار ایران

کم مصرف ترین هاچ بک بازار ایران که در هر 100 کیلومتر تنها چهار لیتر سوخت مصرف می کند و به همین اندازه در زمینه انتشار آلاینده موفق و سبز است. این خودرو که از یک موتور 1200 سی سی مجهز به تکنولوژی می وک میتسوبیشی استفاده می کند، در هر 100 کیلومتر کمتر از 110 گرم مواد آلاینده تولید می کند ضمن این که قدرت موتور نیز کافی و به میزان 80 اسب بخار است که برای هاچ بکی در این رده واقعا کافی به نظر می رسد.

هیوندای سوناتا هیبرید

 آشنایی با 5 اتومبیل کم‌مصرف در بازار ایران

یک هیبریدی نسبتا لوکس و بزرگ و جادار که در نمونه 2017 بین 200 تا 210 میلیون تومان قیمت داشته و با داشتن یک موتور 56 کیلوواتی در کنار موتور بنزینی، مصرف سوختی کمتر از پنج لیتر را عاید راننده می کند. سوناتا هیبریدی که توانسته به رغم قیمت بالا و تکنولوژی ناشناخته در ایران به خوبی در بازار سر و صدا کند، اخیرا در نسل جدیدش با بهای گزاف 260 میلیون تومان خرید و فروش می شود که در نوع خود واقعا گران است.

رنو ساندرو

 آشنایی با 5 اتومبیل کم‌مصرف در بازار ایران

مصرف سوخت این خودرو کمتر از هفت لیتر است که در بین محصولات وطنی از همه رقمی بهتر است. ساندرو که در دو نمونه استپ وی و هاچ بک توانسته در بازار ایران حضوری به شدت موفقیت آمیز را تجربه کند، به مدد یک موتور نسبتا مدرن چهار سیلندر با کد کا4ام که 1598 سی سی حجم آن است و 107 اسب بخار قدرت دارد، علاوه بر ارائه یک سواری نرم و آرام به مالک خودرو، مصرف سوختی همپای استانداردهای اروپایی را عاید خریداران ایرانی می کند. خوشبختانه ساندرو در هر کیلومتر با میزان انتشار 164 گرم آلاینده یکی از خودروهای پاک بازار ایران است.

رنو کپچر

 آشنایی با 5 اتومبیل کم‌مصرف در بازار ایران

موتور تی سی ای 120 رنو یکی از شاهکارهای گروه رنو- نیسان است که با حجم 1200 سی سی، 120 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید می کند ضمن این که با مصرف سوختی کمتر از پنج لیتر در هر 100 کیلومتر، عنوان کم مصرف ترین کراس اوور بازار ایران را به خود اختصاص داده است. کپچر در هر 100 کیلومتر 150 گرم دی اکسید کربن تولید کرده و از این نظر هم محصولی سبز به حساب می آید.



نظرات

  • a a (15 بهمن 1396 ساعت 07:23)

    تو را خدا چقدر پول گرفتی این مطالب را نوشتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد محمد (14 بهمن 1396 ساعت 15:50)

    ما ایرانیان فقیر هستیم ونمیتوانیم این خودروها را تهیه کنیم "فقط کسانی درایران میتوانند تهیه کنند که به یک نحوی با **** ایران اتصال داشته باشند واز رانت **** بهره برداری کنند و یا سرمایه دارانی که به واسطه این نوع حکومت درایران "صاحب ثروتهای هنگفت شده باشند..ما ایرانیان فقیر یا بسیارفقیر هستیم .ازشما خواهش میکنم که این مطالب رو در سایتتون نگذارید چون که باعث اه از ته دل میگردد که برای **** "چیزی جزدگرگونی به بارنمیاورد .ما فقیرهستیم