1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای شهر تهران

بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای شهر تهران

18 اردیبهشت 1397
  • 0

لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای شهر تهران در حال بررسی است و پس از آن به شورای فرمانداری ارسال میگردد تا بررسی نهایی انجام شود،به گفته معاون برنامه ریزی سازمان تاکسیرانی این افزایش قیمت 12.5 درصد بوده و هنوز تصویب نشده است.

قاضی اظهار داشت:این افزایش قیمت بر اساس پارامترهایی چون استهلاک وسیله نقلیه ،معاینه فنی،تعمیرات و قطعات یدکی،سوخت،حقوق و دستمزد راننده ها و ....صورت می گیرد.

 بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای شهر تهران

وی افزود : این افزایش قیمت یکسان نبوده و به طور مثال در مناطقی که شیب زیادی دارند و یا حتی در ساعات اوج ترافیک بیشتر میشود و در سال جدید تصمیماتی در شورا اتخاذ شده که بنابر آن در شرایط جوی نامناسب مانند بارندگی تاکسی هایی فعالیت کنند که دارای سیستم پرداخت الکترونیکی می باشند تا از این طریق از فعالیت رانندگان سودجو جلوگیری شود .

وی تاکید کرد :برای رانندگان متخلف ضوابطی از جمله نمره منفی و یا پرداخت جریمه نقدی تعیین شده که مسافران میتوانند با مشاهده راننده متخلف مشخصات آن را به سامانه 1888 گزارش نمایند.

معاون برنامه ریزی سازمان تاکسیرانی در رابطه با تجهیز تاکسی ها به سیستم پرداخت الکترونیکی اظهار داشت : در حال حاضر تعداد 6 هزار دستگاه خودرو به این سیستم مجهز هستند که این روند در حال افزایش است . مسافران میتوانند به جای استفاده از پول نقد ،ازکارتهای شهروندی، کارتهای عضو شتاب و یا از طریق اپلیکیشن تلفن همراه خود استفاده کنندکه بهترین راه استفاده ، تلفن همراه است.

وی افزود:این طرح مورد استقبال رانندگان و مسافران قرار گرفته زیرا در عین صرفه جویی در زمان از نقل و انتقال پول نقد جلوگیری میشود اما هنوز در بین مردم بیگانه است و نیاز به فرهنگ سازی دارد و همچنین نصب و نگهداری سیستم پرداخت الکترونیکی در تاکسی ها هزینه بالایی دارد که این موارد باعث کندی تجهیز سامانه تاکسی ها به این سیستم میشود و در سال97 امکان تجهیز کامل تاکسی ها وجود ندارد..

وی در پایان در مورد تاکسی های مسیر فرودگاه امام گفت: قوانینی که برای آنها تعیین شده با تاکسی های درون شهری متفاوت است زیرا هزینه های آنها بالاتربوده و مسافران قادر به تهیه کارت های شهروندی نیستند،در این صورت مسافران میتوانند از طریق کارتهای عضو شتاب و یا به صورت آنلاین از طریق تلفن همراه خود پرداخت نمایند.



نظرات