1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاثیر بنزین بی‌کیفیت بر خرابی ماشین‌ها

تاثیر بنزین بی‌کیفیت بر خرابی ماشین‌ها

12 خرداد 1396
  • 1

رییس اتحادیه مکانیست‌های تهران معتقد است به دلیل مشکلاتی که در طراحی یا استفاده از قطعات خودروهای داخلی وجود دارد همواره میان این صنف و خودروسازان داخلی اختلاف نظرهایی وجود دارد.

 تاثیر بنزین بی‌کیفیت بر خرابی ماشین‌ها

علیرضا نیک‌آیین اظهار کرد: تاکنون بارها و بارها بر سر کیفیت خودروها و قطعات آنها با ایران خودروسازان داخلی بحث‌هایی را نمطرح کرده‌ایم چرا که به اعتقاد ما پایه کار دچار اشکلاتی است که در نهایت موجب می‌شود به هنگام تعمیر هم ما با مشکلات متعدد مواجه شویم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در خودروهای متعدد جای بوستر از سمت شاگرد به قسمت راننده تغییر کرده است که این موضوع موجب می‌شود شیلنگ‌های بوستر در معرض حرارت اگزوز قرار گرفته و به طور دائم نیاز به تعویض داشته باشند.

رییس اتحادیه مکانیست‌ها همچنین اظهار کرد: مشکل دیگر مربوط به استفاده از قطعات بی‌کیفیت می‌شود که عمر کارکرد مفید خودرو را پایین می‌آورد. متاسفانه قطعاتی که در داخل کشور هم تولید می‌شوند در موارد متعدد دارای عمر کم هستند و بر همین اساس قطعات به طور مداوم دچار مشکل می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود مشتریان ما این مساله را در عملکرد ما ببینند.

نیک‌آیین افزود: البته گاهی نیز بی‌تخصصی تعمیرکار موجب ایجاد این مشکلات می‌شود اما به هر صورت بخشی از مشکلات هم به کیفیت خودروها و قطعات استفاده شده در آنها باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قطعات تقلبی خودرو بازار را فرا گرفته، یادآور شد: قطعات بی‌کیفیت و تقلبی چنان در بازار گسترده هستند که در اکثر موارد تشخیص آنها از قطعات اصلی بسیار دشوار بوده و همین موضوع مشکلات متعددی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر از سوی مراکز نظارتی نیز کنترل‌های کافی انجام نشده و در واقع مبارزه‌ای جدی با این مشکل صورت نگرفته و مبانی ورودی کنترل نشده و این کالاها در بسیاری از موارد از چین آمده و در برخی موارد هم در داخل کشور تولید می‌شوند.

رییس اتحادیه مکانیست‌ها در ادامه تاکید کرد: با وجود مذاکرات متعددی که میان اصناف مرتبط صورت گرفته باید گفت مبارزه با این معضل در توان اصناف نبوده و نیاز به همکاری و سازوکارهای دولتی دارد.

نیک‌آیین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث سوخت خودروها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بحث سوخت نیز مشکلات متعددی وجود دارد و در موارد مختلف سوختی که ارائه می‌شود استاندارد نبوده و برای خودرو مشکلات متعدد ایجاد می‌کند.

وی همچنین از مشکلاتی که روغن‌های تقلبی ایجاد می‌کنند نیز یاد کرد و گفت:‌ در موارد متعدد مشاهده شده که در داخل شهر گازوئیل و چسب را با یکدیگر ترکیب کرده و با بسته‌بندی‌های مناسب آن را به نام روغن‌های موتور به فروش می‌رسانند که قطعا استفاده از این نوع روغن‌ها موجب می‌شود مشکلات متعددی در خودرو ایجاد شود.

رییس اتحادیه مکانیست‌ها فیلترهای غیراستاندارد را از دیگر مشکلاتی دانست که می‌تواند برای یاتاقان خودرو ایجاد مشکل کند.

وی ادامه داد: حتی نحوه شهرسازی و وضعیت خود خیابان‌ها هم به گونه‌ای است که برای خودروها مشکل ایجاد می‌کند به همین دلیل جلوبندی‌ خودروها به سرعت دچار اشکال می‌شود که این مساله باعث می‌شود در موارد متعدد مردم با همکاران ما دچار اختلاف شده و کار آنها را زیر سوال ببرند.

نیک‌آیین همچنین عنوان کرد: اکنون در کشور مشکلی از نظر کمبود قطعات خودرو وجود ندارد اما بحث کیفیت قطعات موضوعی است که مشکلات متعدد ایجاد کرده است چرا که کپی‌هایی که وارد بازار می‌شوند چنان دقیق کپی‌برداری شده‌اند که حتی برای اعضای صنف ما نیز تشخیص آنها سخت شده است و این مساله دشواری‌های بسیاری برای ما و مردم ایجاد می‌کند.

رییس اتحادیه مکانیست‌ها در بخش پایانی صحبت‌های خود به بحث تعرفه‌های مربوط به این صنف اشاره کرد و گفت: لازم است تمام واحدهای تحت پوشش صنف لیست تعرفه‌ها را در معرض دید مشتریان خود قرار دهند البته در سال جاری هم این تعرفه‌ها به مانند سال قبل است و با توجه به اینکه دارایی مالیات ما را افزایش نداده ما نیز تغییری در تعرفه‌های سال قبل نداشته‌ایم و قیمت تعمیرات خودرو همانند سال گذشته محاسبه می‌شود.

منبع : ایسنا



نظرات

  • arian arian (12 خرداد 1396 ساعت 21:58)

    ما ایرانیا کلا همه چیزمون از پایه خرابه یه چیز درسن و با کیفیت نداریم