1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ایران در جمع کشورهای دارای مرکز «آزمایش خودرو» قرار می گیرد

ایران در جمع کشورهای دارای مرکز «آزمایش خودرو» قرار می گیرد

24 مرداد 1395
  • 0

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت : ایران در جمع کشورهای دارای مرکز «آزمایش خودرو» قرار می گیرد.

پیمان پیرایش گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با کمک دیگر نهادهای صنعتی در کشور به احتمال فراوان تا پایان سال آینده یک « مرکز معاینه آزمایش خودرو » در کشور به بهره داری می رساند.

وی ادامه داد: این مرکز تست به مساحت ۸۵۰ هکتار در نقطه مطلوبی در آزادراه تهران- قم در حال ساخت است که احتمال دارد دست کم یک مرحله آن تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد : یکی از دغدغه های همیشگی صنعت خودرو داخلی، نداشتن چنین مرکزی در کشور بوده است چه آنجا که شرکت های خودروسازی ایران با صرف هزینه های گذاف ناچار بودند به خارج از کشور بروند و خودروی تولیدی خود را در آن مراکز تست کنند.

پیرایش با اشاره به خسران های زیادکشور از بابت نبودن چنین مرکزی بیان کرد: هیچ گاه ایران چنین مرکزی نداشته است و خودروسازان برای آزمایش خودروها به کشورهای همسایه یا اروپایی مراجعه می کردند اما تصور می شود با افتتاح چنین مرکزی در کشور حتی از کشورهای منطقه هم برای انجام این تست های اجباری به ایران بیایند. مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی افزود: با توجه به پیشرفت هایی که در ساخت این پروژه بزرگ مشاهده شده است تصور می شود تا پایان سال آینده «بخش های اصلی» از این مرکز مجهز به بهره برداری برسد؛ البته این مهم نیازمند تزریق بودجه کافی به منظور تکمیل کردن این مرکز معاینه استانداردهای خودرو در کشور است.

وی در پایان گفت: در صورتی که این مرکز با تمام امکاناتی که مدنظر قرار گرفته است افتتاح شود تمامی آزمایش های مربوط به خودرو در آن انجام می شود چون سعی شده تمام استانداردهای روز دنیا در ساخت آن لحاظ شود و در واقع مرکزی به بهره داری برسد که به طور کامل خودروسازان را از رفتن به خارج و به تبع آن خروج ارز از کشور بی نیاز کند.

از اصلی ترین اقدامات مرکز تست و معاینه خودرو می توان به تست «ایمنی تصادفات» با سرعت های مختلف، کارایی موارد مختلف ایمنی در خودرو مانند ایربگ(کیسه هوا) ترمز ABS (سیستم ترمز الکترونیکی ضد قفل) و تعادل خودرو به صورت چهارچرخ بر روی زمین اشاره کرد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما



نظرات