1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. 3 مدل از محصولات هیوندای در کرمان‌ تولید می شوند

3 مدل از محصولات هیوندای در کرمان‌ تولید می شوند

13 بهمن 1395
  • 3

محمدرضا شه بخش مدیرعامل گروه صنعتی کرمان خودرو در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما با اشاره به همکاری طولانی گروه صنعتی کرمان خودرو و شرکت هیوندای کره جنوبی افزود : استراتژی ما با اجرایی شدن برجام و مطابق قرارداد جدید با شرکت هیوندای ، استفاده از فناوری های جدید برای تولید خودروهای با کیفیت و روز دنیا در گروه صنعتی کرمان خودرو است.

وی با تاکید بر تلاش گروه صنعتی کرمان خودرو برای تولید محصول با قیمت های رقابتی گفت : درحال حاضر با توجه به ضوابط و مقررات وزارت صنعت ، معدن و تجارت 50 درصد از قیمت را هزینه هایی تشکیل می دهد که ما بعنوان خودروساز غیر دولتی تحت عنوان تعرفه ، ارزش افزوده ، پلاک گذاری و موضوعات دیگر به دولت می پردازیم و در حقیقت 50 درصد قیمت نهایی خودرو به ما می رسد.

شه بخش با بیان اینکه فعلا دست ما در تعیین قیمت بسته است ، افزود : در واقع خودروسازانی که خودرو خارجی را به صورت قطعات منفصله یا CKD وارد و تولید (مونتاژ) می کنند ملزم به پرداخت این هزینه ها هستند ولی بتدریج که به سمت ساخت داخل حرکت می کنند این سهم کاهش می یابد.

وی در باره کیفیت محصولات تولیدی گفت : تکنولوژی مورد استفاده در محصولاتی که اکنون عرضه می شود از نظر به روز بودن ، چه در بعد مسائل فنی چه آلایندگی زیست محیطی از تازه ترین تکنولوژی هیوندایی در دنیاست.

شه بخش افزود : ما تلاش می کنیم بهترین و با کیفیت ترین محصولات را عرضه کنیم و در خصوص قیمت هم هرچه میزان ساخت داخل افزایش یابد قیمت رقابتی تر خواهد شد.



وی درباره میزان اشتغال و تولید خودرو در گروه صنعتی کرمان خودرو گفت : با روی کار آمدن دولت یازدهم و اجرایی شدن برجام ما سالانه حدود 85 هزار دستگاه خودرو در ارگ جدید بم (قطب تولید خودرو غیردولتی) تولید می کنیم و اشتغال ایجاد شده در منطقه ارگ جدید حدود 10 هزار نفر است در حالی که تا قبل از سال 92 میزان اشتغال ما در این منطقه کمتر از 3 هزار نفر بود.

شه بخش با اشاره به جایگاه چهارم هیوندایی در میان خودروسازان جهان و تلاش این شرکت برای قرارگرفتن در میان 3 خودروساز برتر دنیا ؛ به مشارکت دوشرکت در تولید محصولات جدید اشاره کرد و افزود : بر اساس قرارداد جدید 100 درصد سرمایه گذاری مربوط به گروه کرمان خودرو است و ما درحال انتقال تکنولوژی به داخل کشور هستیم .

وی با بیان اینکه گروه صنعتی کرمان خودرو همواره مطابق با سیاست های کشور عمل کرده است ، گفت : اگر با تلاطم های سیاسی سال های اخیر مواجه نمی شدیم قطعا امروز از جایگاه بهتری نسبت به گذشته برخوردار بودیم.

شه بخش افزود : در صورت مناسب بودن فضای کسب و کار در کشور ، تا سال 2020 یا 2021 بتوانیم به عنوان یکی از خودروسازان مطرح صاحب برند و لیسانس علاوه بر عرضه محصولات تولیدی در بازار داخل در بازارهای کشورهای همجوار هم حضور پیدا کنیم.

سه محصول

سهم ساخت داخل تولیدات کرمان خودرو تا 40 درصد افزایش می یابد

مدیرعامل کرمان موتور هم گفت : کرمان خودرو تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودرو با حداقل 40 درصد ساخت داخل را تا سال 2021 هدف قرار داده است.

سامان فیروزی در نشست خبری مشترک با سفیر کره جنوبی در گروه صنعتی کرمان خودرو افزود : با توجه به نهایی شدن قراردادهای مربوط به طراحی خطوط 3 مدل خودرو "آی 10 ، آی 20 و اکسنت" ، کرمان خودرو در سال 2017 تولید این خودروها را با 20 درصدساخت داخل آغاز می کند و به تدریج با افزایش میزان ساخت داخل این سهم در پایان سال 97 به 40 درصد می رسد.

فیروزی با تاکید بر اینکه قرارداد ما با شرکت هیوندایی کره جنوبی شامل 3 قرارداد مجزا است ، گفت : با انتقال دانش فنی و دانش قطعه سازی همچنین بهره برداری از نخستین کارخانه قطعه سازی در 6 ماه آینده کار ساخت داخل قطعات آغاز می شود.

وی افزود : بخش دوم قرارداد مربوط به تامین قطعات مورد نیاز برای تجهیز خطوط تولید با کمک هیوندایی و بخش سوم هم به تضمین خدمات پس از فروش و دانش روز بازاریابی خودرو اشاره دارد.

سامان فیروزی گفت : دانش فنی تولید قطعه و زنجیره تولید از طریق شرکت "موبیس" تامین کننده قطعات شرکت خودروسازی هیوندایی به داخل منتقل می شود و این شرکت برای تولید مشترک قطعه با سازندگان داخلی در ارگ جدید اقدام خواهد کرد.

وی افزود : در صورت ارتقاء کیفیت قطعات ساخت داخل متناسب با انتظارات استانداردهای شرکت هیوندایی ، امکان صادرات قطعات تولید داخل به خارج از کشور فراهم می شود.

فیروزی گفت : برای سال نخست اجرای قرارداد 17 هزار و 200 دستگاه از خودروهای توافق شده تا پایان سال2017 تولید و روانه بازار می شود.

سه محصول

منبع:ایران جیب



نظرات

  • aydin aydin (14 بهمن 1395 ساعت 00:00)

    آقا ما خودروی داخلی رو بقیمت وارداتی نخوایم کیو باید ببینیم؟؟؟

  • میلاد میلاد (13 بهمن 1395 ساعت 22:58)

    آفرین به کرمان خودرو قطب سوم خودروسازی مملکت که به کیفیت خودروهای تولیدیش اهمیت میده برخلاف دو غول خودروسازی که کیفیت براشون اهمیتی نداره.

  • مهدی مهدی (13 بهمن 1395 ساعت 18:04)

    لطفا کلیه اپشناهای i20 را از جمله سانروف وکیسه هوای جانبی رااجرا ووجه انرا دریافت نمایید