1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. موانع سر راه صنعت خودروسازی ایران و ایتالیا

موانع سر راه صنعت خودروسازی ایران و ایتالیا

4 شهریور 1394
  • 0

وزیر صنعت، معدن و تجارت موانع سر راه صنعت خودروسازی ایران و ایتالیا را اعلام‌کرد و گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته، یک گروه بزرگ از شرکت‌های ایتالیایی در ماه اکتبر (مصادف با مهر ماه) برای انجام مذاکره با همتاهای ایرانی خود، به ایران سفر خواهند کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده درباره رابطه تجاری این دو کشور گفت: پس از مذاکرات انرژی هسته‌ای، بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل خود را برای برقراری رابطه تجاری با ایران نشان داده‌اند که ایتالیا نیز با سفر وزرای امور خارجه و صنایع خود، مشتاق این همکاری هستند.

وی با بیان اینکه سفر اول وزرا بیشتر برای آب‌ کردن یخ روابط دو کشور ایتالیا و ایران بوده است، افزود: ایتالیا پس از آلمان، دومین کشور اروپایی بوده که با ایران همکاری داشته است.

نعمت‌زاده با اشاره به توانایی علمی و مهندسی ایتالیا عنوان‌کرد: این کشور در زمینه‌های مدیریت، بازرگانی، صادرات و فناوری همکاری زیادی با ایران داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایتالیا در چندین زمینه از جمله نفت و گاز از مزیت نسبی برخوردار است، گفت: در صنعت خودروسازی ایتالیا به علت سهیم بودن آمریکا در آن، تاکنون موانعی سر راه صنعت خودروسازی ایتالیا و ایران بوده است.

وی با اشاره به ادعاهای برخی از شرکت‌های ایتالیایی مبنی بر پرداخت خسارت مالی به علت تحریم‌های اقتصادی ایران گفت: در زمان تحریم به علت مشکلات پرداختی از سوی بانک‌ها مشکلاتی وجود داشت به این علت که هیچ بانکی پولی را نمی‌پذیرفت در نتیجه با کاهش تحریم‌ها بانک مرکزی موظف است این موارد را دنبال کند.



نظرات