1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بی‌قیمتی برخی خودروها !

بی‌قیمتی برخی خودروها !

7 آبان 1393
  • 18

مشتریانی که اوایل سال جاری «خودروی لوکس‌ملی» ایران‌خودرو را پیش خرید کرده بودند، اولین ماه از پاییز را بدون خودرویی که قرار بوده در ماه‌های تیر، مرداد یا شهریور تحویل بگیرند سپری کردند.

هرچند پیش از این علت تاخیر در تحویل 10 هزار دستگاه دنایی که پیش‌فروش شده، اطمینان ایران‌خودرو از کیفیت این خودرو عنوان می‌شد، اما به‌نظر می‌رسد حالا اگر دنا از نظر کیفی نیز مشکلی نداشته باشد، فعلا نمی‌تواند روانه بازار شود زیرا هنوز قیمتی برای آن تعیین نشده است.

بر این اساس اگرچه خودروسازان مستنداتی را برای تعیین قیمت این خودرو به شورای رقابت ارائه کرده‌اند، اما رئیس شورای رقابت از لزوم تکمیل این مستندات از سوی ایران‌خودرو برای رسیدن به قیمت نهایی خبر می‌دهد. شیوا در ادامه با اشاره به اینکه معلوم نیست قیمت دنا در جلسه این هفته شورا نیز مشخص شود، می‌گوید: ایران‌خودرو به ما اعلام کرده است که تعدادی از این خودرو را آماده تحویل دارد؛ اما تا زمانی که بر سر قیمت به جمع‌بندی نرسیم، نمی‌توان برای تحویل آن اقدام کرد هرچند با توجه به طولانی شدن تحویل این خودرو ممکن است راه‌حل‌هایی وجود داشته باشد، مثلا تحویل خودرو از سوی خودروساز با یک قیمت علی‌الحساب تا روشن شدن قمیت آن.

شیوا با اشاره به اینکه تحویل به موقع یکی از مواردی است که در بحث فروش بسیار اهمیت دارد، در رابطه با قیمت احتمالی دنا می‌گوید: قیمت‌هایی که خودروسازان پیش‌بینی می‌کنند همیشه بالاتر از قیمتی است که شورای رقابت به آن می‌رسد. مدیرعامل ایران‌خودرو پیش از این قیمت دنا در مدل دنده‌ای را 48 میلیون تومان و مدل اتومات آن را نیز 53 میلیون تومان اعلام کرده بود. اما به گفته شیوا در جلسه این هفته شورای رقابت، نمایندگانی از رنو پارس نیز حضور خواهند داشت تا به پرسش‌هایی در رابطه با تولید پایین تندر90 پاسخ گویند.

شیوا می‌گوید: با توجه به اینکه تحریم صنعت‌ خودرو اولین تحریمی بود که پس از مذاکرات برداشته شد، سوال ما اینجا است که چرا تولید تندر این‌قدر کاهش یافته است. آن‌طور که شیوا می‌گوید شورای رقابت قصد دارد با اطمینان از تیراژ تولید تندر 90 در آینده، از پیش‌فروش این خودرو و همچنین تحویل تعهدات معوق خودروسازان به مشتریان اطمینان پیدا کند.



نظرات

  • خداوردی خداوردی (9 آبان 1393 ساعت 14:36)

    به نظرم اگر شرایط خرید تغییر نکند بهتر است که مردم خرید نکنند الان خرید کن یکسال بعد تحویل بگیر ؟؟؟ ههههههههههه

  • رضا شاه علی رضا شاه علی (9 آبان 1393 ساعت 00:38)

    شورای رفاقت تازه یادش اومده به پارس خودرو بکه چراتولید ال90 کم شده عجب؟؟؟؟

  • نوقابی نوقابی (8 آبان 1393 ساعت 20:35)

    سلام . اول تبلغ کردید و گفتید دنا با قیمت حدود 35 میلیون تحویل مشتریان میگردد . اکنون که نوبت تحویل خودرو شده 48 میلیون قیمت میدهید . 13 میلیون افزایش قیمت چرا ؟ شما که بازار خودرو را انحصاری کرده اید باید خودرو را به قیمت تمام شده به مشتریان واگذار نمائید . اینکه انصاف نیست که برای دریافت20 میلیون پیش دریافت 3 میلیون سود مشارکت محاسبه نمائید و 13 میلیون خودرو را گرانتر به مشتری واگذار نمائید . اصلا مسئولین خودرو سازی بفکر خالی کردن جیب مشتری است تا بفکر خدمت رسانی به این مشتریان , ضمن اینکه مسئولین خودرو سازی وفای بعهد ندارند و برای وعده خلافیشان اهمیتی قائل نیستند در صورتیکه باید بابت تاخیر در تحویل خودرو علاوه برسود مشارکت جریمه عدم تعهدات به مشتریان پرداخت نمایند .

  • جرمی جرمی (7 آبان 1393 ساعت 22:28)

    عجب !!!! هر دم ازاین باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.

  • لادیزایران لادیزایران (7 آبان 1393 ساعت 19:29)

    با سلام خودروسازهای ما نه تنها در تولید دچار مشکل هستند بلکه در قیمت گذاری هم عقب هستند این همه معطلی جای سوال دارد

    نوقابی نوقابی (8 آبان 1393 ساعت 20:42)

    سلام . وقتی که هر روز قیمت خودرو را افزایش می دهند چه نیازیست که در تعین قیمت عجله کنند خودرو سازان که معطل نیستند , مسئولین که برای معطلی معطلی مشتریان ارزشی قائل نیستند .

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (7 آبان 1393 ساعت 16:10)

    اخه ادم اول میاد هزینه قیمت تعیین میکنه تا انقدر چار بد قولی نشه

  • آریوبر آریوبر (7 آبان 1393 ساعت 13:59)

    یعنی این خبـــر اینو میرسونـــه که شورای رقابت کشکککککککککککککککککک

  • سروش رفیعی سروش رفیعی (7 آبان 1393 ساعت 11:55)

    سمند دماغشو عمل کرده اعتماد بنفسش رفته بالا . حالا مونده خودشو چقد گرون کنه...!!!

  • جیتی آر جیتی آر (7 آبان 1393 ساعت 11:33)

    اول گفته بودن قیمت دنا 38 تومن که مردم پیش خرید کرده بودن بعد از چندین ماه دیرتر حالا میگن 50 تومن
    در ایران پیش خرید کردن اشتباهه .

  • امین روستایی امین روستایی (7 آبان 1393 ساعت 11:16)

    چی توو خودرو سازی های ایران درسته که بخواد عمل به تعهدات درست پیش بره !!!

  • حسین معمار حسین معمار (7 آبان 1393 ساعت 09:49)

    فعلا دوستان با عرض تسلیت باشین تو خماریش

  • غمگسار غمگسار (7 آبان 1393 ساعت 09:04)

    مکافات عمل چیزی هست که دارن میکشن دوستانی که پیش فروش ثبت نام میکنن.هم گرونتر میخرن هم عذاب میبینن هم کلی ایرادات عجیب و غریب ناشناخته تولید سری اول رو به جون میخرن.هم افت غیمت سنگینی رو تقبل میکنن.در یک کلام فقط میشه گفت " خسته نباشید"

  • غمگسار غمگسار (7 آبان 1393 ساعت 09:04)

    قیمت

  • غمگسار غمگسار (7 آبان 1393 ساعت 09:03)

    مکافات عمل چیزی هست که دارن میکشن دوستانی که پیش فروش ثبت نام میکنن.هم گرونتر میخرن هم عذاب میبینن هم کلی ایرادات عجیب و غریب ناشناخته تولید سری اول رو به جون میخرن.هم افت غیمت سنگینی رو تقبل میکنن.در یک کلام فقط میشه گفت " خسته نباشید"

  • محمد حسنی محمد حسنی (7 آبان 1393 ساعت 07:44)

    ای خداااااااااااااااااااا
    ما چه سیستم عالی داریم که تو دنیا نمونه ایم ،باید به این 10 هزار نفری که پیش خرید کردن جایزه داد اخه نه معلومه ماشینش چجوریه نه قیمتش نه کیفیتش نه .....

  • محمدماجد محمدماجد (7 آبان 1393 ساعت 07:42)

    یبار که قیمت گذاشتن روش .ایرانه دیکه بچه ها ناراحت نشین

  • میلادحسنی میلادحسنی (7 آبان 1393 ساعت 07:32)

    حالا همه اینا به کنار آخرشم یه خودرو بی کیفیت تحویل می دیدن