1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نخستین خودروی تولید مشترک ایران و عمان سال آینده راهی بازار آفریقا می شود

نخستین خودروی تولید مشترک ایران و عمان سال آینده راهی بازار آفریقا می شود

4 مهر 1395
  • 0

رایزن بازرگانی ایران در عمان از راه اندازی خط تولید خودروی دنا با مشارکت ایران خودرو در عمان خبر داد و گفت: نخستین محصول این مشارکت سال آینده تولید و به بازار کشورهای شرق آفریقا و نیز یمن صادر می شود.

،«عباس عبدالخانی» امروز شنبه در نشست خبری برگزاری نمایشگاه محصولات عمان (OPEX) افزود: قرارداد این همکاری میان شرکت ایران خودرو و طرف عمانی امضا شده و این خط تولید در منطقه آزاد «دُقُم» عمان در دست احداث است.

وی ادامه داد: عمانی ها نیز قصد دارند یک شهرک صنعتی بزرگ برای ورود به بازارهای ایران، افغانستان و کشورهای آسیای میانه در چابهار احداث کنند

رایزن بازرگانی ایران در عمان، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته را یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲۷۵ میلیون دلار کاgاهای غیرنفتی و خدمات فنی مهندسی به عمان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۱ درصد افزایش داشت.

وی، آهن و فولاد، قیر و دام زنده را سه محصول عمده صادراتی ایران به عمان ذکر کرد و گفت: تا سه سال گذشته صادرات دام زنده ایران به عمان حدود ۱۰ میلیون دلار بود اما این رقم اکنون به ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

** برگزاری نمایشگاه محصولات عمان در تهران
«ایمن الحسنی» نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان نیز در این نشست خبری از برگزاری نمایشگاه محصولات عمان در روزهای پنجم تا نهم مهرماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، ۸۰ شرکت عمانی فعال در زمینه های نفت،گاز و پتروشیمی، مواد غذایی، بسته بندی، صنایع ساختمان، امور بانکی و خدمات حضور دارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه زمینه مناسبی برای آشنایی فعالان اقتصادی ایرانی و عمانی و گسترش روابط تجاری دو کشور خواهد بود. نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان اظهار امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه، مقدمه ای برای برگزاری نمایشگاه های اختصاصی عمان و ایران در دو کشور باشد. وی گفت: بازار عمان به روی کالاهای ایرانی باز است و بازرگانان عمانی علاقه مندند با بازرگانان ایرانی کار کنند؛ هدف ما در این نمایشگاه، آشنایی بازرگانان دو کشور برای دستیابی به فرصت های جدید تجاری است.

منبع:ایرنا



نظرات