1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مدیرعامل ایران خودرو از امضای قرارداد تولید پلت فرم جدید خبر داد

مدیرعامل ایران خودرو از امضای قرارداد تولید پلت فرم جدید خبر داد

25 بهمن 1395
  • 1

مدیرعامل ایران خودرو از امضای قرارداد تولید پلت فرم جدید با یک شرکت طراح ایتالیایی طی ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: این طراحی در قالب یک کنسرسیوم صورت خواهد گرفت.

هاشم یکه زارع در چهارمین همایش بین المللی خودرو ایران اظهار داشت: قرارداد طراحی پلت فرم جدید را طی ۲۰ تا ۲۵ روز آینده در قالب یک کنسرسیوم با یک شرکت طراحی ایتالیایی امضا خواهیم کرد که بزرگترین قرارداد پلت فرم در ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این قرارداد، انتقال دانش فنی و بومی سازی مد نظر قرار دارد و اولین موتور توسط کارشناسان ایرانی و آلمانی طراحی خواهد شد.

وی افزود: دومین موتور توسط کارشناسان ایرانی و در کنار آلمانی‌ها طراحی می‌شود و طراحی سومین موتور نیز بدون حضور آلمانی‌ها و فقط با تأییدیه آنها طراحی خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه اینکه صحبت از رشد تولید، چیزی نیست که مشتریان می خواهند، افزود: آنها خدمات فروش و پس از فروش را مطالبه می کنند، این در حالی است که ده سال پیش ۶۴ درصد تولید و فروش خودرو در کشورهای پیشرفته انجام می شد که الان این رقم به ۴۴ درصد رسیده است؛ در حالیکه در کشورهای در حال توسعه این رقم ۵۴ رصد است؛ ضمن آنکه ۴٧ درصد این تولید در برزیل، روسیه، هند و چین انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازار بزرگی در انتظار کشورهای در حال توسعه است، گفت: اگر ایران و همسایه های ایران را در نظر بگیریم، ما بازار بسیار بزرگی هستیم و در منطقه، ٨۴ درصد سهم بازار متعلق به ایران و ترکیه است.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: تولید ایران در منطقه ٢.٧ میلیون خودرو است؛ درحالیکه ۴.۴ میلیون در حال مصرف است که این بازار بزرگی به شمار می رود. این در شرایطی است که خدمات پس از فروش، نیز توسعه یافته و اکنون در دنیا اتفاقات دیگری افتاده و قدرت های اقتصادی در حال تغییر هستند؛ اما به موازات این، تمرکز دنیا بر خودروهای هیبریدی و برقی است.

به گفته یکه زارع، اگر در گذشته در صنعت خودرو، بازیگران بزرگی بودند؛ اما اکنون بازیگران جدید در حال افزایش هستند و بر همین اساس، ایران در ١٠ سال آینده باید سیستم فروش و خدمات پس از فروش را با توجه به این بازیگران تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته ۵٠ درصد از خودروهای فرسوده خود را از دور خارج کرده اند، افزود: روند صنایع خودروسازی نشان می دهد که در دهه گذشته، تمرکز بر تولید بود؛ اما اکنون بر تحقیق و توسعه است و در کنار آن، باید بر روی خدمات پس از فروش هم سرمایه گذاری شود؛ در حالی که در ایران زیر یک درصد سرمایه گذاری ها، در این بخش انجام شده است.

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (25 بهمن 1395 ساعت 17:31)

    ایران در صنعت خودرو سازی سابقه زیادی داره ولی از همه عقب مانده تازه بعد پنجاه سال میخوایم یه ماشین رو بدیم برامون طراحی کنند آفرین باریکلا احسنت
    به افتخار مدیر عامل ایران خودرو تشویق!!!