1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. صادرات بیش از ۶ میلیون دلاری خودرو و لوازم یدکی

صادرات بیش از ۶ میلیون دلاری خودرو و لوازم یدکی

6 خرداد 1394
  • 0

بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن محموله های صادراتی کشورمان در این ارتباط به ارزش ۶ میلیون و ۳۳ هزار و ۵۹۱ دلار صادر شد که ارزش ریالی آن هم افزون بر ۱۷۰ میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال ارزیابی شده است.

برپایه جدول مربوطه قاره های آسیا، اروپا و آفریقا عمده واردکنندگان محموله های صادراتی بودند که سهم کشورهای آسیایی بیش از اروپا و آفریقا ثبت شده است.

عراق، امارات متحده عربی، قزاقستان، افغانستان در کنار ایتالیا، فرانسه، اسپانیا همراه با الجزایر، سودان و مصر از واردکنندگان خودرو و یا لوازم یدکی مربوط به آن بودند.

مطابق جدول مربوطه، تراکتور و اجزای قطعات آن، قطعات کامیون، اجزا قطعات بدنه خودرو، مینی بوس، قطعات چدنی نشکن خام، قطعات نیسان و مزدا، رادیاتور آلومینیومی، مسی و برنجی، وانت زامیاد، سواری تیبا، قطعات خودرو سواری، دیسک کلاچ تراش نخورده برخی از اقلام صادراتی در دوره این گزارش بودند.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۲ تعداد انواع خودرو سواری تولیدی در کشور ۶۲۵ هزار دستگاه بود که با رشد ۵۶ درصدی در سال گذشته به رقم ۹۷۴ هزار دستگاه رسید.

قرار است برپایه برنامه وزارتخانه یادشده امسال میزان تولید انواع خودرو سواری به یک میلیون و ۲۳۵ هزار دستگاه برسد.

همچنین امسال قرار است ۷۵۰ دستگاه کمباین همراه با ۲۵ هزار دستگاه تراکتور در کشورمان تولید شود.

ارزش صادرات غیرنفتی کشور همراه با میعانات گازی در سال ۹۳ به رقم ۴۹ میلیارد ۸۲۷ میلیون دلار رسید که علاوه برآن ۱۱ میلیارد و ۹۳۳ میلیون دلار نیز سهم صادرات خدمات بود.

سال ۹۲ ارزش صادرات غیرنفتی با میعانات گازی ۴۱ میلیارد و ۹۴۹ میلیون دلار به همراه ۹ میلیارد و ۷۱۲ میلیون دلار سهم خدمات ثبت شده بود.



نظرات