1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جزییات نهایی قرارداد میان ایران و رنو-نیسان

جزییات نهایی قرارداد میان ایران و رنو-نیسان

10 مهر 1395
  • 1

پس از ده ماه تلاش و مذاکرات دوطرفه میان ایران ورنو نیسان ، صبح جمعه بالاخره قراردادی دوطرفه میان سازمان گسترش و نوسازی ایران و رنو نیسان منعقد شد .

محمدرضا نعمت زاده درباره جزییات این قرارداد گفت: امروز چهارچوب قراردادی را توسط سازمان گسترش و نوسازی از طرف کلیه صنایع خودرو کشور و رنو به امضا رساندیم که بعد از ده ماه کار فشرده به این جمع بندی رسیدیم .

وی این قرارداد را حاصل تلاش پسا برجام دانست و جزییات این قرارداد را این طور عنوان کرد : این قرارداد به صورت 60 درصد رنو نیسان و 40 درصد طرف ایرانی در دو فاز پیش بینی شده است. فاز اول تولید 150 هزار خودرو در سال و فاز بعدی نیز به 300 هزارخودرو درسال افزوده می شود ، که با قراردادهای قبلی مانند ال 90 و ساندرو به 500 هزار دستگاه در سال خواهد رسید. در کنار این موارد، تولید موتور و گیربکس و سایر اجزا نیز صورت می گیرد که بخشی از آن با سرمایه گذاری مشترک و بقیه قطعات نیز توسط قطعه سازان ایرانی تولید خواهد شد.

وی درباره بازار این خودروها ، با تاکید براینکه صادرات نیز در نظر گرفته شده است ، تصریح کرد: یکی از مطالعات مشترکی که انجام داده ایم ، بازار است ، بالاخره خودرو باید فروخته شود ، مدل هایی که استفاده شده از آن نوع مدل هایی است که بازار خواهد داشت و درکنارش چون 30 درصد تولید را بالاجبار برای صادرات درنظر گرفتیم ، تنها هدف بازار ایران نیست بلکه بازار خارج را هم درنظر داریم. بعضی از مدل ها جنبه صادراتی دارد ، همانطور که در سیاست های اقتصادمقاومتی ، یکی از اهداف ما توسعه صادرات غیرنفتی است.

منبع:عصر خودرو



نظرات

  • Saeedebra Saeedebra (10 مهر 1395 ساعت 19:24)

    و باز هم پیش فروش سرکاری برای ساندرو استپ وی ، ممنون میشم یه نظرسنجی بذارید ببینیم کدوم یکی از دوستانرالبته بجز نمایندگی ها و بنگاه دارا تونستن ثبت نام کنن!!!!!!