1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیشنهاد افزایش قیمت خودرو در ایران تا 19 درصد

پیشنهاد افزایش قیمت خودرو در ایران تا 19 درصد

27 فروردین 1397
  • 6

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان با بیان اینکه به صورت میانگین قطعه سازان با افزایش 30 درصدی قیمت نهاده های تولید روبه رو هستند، گفت: اگر ظرف چند ماه آینده فکری به حال صنعت قطعه سازی نشود موج تعطیلی در این بخش شروع می شود.

طی چند سال اخیر واحدهای تولیدی هر روز با مشکلات متعددی در کسب و کار خود روبه رو هستند که همین موضوعات عاملی شده تا امکان توسعه فعالیت‌ها از آنها گرفته شود و حضور پررنگی در بازار نداشته باشند. از آن طرف سهم فروش کالاهای وارداتی که از مبادی رسمی و قاچاق وارد کشور شده‌اند افزایش یافته سودآوری آنها از بازار کشور بیشتر می‌شود

 پیشنهاد افزایش قیمت خودرو های داخلی

در این میان برخی از صنایع از جمله قطعه سازان از آینده فعالیت خود در بازار نگران هستند و هر روز مطالبات خود را به طروق مختلف از دولت مطرح می‌کنند اما متأسفانه هنوز گره کار آنها باز نشده است. براساس آمار تا پایان سال 96 بیش از 1.8 میلیارد دلار قطعه برای مونتاژ خودرو با درصد ساخت داخل زیر 30 درصد وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 130 درصدی داشته است. این آمار نشان از آن می دهد که واردات قطعات خودرو در صدر فهرست واردات کشور قرار گرفته است.

محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان در همین ارتباط ضمن گلایه از عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان از شرکت های خودروساز، گفت: از اوایل سال 96 تا امروز قیمت مواد اولیه رشد قابل توجهی داشته که همین امر مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین قطعه سازان با افزایش 30 درصدی قیمت نهاده های تولید روبه رو هستند، افزود: با توجه به این افزایش قیمت ها به نظر می رسد قیمت خودرو باید به صورت میانگین رشد 19.5 درصدی داشته باشد تا امکان افزایش قیمت محصولات برای قطعه سازان به وجود آید. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان تصریح کرد: اگر ظرف چند ماه آینده فکری به حال صنعت قطعه سازی نشود موج تعطیلی در این بخش افزایش خواهد یافت.

منبع تسنیم


نظرات

  • امیر امیر (30 فروردین 1397 ساعت 20:39)

    به نظر من رهبر باید اعلام میکردن امسال هیچکدام از کالاهای ایرانی تحت هیچ شرایطی نباید گرون بشه علی الخصوص خودرو که همینطوریش هم قیمتش با امکانات وکیفیتش همخوانی نداره اگرنه نباید از طرف مردم انتظار حمایت داشته باشند حمایت یکطرفه که فشارش روی دوش مردم باشه فایده نداره.

  • سعید سعید (28 فروردین 1397 ساعت 18:15)

    پدر سوختا اکه نمیتونید تولید کنید بزارید وارد با قیمت خیلی کمتر از شما تازه با کیفیت خیلی بالاتر

  • علی علی (28 فروردین 1397 ساعت 08:57)

    اقا بس کنید چند سال میخوای این ماشینهای دهه هشتاد میلادی راتولید کند خجالت داره از کشور چین یاد بگیرید

  • باباپور .سرخ رود باباپور .سرخ رود (27 فروردین 1397 ساعت 13:28)

    یعنی از این قیمت های که هست گرون تر بشه..جز خصوصی سازی واقعی چاره ای نیست.مثلا ساینا 40میلیون و............

  • حسین حسین (27 فروردین 1397 ساعت 11:13)

    تاوان تمام گرونی ها را مصرف کننده بدبخت باید از جیبش بپردازه مبادا یه وقت از سود تولید کننده و وارد کننده کم بشه و به سرمایه های میلیاردیشون لطمه ای وارد بشه

  • مجید عباسی مجید عباسی (27 فروردین 1397 ساعت 10:20)

    حتما یه فکری میشه مث بقیه مسائل و معضلات