1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مقایسه ال نود های ثبت نامی ایران خودرو و سایپا از لحاظ پیش پرداخت و زمان تحویل

مقایسه ال نود های ثبت نامی ایران خودرو و سایپا از لحاظ پیش پرداخت و زمان تحویل

16 خرداد 1395
  • 1

دو شرکت بزرگ خودروساز کشور برای پیش‌فروش خودرو ال90 نرخ‌های سود و انصراف متفاوتی را به مشتریان پیشنهاد کرده‌اند تا آنها با توجه به نر‌خ‌های سود و شرایط پیش‌فروش یکی از ال90‌های ساخت سایپا یا ایران‌خودرو را برای خرید انتخاب کنند.

بررسی تعیین نرخ سود مشارکت و انصراف از سوی دو خودروساز بزرگ کشور بر سر پیش‌فروش ال90 نشان می‌دهد، این دو شرکت ال90 را با نرخ های سود مشارکت و انصراف متفاوتی به مشتریان پیشنهاد کرده‌اند.

ایران خودرو، ال90 تولیدی خود را که در خطوط نیمه اتوماتیک به تولید می‌رساند، در چهار روش پیش فروش کرده و آن را در مرداد و شهریور با نرخ سود انصراف 22 درصدی و نرخ سود مشارکت 24 و 25 درصدی به مشتریان خود واگذار می‌کند.

مشتریان علاقمند به ال90 تولیدی ایران خودرو می‌توانند با پیش پرداخت 20، 23، 14 و 16 میلیون تومان این خودرو را ثبت نام کرده و طی مرداد و شهریور در سه رنگ سفید، مشکی و نقره‌ای تحویل بگیرند.

شرکت رقیب ایران‌خودرو نیز، ال90 های تولیدی خود را که در خطوط تمام اتوماتیک تولید می‌کند با نرخ سودهای مشارکت و انصراف 25 درصدی به مشتریان خود تحویل می دهد این درحالیست که منطق حاکم بر بازار پیش‌فروش‌ها و فروش اقساطی خودرو در کشور، حکم می‌کند نرخ سود مشارکت از نرخ سود انصراف کمتر باشد. حال دومین خودروساز بزرگ کشور با چه منطقی نرخ این دو سود را همسان برای مشتریان در نظر گرفته، سوالی است که ذهن تحلیلگران بازار خودرو را ممکن است به خود مشغول کند.

سایپا سعی کرده تا با دریافت مبالغ 10، 15 و 20 میلیون تومانی از مشتریان، آنها را مجاب به خرید خودرو ال90 تولیدی این شرکت کند تا با اخذ مبالغ اولیه کمتر از مشتریان گوی سبقت را از رقیبش برباید.

در بازار خودرو کشور نیز ال 90 سایپا (پارس خودرو) حدود 500 تا 800 هزار تومان از ال 90 ایران خودرویی بیشتر قیمت گذاری میشود که این برمیگردد به همان تفاوت خطوط اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در دو کارخانه تولیدی ...

سایپا نیز به مانند ایران‌خودرو، ال90 های پیش فروش شده را در مرداد و شهریور تحویل مشتریان می‌دهد.

منبع: اقتصاد نیوز



نظرات

  • ایرانی مظلوم ایرانی مظلوم (1 تیر 1395 ساعت 10:36)

    نمیدونم از کجا شروع کنم.... فقط از همه عزیزان هموطنم خواهش میکنم به شرکت سایپا و زیر مجموعه سایپا یعنی پارس خودرو اطمینان نکنند، من یه ساندرو سفید در تاریخ 29 اردیبهشت ثبت نام کردم اونم چون تحویل فوری 30 روزه بود!!! امروز زنگ زدم نمایندگی، بهم میگن ماشین نداریم و یک ماه و نیم دیگه بهت نحویل میدیم!!! میگم خب انصراف بدم چی؟ میگن تا سه ماه دیگه پول رو نمیتونیم بهت بدیم!!! متاسفانه چون پول ماشین رو کامل پرداخت کردم و امکان صلح نداره، نمیتونم بعنوان حواله بفروشم،